Skocz do zawartości

Kontrolka Check


Gość kaczy_f1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Objawy Zafiry są takie

Podczas Odpalenia Auta Kontrolka CHECK (kluczyk z autem) długo się nie zapala nawet podczas jazdy zaczyna to się dziać podczas gdy silnik już się rozgrzeje dodam jeszcze że jak mam włączoną klimę to CHECK zapala się rzadziej niż jak jest ona wyłączona no i zapala się częściej nie zależnie czy klima jest włączona czy nie jak dojeżdżam do świateł. Kontrolka gaśnie dopiero po tym jak albo na postoju przytrzymam auto na większych obrotach albo jak podczas jazdy przekroczę około 2500 obr.

Podejrzewam tutaj problem z podciśnieniem mam kilka teorii ale chciałbym abyście wy jako mechanicy bądź użytkownicy Opelków bądź laiki się wypowiedzieli.

Dodam że

Pompa Vacuum wymieniona nie na nową.

Zawory podciśnienia ten od turbo i przy aku też ale nie na nowe.

Egr wymieniony ale nie na nowy.

Przewód od serwo wymieniony nie na nowy.

Kolektor wyczyszczony na cacy.

 

Pomożecie??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź czy wszystkie przewody są połączone... niby proste ale w tym roku jak jechałem na wakacje to mi si waśnie ta kontrolka znowu zaczęła pojawiać, wcześniej miałem to z powodu EGR, ale już wymieniony na nowy... wracając do wczasów... jechałem i nie było turbiny, a jak deptałem powyżej 2500 to się zapalała, kolega poradził by "desperacko" zajrzeć pod maskę .... i się okazało, ze rozłączył się taki jeden mały przewodzik, nie wiem co to za jeden, jakiś chyba z powietrzem ale jego połączenie pomogło i śmiga do dziś ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że przewody są podłączone i żaden się nie wypiął pod maskę zaglądam jak jakiś maniak raz dziennie aż sąsiedzi się w głowę pewnie pukają no ten coś tam grzebie.

Na 99% jest to problem z podciśnieniem nawet zakupiłem sobie magiczny tester podciśnienia no ale o tym później.

Mam podejrzenia co to jest lecz nie chcę psuć tematu i poczekam na waszą pomoc może coś po drodze ktoś mi wyjaśni coś szczególnego.

Dziwne też że ona nie ma zupełnie mocy jak jest zimna turbo jakby nie załącza a jak dodam mocno gazu to spalanie stukowe czy jak to nazwać nie wiem jest tak głośnie że HOHO pedał do końca a ona nie jedzie jak powinna tylko terkoce głooooośno jak diabli. No i CHECKa nie ma bo zimna ale jak się auto rozgrzeje to jedzie nie powiem że nie ale co CHECK się zaświeca. I du....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na 99% jest to problem z podciśnieniem nawet zakupiłem sobie magiczny tester podciśnienia no ale o tym później.

Skoro masz wakuometr to sprawdź podciśnienie. Jeśli pali się check to podłącz pod kompa i sprawdź błędy - od tego powinieneś zacząć aby nie narażać się na zbędne koszty.

http://forum.opel24.com/topic/4497-Problem-z-elektrozaworami-rozwiazany-diesel/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie zapomniałem napisać że błąd był związany z egr ale egr wymieniony i błędu nie ma.

 

Dodam jeszcze że dziś zauważyłem że wacum pompa leje mi olejem od dołu można jakoś temu zaradzić czy nie może trzeba nową kupić. Coś kiedyś czytałem że wacum pompe się jakoś przekręca i zakłada do auta.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam jeszcze że dziś zauważyłem że wacum pompa leje mi olejem od dołu

Przecież pisałeś że

Pompa Vacuum wymieniona nie na nową.

Z tego wynika że wymieniłeś na używaną na dodatek padniętą. Przejrzałeś temat który wcześniej ci podałem?

http://www.google.pl/cse?cx=partner-pub-9700144528837817%3A4pg0z23d124&ie=ISO-8859-2&q=regeneracja+pompy+wakum&sa=Szukaj&siteurl=forum.opel24.com%2Ftopic%2F4497-Problem-z-elektrozaworami-rozwiazany-diesel%2Fpage__st__100#gsc.tab=0&gsc.q=regeneracja%20pompy%20wakum&gsc.page=1

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie widzę że padnięta no może nie tak od początku bo leje olejem od jakiegoś czasu na początku było ok nie lała ale lampka się zapalała ale teraz już wiem że na 100 % wymienię ją na nową. Ma ktoś może jakiegoś linka do sklepu bądź aukcji gdzie mogę zakupić nową pompę vacum bo na allegro wszystko używki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

cisnienie sprawdzone na vakuometrze sprawdzałem na wyjściu bezpośrednio z pompy na serwo ponad 09 czyli dobrze jak mysle.

Podczas sprawdzania wartosci kontrolka sie nie zaswiecila jak podlaczylem przewod od serwo po chwili check.

Mam pytanie jak moge to serwo sprawdzic gdzie tam ew moze byc rozszczelnienie moze tam puszcze na/pod mechanizmem od wspomagania hamulców.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak podlaczylem przewod od serwo po chwili check.

Mam pytanie jak moge to serwo sprawdzic gdzie tam ew moze byc rozszczelnienie moze tam puszcze na/pod mechanizmem od wspomagania hamulców.

Pierwsze sprawdzić zaworek zwrotny na przewodzie pużniej zostaje tylko membrama w serwo.Lub pompa nie może obsłużyć tylu odbiorników.

Edytowane przez zafek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności