Skocz do zawartości

opel zafira nie odpala P0335i P0340


Gość szczena

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich i od razu wspomnę, że nie mam polskich liter stąd błędy w pisowni i z góry przepraszam.

 

 

Przejdę do sprawy - mam zafire 2004 rok silnik 2.0DTI - nie odpala, jedyne błędy to P0335 i P0340 - czy takie błędy, wbrew ich znaczeniu mogą wskazywać na uszkodzenie sterownika pompy?? Zaznaczam, że pompa z dwoma wtyczkami, prosze o pomoc ..

Edytowane przez szczena
poprawiłem post - ALTem..

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parametr P0335 - przerwa w obwodzie czujnika wału korbowego

. Po kodów problemów nie są przechowywane: P0340

. sygnał wału korbowego nie jest rozpoznawany

 

Wartości odtworzeniowej:

 

. Położenia wału korbowego, prędkość obrotowa silnika i zapłonu są obliczane na podstawie sygnału wałka rozrządu.

prędkość obrotowa silnika jest ograniczona do 4512 obr / min.

 

Odpowiedzialne polączenie:

 

37 (X58), 53 (X58)

Zapoznaj się test krok: C-04

Parametr P0335 - Nieprawidłowy sygnał obrotów silnika

. Po kodów problemów nie są przechowywane: P0340

. Centrala nie uznaje 58 zębów impulsów między znakami synchronizacji na

koła pasowego wału korbowego

. Czas jest mało prawdopodobne podczas gdy przerwa ząb jest uznawana.

 

Wartości odtworzeniowej:

 

. Położenia wału korbowego, prędkość obrotowa silnika i zapłonu są obliczane na podstawie sygnału wałka rozrządu.

prędkość obrotowa silnika jest ograniczona do 4512 obr / min.

P0340 - Nieprawidłowy sygnał czujnika wałka rozrządu

. Silnik pracuje

. sygnału prędkości silnika uznane

. Centrala nie może się zsynchronizować sygnał wałka rozrządu.

(Niewłaściwe przypisanie położenia wału korbowego i wałka rozrządu pozycji)

 

Uwaga:

 

. Nagła utrata sygnału wału korbowego podczas pracy (bez przerywana) mogą być uznane tylko

w następujących uruchomieniu silnika.

 

Odpowiedzialne polączenie:

 

7 (X58), 8 (X58), 26 (X58)

P0340 - Nieprawidłowy sygnał czujnika wałka rozrządu

. Silnik pracuje

. sygnału prędkości silnika uznane

. sygnał wałka rozrządu nie jest rozpoznawany

 

Uwaga:

 

. Nagła utrata sygnału wału korbowego podczas pracy (bez przerywana) mogą być uznane tylko

w następujących uruchomieniu silnika.

Czeka cie wymiana czujnika wału korbowego.

czujnikobrotuwau.th.jpg

U góry wtyczka a na dole zamontowany czujnik obrotu wału.Przynajmniej u mnie tak jest.

Edytowane przez zafek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za odpowiedz aczkolwiek pierwsza rzecza jaka zrobilem to wymienilem czujnik polozenia walu na nowy ze wzgledu na P0335(usterka dzialania)mialem nadzieje ze to cos pomoze gdyz wymontowany czujnik mial 685ohm oporu i po przylozeniu do metalu zmienial wartosci o ok 300ohm nowy natomiast mial 1025ohm i reagowal wyraznie o ok 400 ohm w jedna i druga strone aczkolwiek nic to nie pomoglo silnik ani nie mysli probowac zapalic dodam ze napiecie na obu przewodach do czujnika to 2.3V pytanie czy tak ma byc czy tez sa one gdzies ze soba zwarte i z tad te wartosci nie mniej jednak ponawiam pytanie czy te dwa bledy w parze moga byc powiazane z usterka sterownika na pompie czyli (P0340 i P0335)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W pompie też masz czujnik obrotu może to on jest uszkodzony.http://www.youtube.com/watch?v=qWaVurQQVR8 ta żółta tasiemka.

