Skocz do zawartości

naprawa silnika czy wymiana


Gość monik21

Rekomendowane odpowiedzi

- oby

 

Widzę, że nie zostałem zrozumiany.

Cos mi się wydaje, że cos cienkie to forum.

mech., nie wszyscy na forum (tym czy jakiejkolwiek innej marki)są mechanikami-specjalistami. Każdy może się wypowiedzieć w jakimś temacie, a jak czegoś nie wie/nie rozumie (np Twojej wypowiedzi) to wyjaśnij o co chodzi - dzięki temu wszyscy(niewiedzący) się czegoś nauczymy. ;)

 

tłoki dobiera się wg selekcji wymiarowej oraz wagowej ciekawe jak mozna to ustalić w remontowanym silniku.

chodzi Ci o to, że tłoki są kompletowane wagowo i chcąc wymienić jeden tłok (na taki sam) może być źle dobrany wagowo do pozostałych? Edytowane przez xflash

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 31
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

- oby

 

mech., nie wszyscy na forum (tym czy jakiejkolwiek innej marki)są mechanikami-specjalistami. Każdy może się wypowiedzieć w jakimś temacie, a jak czegoś nie wie/nie rozumie (np Twojej wypowiedzi) to wyjaśnij o co chodzi - dzięki temu wszyscy(niewiedzący) się czegoś nauczymy. ;)

 

chodzi Ci o to, że tłoki są kompletowane wagowo i chcąc wymienić jeden tłok (na taki sam) może być źle dobrany wagowo do pozostałych?

Witam. Proszę bardzo wyjaśniam. Tłoki są produkowane seryjnie i niestety nie da się wyprodukować za każdym razem identycznych tłoków . Ktoś mądry wymyślił, że tłoki dobiera się do silnika zgodnie z selekcją wymiarową i wagową. Takie są zasady. Dobiera się tak aby silnik pracował do określonego przebiegu. Tłumacząc tak prosto jeśli jest duza różnica w wadze tłoków to podczas pracy silnika występują różne siły, które działają na wał korbowy. W skrajnym wypadku przy źle dobranych tłokach silnik zakończy swój żywot przy przebiegu dużo mniejszym np 100 tys. Tak poza konkursem jestem ciekaw czy można kupić jeden tłok?.

Poza tym przy takim uszkodzeniu należy sprawdzić korbowód czy uderzenie nie wygieło korbowodu, tak się czasami dzieje. Da się to naprawić tylko niestety to są koszty. W moich postach pisałem, że wolę wybrać wymianę na inny silnik z powodu kosztów. Sam na własnej skórze to przerobiłem. Okazało się, że chcąc zrobić dobry remont silnika wyskoczyły koszty, które okazały się bardzo duże. Ekonomia okazała się nie ubłagana.Taniej jest wymienić silnik.

Nie wypowiadam się tu na temat warsztatu.

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mechanik najprawdopodobniej dokona szlifu powloki cylindrycznej i zastosuje tlok nadwymiarowy http://e-autoparts.pl/silnik-mechanizm-korbowy-tlok-c-2100_2104.html?id_typu=17939 ktory jest nieznacznie CIEZEJSZY on nominalu jak sie domyslam ale producent niepodal wagi ciekawe czemu???

prosze kolege mech. na przedstawienie dowodu wywazania tlokow cylindrowych silnika 4-o suwowego lub selekcji wagowej i skoro jest takim specjalista prosze o odpowiedz jak sie ma wymiana tlokow standardowych na wyczynowe ktore maja inna konstrukcje denka???

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panie kolego proponuję zapoznać sie z literaturą. Dzis nie mam czasu na podanie konkretnego źródła.

A propos tłoków wyczynowych. Wymiana czterech z jednej serii jest ok. W tym przypadku dobranie jednego z innej parafii to masakra.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

temat zmienil watek ale nadal bede glosil ze nie istnieje selekcja wagowa tloka,tak mnie nauczono i nie znalazlem nigdzie informacji potwierdzajacych twoje twierdzenie

pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mechanik najprawdopodobniej dokona szlifu powloki cylindrycznej i zastosuje tlok nadwymiarowy (...) ktory jest nieznacznie CIEZEJSZY on nominalu jak sie domyslam ale producent niepodal wagi ciekawe czemu???

takich rzeczy to się nie robi. Jeżeli ma być szlif to się szlifuje wszystkie cylindry i wstawia tłoki nadwymiarowe, a jedyna możliwość w tym przypadku bez ingerencji w pozostałe cylindry to -jak już wyżej było pisane- wymiana tulei i włożenie takiego samego tłoka (nominalnego)nawet używki -i jest to najbardziej opłacalne rozwiązanie. Szlif całości i wymiana wszystkich tłoków nie jest już opłacalna, lepiej kupić silnik.

Dlaczego producent nie podał wagi? będę zgadywał - może dlatego, że nie przewiduje wstawienia jednego nadwymiarowego z pozostałymi nominalnymi, tylko wstawienie wszystkich takich samych -nadwymiarowych i dlatego ich waga wtedy nie ma aż takiego znaczenia.

nadal bede glosil ze nie istnieje selekcja wagowa tloka,tak mnie nauczono

tzn uczono Cię, że nie dobiera się tłoków wagowo, czy po prostu nic o tym nie mówiono? kolega mech. ma rację, jest właśnie tak:

nie da się wyprodukować za każdym razem identycznych tłoków . Ktoś mądry wymyślił, że tłoki dobiera się do silnika zgodnie z selekcją wymiarową i wagową. Takie są zasady

aczkolwiek nie znaczy to, że nie można wymienić tylko jednego tłoka. Takie same wymiarowo tłoki nie mają chyba aż takich rozbieżności wagowych żeby znacząco wpłynęło to na wytrzymałość silnika. Ja np nigdy nie słyszałem żeby ktoś będąc zmuszonym wymienić tylko jeden tłok wymieniał wszystkie. Może gdy między tłokami jest duża rozbieżność dat produkcji to ma to większe znaczenie ... ale to tylko moje zdanie a specjalistą od tłoków nie jestem.

Temat nie zmienił wątku, bo cały czas się obraca wokół naprawy cylindra i wymiany tłoka.

 

pozdrrr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uczono Cię, że nie dobiera się tłoków wagowo, czy po prostu nic o tym nie mówiono? kolega mech. ma rację, jest właśnie tak

 

 

niesadze ze masa rzedu 1-1.5 grama jest do wywarzenia kiedy mamy zmienne wartosci tarcia zarowno na pierscieniach jak i panewkach przy przebiegu powiedzmy 20000 i 80 000, kazdy chyba widzial progi na cylindrach i zawsze ktorys jest wiekszy od pozostalych.tlok w kazdym suwie wykonuje inna czynnosc i za kazdym z tych 4 suwow wywiera inne naprezenia i naciski na wal czego sie wywarzyc nieda,pomijajac ze na kazdym cylindrze mamy inne cisnienie i co za tym idzie inne sily dzialajace na wal zwlaszcza w silniku diesla.

ponawiam pytanie odnosnie selekcji wagowej tloka 4-0 suwu,jakie sa oznaczenia i jaki koncern je stosuje

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie dobiera się tłoków wagowo, czy po prostu nic o tym nie mówiono? kolega mech. ma rację

 

 

Czas uderzyć się w piersi :zawstydzony: . Pogrzebałem trochę w googlach i...

Tłok

UWAGA PROMOCJA !!!

Selekcja wagowa to norma , która ułatwia wyważenie zespołu tłok+ korbowód . Tolerancja wagowa takich zespołów , to bardziej normy poszczególnych producentów - w silniku cytryny z FSO była mowa o 5g .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie posiadam scanera aby zeskanować instrukcję naprawy mówiacą o selekcji wagowej. Obecnie z uwagi na koszty wymienia się głównie całę zespoły. Niestety aby zrobić dobry remont np silnika oprócz wiedzy trzeba posiadać troszkę narzędzi. Jest mało firm specjalizujących się tylko w naprawach silnika a i nawet one np szlifowanie oddaja do szlifierni. Naprawić silnik moze każdy mechanik, tylko jak. Ja wolałbym jak juz oddać silnik do naprawy do firmy specjalistycznej zajmującej się tylko silnikami. Jest większa gwarancja, że zrobia to dobrze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja dodam coś od siebie też.

Tłoków nikt w fabryce nie waży tylko dawają jak leci to co przyjedzie z innej fabryki. W tuningu silników stosuje się wyważanie dynamiczne układu korbowo - tłokowego ale to jest bardzo droga zabawa i mało kto to robi.

Co do remntu silnika - jeżeli coś wpadło do silnika i jest na tłoku odciśnięte, raczej a pewno korbowodzik dostał, po drugie jeżeli na tulei jest rysa, to wstawić nową tuleję i zrobić honowanie pod nominalny tłok + pierścienie nowe na wszystkich cylindrach aby nie było niespodzianek typu nierówne sprężanie itp.

Nikt tego za 1500 zł nie zrobi, a już w ogóle najlepiej by było honować wszystkie tuleje i nadwymiary dla równości wstawić NOWE + remont głowicy, nowe uszczelki itp itd. Koszt takiego remontu - min 4 tyś zł.

Sam osobiście handluję używanymi częściami i wiem że można trafić na silnik w idealnym stanie i z małym przebiegiem i osobiście sam bym kupił używkę (kiedyś też miałem obawy jak musiałem w swoim aucie wymienić zanim się zajmowałem takimi rzeczami) . Koszt to połowa tego co remont kapitalny, który i tak nie gwarantuje że silnik będzie idealny (ciężko o naprawdę dobry warsztat, a jeżeli się taki znajdzie to jeszcze ciężej o dobre części - czsami naprawdę lepiej kupił używany tłok, korbowód itp).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności