Gość noehmi Opublikowano 17 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2011 Witam I bardzo prosze o porady Tylko niech moderator nie usuwa mi tematu bo przeglądałam to forum kilka godzin i akurat nie ma nic tu na temat mojego problemu Posiadam opla vectre C 1.9 CDTI 120KM z 2004 roku Okazalo się, ze mam zapchany filtr cząsteczek stałych - badanie diagnostyczne w Oplu Koszt czyszczenia filtra - 500zl Filtr mi wyczyscili, wszystko pieknie, auto odzyskalo moc. Po przjechaniu ok 300km auto wchodzi w tryb awaryjny, zapala sie klucz. Jsde z powrotem do opla. Podlaczaja auto pod komputer i tu niespodzianka - filt czasteczek mocy zapchany w 60 %. Facet kilka razy "przygazowuje" mi auto 60% spada do 40%. Niby twierdzi, ze szybko filtr sie czysci ale nie jest w stanie na miejscu mi stwierdzic dlaczego zapchal mi sie w przeciagu tych 300km. Zostawiam auto - muszą w nie zajrzec, tym bardziej, ze wszystkie parametry silnika na komputerze niczego nie wskazują. Wszystko jest ok. Twierdza, ze odezwa sie na kolejny dzien I tak" facet dzwoni, mowi, ze mam do wymiany jakis zawor sterowania turbiną - koszt 800pln. Mysle no ok - niech mi wymienia, ale facet po kilku sekundach stwerdza, ze na moim miejscu w ogole wycial by filtr bo nawet jak wymienia mi zawor to ten filtr moze zapchac sie ponownie i po drodze moze mi sie popsuc jakas kolejna "rzecz". Wiec teraz moje pytanie do Was?? Czy faktycznie mogl mi pasc ten zawor sterowania turbiną i dlatego filtr sie ponownie zapchal??? Czy facet z opla nie jest pewnie moze co moglo sie stac ze filt sie ponownie zapchal skoro stanowczo twierdzi, ze nawet po wymianie tego zawora cos ponownie mi sie popsuje?? Co wlasciwie mam robic?? Czy jak wymienie zawor to z filtrem moze byc juz ok?? Czy moze faktycznie go wyciac???   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/45697-filtr-czasteczek-stalych-opel-vectra-c-a-zaw%C3%B3r-sterowania-turniny/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Jokoko Opublikowano 17 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2011 Zapytaj o wycięcie to Cie zwali z nóg. Tak samo jak cena nowego dpf'a:) Ogólnie takich rzeczy nie powinno się czyścic tylko wymieniać na nowe ale teraz taka moda na czyszczenie karcz-erem Jak zamulasz auto ciągle w mieście to potem się dpf pier.. raz na tydzień w trasę i porządnie depnąć   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/45697-filtr-czasteczek-stalych-opel-vectra-c-a-zaw%C3%B3r-sterowania-turniny/#findComment-405754 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GrzECHO Opublikowano 17 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2011 Kastracja plus chip to koszt ok 1200z. więc albo zawór i pozostawienie awaryjnego DPFa, albo usunięcie DPF raz na zawsze. Nie wiem skąd jesteś ale na bank w większych miastach spece od chiptuningu usuną to badziewie. Na allegro ceny zaczynają się od 800zl.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/45697-filtr-czasteczek-stalych-opel-vectra-c-a-zaw%C3%B3r-sterowania-turniny/#findComment-405756 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość noehmi Opublikowano 17 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Września 2011 jestem z Wroclawia i moze zamulam auto...bo duzo jezdze po miescie ale najbardziej ciekawi mnie tylko to czy ten caly zawor ma cos wspolnego z filtrem??? w oplu nie chcieli mi wyciac - bo takich rzeczy nie robia, dlatego przystalam na czyszczeniu teraz to juz tylko musze kogos znalesc zeby mi go wycial bo jezdzic co tydzien na czyszczenie nie jest fajne moze ma ktos namiary na kogos sprawdzonego we Wroclawiu??   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/45697-filtr-czasteczek-stalych-opel-vectra-c-a-zaw%C3%B3r-sterowania-turniny/#findComment-405758 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 18 Września 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Września 2011 jestem z Wroclawia i moze zamulam auto...bo duzo jezdze po miescie tak warto diesla przegonic... szczerze, IMHO, to raczej nie sterowanie turbina... ja bym tego narazie nie wymienial tylko przygladnalbym sie przewodom od dpfu - potrafia czasem pekac (od tej drugiej strony) co zakloca sygnal o nasyceniu (nie wiem czy masz 2 czy 1 czujnik w dpfie) sugeruje sie tym ze cisnienie zmienia sie przy przegazowywaniu... a wymiana jest tania i prosta. jak poszukasz to znajdziesz opis ze zdjeciami... i wez to auto z aso... chyba ze na gwarancji...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/45697-filtr-czasteczek-stalych-opel-vectra-c-a-zaw%C3%B3r-sterowania-turniny/#findComment-405869 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.