Edytowane przez zafek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

witam wszystkich chociaz nie bylo wiekszego zainteresowania moim tematem dla mnie najwazniejsze jest to ze autko znowu pali i wszystko jest ok aczkolwiek musze napisac pare rzeczy bo naczytalem sie wiele rzeczy na roznych forach i niestety wiele z nich to brednie sam nie wiem dlaczego wypisywane i zeby nie urazic uzytkownikow tego forum na roznych forach to znaczy nawet zagranicznych

w mojej zafirze i tak sie zdecydowalem na wymiane calej pompy zeby bylo ciekawiej (pompa z vectry/signum i nie 2.0L a 2.2L) poniewaz nikt mi nie chcial sprzedac samego sterownika a i wymiana to raptem 3 godz i zaczol sie problem z programowaniem i tu cala seria sprzecznych infoamacji:

 

lokalny opel service - szkoda slow

 

sevice opel germany - nie da sie zrobic - tylko nowa pompa i wtedy sie da (no to pytanie sie da czy sie nie da a co za roznica czy nowa czy inna bo przecie nowa a uzywana to tez INNA)

 

sevice bosch - nie da sie zrobic brak czesci i programow a pozatym pompa z vectry 2.2 nigdy nie bedzie wpelni pracowac w zafirze 2.0

 

programisci - raczej nie mozliwe chyba ze sie uda znalezc pompe o podobnych numerach koncowych a no i jeszcze trzeba znac numery PIN a i tak bedzie problem z obsluga wentylatorow ???- programisci

 

opel polska - nie byl mi w stanie podac prawidlowego kodu PIN do pompy ktora kupilem ale tu nie wiem czy to byl ich brak wiedzy czy tez poprostu nie maja dostepu do bazy danych firmy Locksmith ktora to dlanich robi zabezpieczenia (ktos potrzebuje pin firma ta generuje kod na podstawie numeru VIN za okolo 120zl) lub program przez nia wyprodukowany AD600 code vizard pro koszt softu okolo 1200 dolarow)

 

pomijam juz calkowicie brednie o naprawianiu ECU psg16 no chyba ze ktos ma az takie szczescie ze w jego sterowniku zepsul sie tylko sam czujnik ten na tej plaskiej tasmie czyli czujnik polozenia walka pompy ale zwany polozeniem walka rozrzadu i wtedy jak najbardziej mozna go wyciac z pompy psg5 gdyz sam czujnik jest taki sam tylko trzeba polonczyc tasme bo tasma jest ta sama tylko przyloncz do sterownika inny (aczkolwiek niedowiarkom polecam rozebranie swojego uszkodzonego sterownika i zaglondniecie do srodka :)bo moze sie go da naprawic tylko szkoda ze w NASA) + wyprodukowany w Bookhams technology zreszta oni robia sprzet dla nasa

 

a na koniec zeby niemozliwe stalo sie mozliwe wystarczy zaprosic goscia ze starym zdezelowanym laptopem i 20 min pozniej sterownik pompy z vectry ma wgrany system zafiry i to nowszy od tego ktory byl orginalnie w tych samochodach instalowany szybka podmiana anteny immo (tu podejrzewam kwestia oszczednosci czasu bo gosc byl z bardzo daleka a godzina pozna) chip z kluczyka do kosza NOWY a nie inny chip do kluczyka dwie 2 min kodowanie nowego immo i ustalenie nowego PIN ja wybralem 1111 co by bylo latwiej zapamietac

 

i BBBBRRRRRRMMMMMMMMMMMM

 

start za pierwszym razem

 

informacja dodatkowa kazda pompa PSG16 (dwa wtyki) nie zaleznie od jakiego typu opla pochodzi bedzie dzialala i nadaje sie do kazdego innego opla po kodowaniu oczywiscie

problem moze stanowic pompa od samochodu SAB niby taka sama ale sa problemy aczkolwiek i takie czasem sie udaje zrobic

 

na sam koniec dodam tylko ze cala operacja przeprowadzona na mojej zafirce byla wyloncznie przez zloncze OBD i przy uzyciu tylko jednego laptopa i jednego (interfejsu) czy jak to tam mozna inaczej nazwac

 

calkowity koszt uslugi w przeliczeniu na zlotowki 350zl czas pracy 20 do 25 min

 

jutro do sprzatania i wystawiam na sprzedarz i od razu szukam nastepnej z tym samym problemem

teraz moge powiedziec tak niby powazny problem ale dosc tania naprawa wbrew pozorom dobry zysk.....

 

na koniec dodam wasze samochodziki mozna naprawic droga wysylkowa wysylajac kluczyk antene stary sterownik nowy sterownik aczkolwiek polecalbym cala nowa pompe wiadomo koszty podskocza o wysylke w obie strony ale klamoty przychodza gotowe do rozruchu

 

aczkolwiek osobiscie znam magika w polsce ktory tez to robi i bynajmniej za pomoca informacji od niego udalo mi sie znalezc magika ktory robi takie czary mary tutaj

pozdrawiam wszystkich

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale to zycie jest dziwne teraz kupilem vectre 2.2 i jak na ironie udalo mi sie znalezc pompe 2.0 od zafiry czy to jest normalne czy tylko ja mam takie niezrownowarzone szczescie :) )

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności