Gość Kacper Opublikowano 14 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2011 Czytałem podane linki i oprócz zmniejszenia nieznacznie napięcia nic się nie uzyskuje. Dlatego zaproponuje coś co moim zdaniem bardziej spełni swoje zadanie. Można samodzielnie wykonać mały układ indukcyjno-pojemnościowy. Potrzebny kawałek przewodu miedzianego o grubości 1 mm z izolacją, który nawijamy na przykład na ołówku w ilości około 20 zwoji robiąc małą cewkę indukcyjną. Wpinamy to szeregowo w przewód zasilający żarówkę, dokładamy do tego kondensator elektrolityczny o pojemności 100-200 micro F o napięciu nie mniejszym jak 25 V, który wpinamy równolegle między dwa przewody zasilające żarówkę. Jak ktoś nie rozumie kompletnie zasady działania takiego układu, to w skrócie: Ta mini cewka i kondensator przyjmą na siebie pierwsze uderzenie napięcia, odcięcie i zakłócenia/iskrzenia z instalacji.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/46382-dioda-prostownicza-w-obwodzie-%C5%BCar%C3%B3wki-h7/page/2/#findComment-409248 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danielek Opublikowano 16 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2011 hmm, a moglbys wskazac ktora czesc mojej wypowiedzi to sugerowala? Pomyliłem Twoją wypowiedź z Kacprem PS. Faktycznie, lekko różowe okulary nikomu nie zaszkodzą dodano To teoria czy teoria powiązana z praktyką ? Testował ktoś takie rozwiązanie ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/46382-dioda-prostownicza-w-obwodzie-%C5%BCar%C3%B3wki-h7/page/2/#findComment-409432 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 16 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2011 Faktycznie, lekko różowe okulary nikomu nie zaszkodzą wiem, wiem - mnie tez sie czasem przydadza... To teoria czy teoria powiązana z praktyką ? Testował ktoś takie rozwiązanie ? to sie nazywa filtr dolnoprzepustowy... w aucie raczej nie... problem moze byc jedynie z tym ze jakosc tego filtra zalezec bedzie od sposobu wykonania cewki, choc IMHO wystarczyloby juz podlaczenie samej cewki...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/46382-dioda-prostownicza-w-obwodzie-%C5%BCar%C3%B3wki-h7/page/2/#findComment-409439 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danielek Opublikowano 16 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2011 Witam Twój pomysł wydaje się być słuszny, poszperałem trochę w sieci i znalazłem takiego pdf: http://dydaktyka.fizyka.szc.pl/pdf/pdf_143.pdf Ale oczywiście mam pewne wątpliwości Rysunek 36 przede wszystkim cewka podłączona jest równolegle, a druga sprawa czy nagły wzrost napięcia przy wyłączaniu świateł nie spalił by żarówek w tak samo szybkim czasie ? Możliwe, że czegoś nie kumam, ale jeśli ktoś ma chwilkę niech mi to wyjaśni - bo już szukałem drutu i ołówka Daniel,   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/46382-dioda-prostownicza-w-obwodzie-%C5%BCar%C3%B3wki-h7/page/2/#findComment-409462 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 16 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2011 (edytowane) przygladnij sie rysunkowi 35 a nie 36 i opisowi na rys 36 cewka podpieta jest rownolegle, a ty masz podpiac szeregowo... w skrocie i opisowo - cewka dziala w ten sposob by przeciwstawic sie zmianie. czyli bedzie "lagodzic" w czasie wszelkiego rodzaju skoki napiecia, w szczegolnosci ten przy zapalaniu i gaszeniu + skoki napiecia w sieci kondensator dziala podobnie ale musi byc wpiety rownolegle (reaktancja http://pl.wikipedia.org/wiki/Reaktancja_%28elektryczno%C5%9B%C4%87%29) bo już szukałem drutu i ołówka jak masza stare, niepotrzebne radio w domu, poszukaj czy nie ma tam jakiegos preta ferrytowego... Edytowane 16 Października 2011 przez kicaj   