Skocz do zawartości

Dziwne zachowanie na gazie


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Pozwolę sobie zacytować swoją wypowiedź z innego forum na którą tam nie dostałem żadnej odpowiedzi. Może tutaj ktoś będzie w stanie udzielić mi wskazówek.

 

Chciałbym jednak z góry zaznaczyć że właściwie na gazie nie znam się w cale no i stąd dla niektórych pytania mogą zabrzmieć głupawo.

Otóż po pierwsze: W jaki sposób mogę dowiedzieć się jaka generacja instalacji gazowej jest w moim aucie (auto kupiłem niedawno już z gazem) jaka jest zasada działania tej instalacji itd.

 

Sprawa druga: Instalacja jest tak skonstruowana że auta nie da się odpalić z gazu, jest przycisk po którego naciśnięciu silnik musi uzyskać odpowiednie obroty aby przełączyć się na gaz. Ale gdy silnik nie jest odpowiednio nagrzany?? (nie wiem czy tu o to chodzi) kiedy docisnę pedał gazu aby wymusić troszkę wcześniej jazdę na gazie, silnik po przełączeniu się na gaz dusi się i po chwili gaśnie. Problem mija kiedy przejadę ok jednego kilometra na benzynie, w tedy gdy przełączę obrotami na gaz silnik nie gaśnie chodź jest temu dość bliski. Z czasem obroty stabilizują się proporcjonalnie do wzrostu temperatury silnika. (5-10 min jazdy i jest w miare ok).

 

Nie wiem czy jest to jakieś zabezpieczenie czy rozregulowana instalacja czy coś innego, proszę o jakieś wskazówki.

 

Dodatkową rzeczą jaka mnie martwi to to że gdy jadę na gazie i włączy się wentylator lub włączę np. grzanie tylnej szyby obroty silnika spadają, czuć to szczególnie po przez drgania przenoszone na kierownice.

 

Aha bym był zapomniał po odpaleniu silnika nie da się od razu przełączyć na gaz niezależnie jak bardzo podniosło by się obroty silnika, aby było to w ogóle możliwe musi minąć pewna chwilka. To by było na tyle, wiem że namieszałem ale mam nadzieje że znajdzie się ktoś kto będzie w stanie coś z tego zrozumieć za co z góry dziękuje icon_biggrin3.gif