Skocz do zawartości

Silnik gaśnie podczas jazdy po wyluzowaniu


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów.

Posiadam od niedawna tigrę x16xe z 96, kupiłem ją ze świecącym się checkiem, metodą błyskową spisałem błędy:

-(93* Układ (w urządzeniu sterującym) sterowania napędu na 4 koła (GM Multec)-co to za urządzenie?

-19 Sygnał obrotomierza lub jego obwód (przerwany sygnał)-wymeniałem cały licznik,nie zdejmowałem klemy ale na szarej kostce za kolektorem ssącym są obcięte trzy przewody:brązowy,czarny i niebieski z czerwonym paskiem,pod deską na wysokości stacyjki obcięte jest 7 przewodów tej samej grubości:Dwa niebeskie z czerwonym paskiem,czerony,brązowy,czarny,brązowy z białym paskiem,brązowy z niebieskim paskiem

-24 Czujnik prędkości pojazdu lub jego obwód-czy chodzi o któryś czujnik ABS-u,Dodam że pompa ABS-u jest włożona inna niż powinna być bo nie pasuje kość elektryczna.

robiona była UPG i jakiś baran włożył w tą czarną dwupinową kostkę widoczną na zdjęciu w tym temacie http://forum.opel24.com/topic/33542-Pytanie-co-to-jest/ widoczną po lewej stronie map sensora z niebieskimi końcówkami kostkę od czujnika wstecznego i odciął z każdej kostki po jednym kablu,połączyłem tak jak powinno być i wsteczny świeci niestety nie mam skąd wpiąć tam kostki bo nie wiem skąd idzie ta od strony zbiorniczka z płynem chłodzącym,nie wiem jakie kolory kabli tam powinny być,znalazłem jednopinową kostkę nie podłączoną i sprawdziłem że po włączeniu zapłonu jest tam plus,podłączyłem pod ową czarną kostkę biegnącą od strony akumulatora pod taki sam kolor kabla jak i grubość,tzn czarny deko grubszy niż te inne odcięte które znalazłem,musiałem dać tam plus po zapłonie bo auto nie odpalało bez tego,drugi kolor kabla w owej kostce to czarny z żółtym paskiem i pod ten pin nic nie jest podłączone.Mam też odłączoną taką samą 5-pinową kostkę jak w tym poscie http://forum.opel24.com/topic/19673-Prosze-o-pomoc-co-to-za-wtyczka-i-gdzie-ten-wezyk-%3B/ . Samochód gaśnie podczas jazdy po wyżuceniu na luz ale nie zawsze,najpierw sie nagrzewa do około 70st. zapala się check i wtedy już gaśnie za każdym razem gdy się wyjmie bieg. Co mogę zrobić,może te kable ktoś wie jak połączyć? Nie wiem już co robić aby było dobrze. Pomóżcie proszę i z góry dziękuję i pozdrawiam :zalamany:

Sprawdziłem błędy komputerem,wyszło że brak jest immobilajzera czyli te kable pod kierownicą mogą być od niego,wyszło też że czujnik prędkości silnika jest do wymiany,dziś go zmienię i zobaczę czy nadal będzie gasł ale nadal nie wiem co to za błąd 93? Pomoże ktoś?

Edytowane przez Bercik7CB

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/46924-silnik-ga%C5%9Bnie-podczas-jazdy-po-wyluzowaniu/
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

auto zaprowadziłem do najlepszego elektronika jakiego znam

z takim galimatiasem to najlepsze rozwiązanie,a co do nie równych obrotów to sprawdziłbym silnik krokowy (przeczyścić/podmienić na próbę)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/46924-silnik-ga%C5%9Bnie-podczas-jazdy-po-wyluzowaniu/#findComment-422659
Udostępnij na innych stronach

Silniczek krokowy wymieniony na drugi,a elektryk jeszcze się nie wziął za mą tigrę :dontgetit:

 

A więc tak,po wymianie czujnika halla został mi błąd 24

czujnika prędkości pojazdu. Wymieniałem licznik po zakupie Tigry i w tym liczniku również jest zje...y ten czujnik który odpowiada za ten błąd,mój elektronik u którego nadal stoi tigra walczy jak to on mi tłumaczył z jakimiś czarnym kwadratowym czymś,które jest w tym liczniku tzn pewnie chce to wymienić ale czy to dopasuje to nie wiem,więc przyczyna jest znaleziona i mam nadzieję że to to. Podejrzewałem że to może być licznik ale nie wierzyłem w swoje podejrzenia że mogę trafić na allegro taki sam jak mam :eek::mur:

Edytowane przez Bercik7CB

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/46924-silnik-ga%C5%9Bnie-podczas-jazdy-po-wyluzowaniu/#findComment-422942
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Gość Bercik7CB

Więc odebrałem Tigrę wczoraj, tak jak pisałem wcześniej to kwadratowe coś w liczniku wymienił ale jeszcze musiał wymienić niebiesko-fioletowy przewód informujący ECU że pojazd jest w ruchu. To wszystko. Auto śmiga jak tralala. Jeżeli ktoś będzie miał taki problem niech najpierw zapyta się jakiegoś znajomego co ma Tigrę aby pożyczył mu licznik na sprawdzenie (tylko sprawny) bo ja kupiłem taki sam niesprawny jaki miałem w aucie-to jest najprostszy sposób,dopiero później elektryka. Pozdrodrunk.gif

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/46924-silnik-ga%C5%9Bnie-podczas-jazdy-po-wyluzowaniu/#findComment-434861
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności