Skocz do zawartości
Gość Anonymous

Opel Sintra - jak to jest z tym automatem?

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam serdecznie! Zakupiłem OPLA SINTRA 3.0 V6 i chcę wymienić olej i filtr w automatycznej skrzyni biegów. Jak się dowiedziałem to prawdopodobnie w tym modelu producent przewidział wymianę filtra tylko podczas naprawy generalnej skrzyni (filtr zabudowany wewnątrz, dostęp tylko po rozebraniu skrzyni), czyli w normalnej obsłudze, wymiana tylko oleju.

Czy możecie mi odpowiedzieć, czy jest to prawda, i jaki olej powinno się wlać (Dextron II czy Dextron III) i w jakiej ilości??? Czy ktoś może przerabiał ten temat? P O M O C Y :/


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

Witam , też jestem posiadaczem sintry v6 i podczas ostatniej wizyty w serwisie , zapytałem kolegów co z olejem w skrzyni robić , powiedzieli że jeżeli skrzynia dobrze chodzi- nie wyrzuca błędów to jeżdźić i nic nie robić , powiedzieli też że nie wolno wymieniać samego oleju - tylko razem z filtrem - w innym przypadku rozmawiałem z mechanikiem (nie w oplu) to powiedział że olej jest po to aby wcześniej czy później go wymienić - ja zgłupiałem i jeżdże dopóki się nie rozleci - dotychczas jest ok a nie uśmiecha mi się wyciągać skrzyni z sintry :/ i jeszcze całą ją rozgrzebywać - gdybyś potrzebował to skrzynia jest made in japan o symbolu AF30

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

Odnośnie oleju to Autodata podaje dla Sintry 97 3.0 olej typu Dextron III którego ma wejść 3,0-3,5litra. Olej trzeba zawsze w każdym automacie wymieniać regularnie z filtrem. Co znaczy , że filtr jest zabudowany w skrzyni ? Zapewne powinien być dostęp do filtru po zdjęciu miski olejowej skrzyni biegów


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

tylko cena filtra jest przerażająca ok 600pln

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

ja w swojej wymienilem tylko olej na dextrona 3 a filtra nie ruszalem chodzi poki co do dzisiaj bezproblemowo nie wiem czy jest sens ruszac cos co dobrze dziala

pozdrowka

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

Witam!

Zadzwoniłem do OPLA w Świdnicy i sprawdzili w swoim programie, że należy wymieniać olej w skrzyni biegów OPEL SINTRA 3.0 (w zależności od warunków jazdy) średnio, co 60.000 km. Dexron III - bez filtra. Więc zalałem ELFMATIC G3 za 23,- PLN za litr (3,5 litra) i jest OK. Śmiga aż miło.


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous
rudnim, w automatach opla producent zaleca wymianę samego oleju, filt wymienia się tylko w wypadku naprawy skrzyni, ja w omedze 2,6 2 razy zmieniałem olej w skrzyni ale filtra nie wymieniałem ani razu, auto chodzi elegancko.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

Witam posiadam opla sintre 3.0 automat. W czasie jazdy (około 2/3km)włącza się tryb awaryjny. Jaka może być przyczyna i co robić :) Pomocy!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

zczytac bledy to bedzie wiadomo co sie stalo


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Gość Anonymous

Występuje błąd hydraulicznego sprzęgła.

Autko jedzie normalnie , na 4 lub 5 biegu włącza cię tryb awaryjny i wygląda na to że nie redukuje biegów w dół. Tzn. po hamowaniu autko jakby rusza z 4 lub 5 biegu.

Nie mam pojęcia co z tym robić... Jak ktoś wie to proszę o odpowiedz.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

mam opla sintre 30v6 ze skrzynia automatyczna, przy zimnym silniku po wrzuceniu biegu wstecznego skrzynia przechodzi w tryb awaryjny po przejechaniu kilku km zgaszeniu i odpaleniu silnika prblem ginie, co jest przyczyną:roll:??

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

na gorze tej strony masz napisane od czego zaczac

tu nie ma wrozek ze na odleglosc sie wystawia diagnoze

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy,mam problem z moja sintra zapal się awaria skrzyni biegów S (kontrolka) po wrzuceniu biegu świeci się i samochód jedzie jak na pół sprzęgle dzieje się to tylko jak jest skrzynia nierozgrzana gdyż po ujechaniu kilku set-metrów przy ponownym zapaleniu i wrzuceniu biegu skrzynia działa prawidłowo.Nawet po wymianie oleju w skrzyni działa tak jak poprzednio gdzie tu szukać przyczyny ? Pozdrawiam

 

 

 

przeniosłem post do właściwego tematu/Kacper

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

napisane wczesniej co robic

odczytac bledy skrzyni :(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Koledzy,mam problem z moja sintra zapal się awaria skrzyni biegów S (kontrolka) po wrzuceniu biegu świeci się i samochód jedzie jak na pół sprzęgle dzieje się to tylko jak jest skrzynia nierozgrzana gdyż po ujechaniu kilku set-metrów przy ponownym zapaleniu i wrzuceniu biegu skrzynia działa prawidłowo.Nawet po wymianie oleju w skrzyni działa tak jak poprzednio gdzie tu szukać przyczyny ? Pozdrawiam

 

Ja mam takie objawy jak dzieci zostawia radio albo światełko. Rozładowany aku ledwo pozwoli na odpalenie auta jak przejadę parę km i ponownie odpale to jest wszystko ok.

 

Sprawdź stan aku... odpal auto jak świeci się S to podładuj prostownikiem jak odpali normalnie to uzyskasz odpowiedz.

 

pozdrawiam

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czytam to wszystko i nie mogę zrozumieć czemu komplikujecie sobie życie :confused:

 

Winny jest selektor skrzyni. Posiada on w środku obrotowy palec z trzema stykami (prostokątne blaszki mosiężne). Zewnętrzny styk po 10-ciu latach jest wytarty prawie do połowy i nie łączy już z płytką. Dorzućmy do tego jeszcze wyschnięty fabryczny smar i mamy typowe objawy załączania trybu awaryjnego. Szczególnie często zdarza się to na zimnym silniku- wtedy smar w selektorze jest twardy, po rozgrzaniu trochę mięknie i kontakt jest trochę łatwiejszy, tryb awaryjny włącza się rzadziej. Wystarczy rozebrać selektor, wymienić wytarte blaszki, oczyścić płytkę ze starego smaru, zaaplikować nowy, złożyć wszystko do kupy i zapomnieć o problemie skrzyni biegów w Oplu Sintrze.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no i wszystko pieknie ale jak ja sobie mam poradzic z umiejscowieniem owego selektora i skad wziasc blaszki.und smar??:(

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj tu

http://forum.opel24.com/topic/43364-Naprawa-selektora-automatycznej-skrzyni-biegow/

 

Ja zakupiłem używkę od bodajże Vectry 3.0 za 25zł. Miałem już części zapasowe typu blaszki.

Smar zrobiłem mieszając 1:1 olej przekładniowy i smar Łt-43.

Reszta jak w poście wyżej :-)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj tu

http://forum.opel24.com/topic/43364-Naprawa-selektora-automatycznej-skrzyni-biegow/

 

Ja zakupiłem używkę od bodajże Vectry 3.0 za 25zł. Miałem już części zapasowe typu blaszki.

Smar zrobiłem mieszając 1:1 olej przekładniowy i smar Łt-43.

Reszta jak w poście wyżej :-)

czy pozycjoner to to samo co selektor??zupełnie zielony jestem sorry..kiedys opisze co przezyłem z moja sintra (ale i tak ja kocham:P)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.