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/46382-dioda-prostownicza-w-obwodzie-%C5%BCar%C3%B3wki-h7/page/2/#findComment-409481 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danielek Opublikowano 16 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2011 Zrobiłem próbe na żarówce P21W z ołówkiem i drutem. Cóż żadnych różnic nie widziałem w zapalaniu się czy gaśnięciu takiego układu w porównaniu z układem bez cewki. Nie jestem nawet pewien czy jakies roznice powinny byc zauwazalne, coz poszukam innego materiału magnetycznego, diamagnetycznego lub ferromagnetycznego. dodano przygladnij sie rysunkowi 35 a nie 36 i opisowi na rys 36 cewka podpieta jest rownolegle, a ty masz podpiac szeregowo... w skrocie i opisowo - cewka dziala w ten sposob by przeciwstawic sie zmianie. czyli bedzie "lagodzic" w czasie wszelkiego rodzaju skoki napiecia, w szczegolnosci ten przy zapalaniu i gaszeniu + skoki napiecia w sieci kondensator dziala podobnie ale musi byc wpiety rownolegle (reaktancja http://pl.wikipedia.org/wiki/Reaktancja_%28elektryczno%C5%9B%C4%87%29) jak masza stare, niepotrzebne radio w domu, poszukaj czy nie ma tam jakiegos preta ferrytowego... A nie może być np. zwykły magnes ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/46382-dioda-prostownicza-w-obwodzie-%C5%BCar%C3%B3wki-h7/page/2/#findComment-409491 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 16 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2011 Cóż żadnych różnic nie widziałem w zapalaniu się czy gaśnięciu takiego układu w porównaniu z układem bez cewki. Na tym to polega że dla prądu stałego cewka i kondensator są niezauważalne, ale dla przemiennego, pików napięcia itp już jest dużym problemem. Zobacz np ten artykuł: http://www.stareradia.pl/theory/lowpass.html jest tam dokładnie wyjaśniona zasada działania. Oczywiście nie musisz nawijać kilkaset zwoji tak jak jest na końcu tego artykułu, wystarczy kilkanaście.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/46382-dioda-prostownicza-w-obwodzie-%C5%BCar%C3%B3wki-h7/page/2/#findComment-409498 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość danielek Opublikowano 16 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2011 (edytowane) Dzięki za informacje Kacper. Postaram się zbudować coś takiego jak czas pozwoli, ale nie tym razem z ołówka Edytowane 16 Października 2011 przez daro zbędny cytat   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/46382-dioda-prostownicza-w-obwodzie-%C5%BCar%C3%B3wki-h7/page/2/#findComment-409505 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 16 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2011 ale nie tym razem z ołówka Chodziło mi o to aby ołówkiem posłużyć się tylko do zrobienia samej cewki, a po nawinięciu wyciągnąć go.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/46382-dioda-prostownicza-w-obwodzie-%C5%BCar%C3%B3wki-h7/page/2/#findComment-409580 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 17 Października 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2011 tego typu dlawiki to ze tak powiem z zarowka i jej przepalniemnie maja nic wspolnego. Lepiej dać diode lub nawet dwie w szereg w obwód swiatla mijania danej lampy. Zaleznie jaką dide zastosujemy to spadek napiecie moz ewynosci okolo 0,2V lub 0,5V. Parametry diody odnosnienapec sa nie istotne wazna jej wytryzmalosc i 10A wystarczy w zupelnosci. Trzeba tylko pamietac ze dioda tak bedzie sie nagrzewac. Zarowki przepalaja sie od zadużego napiecia podczas swiecenia swiatel mijania a nie przy samym momencie zapalnia mijania. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/46382-dioda-prostownicza-w-obwodzie-%C5%BCar%C3%B3wki-h7/page/2/#findComment-409588 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.