Skocz do zawartości

Serwo A kontrolka CHECK


Gość kaczy_f1

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie I Panie

A więc jak się domyślałem serwo miało membranę walniętą przerwaną w jednym miejscu ale ciężko zabrać było się do roboty bo trochę grzebania jest.

Dziś zacząłem rozbierać auto śrubka po śrubce no i jest podczas próby wyciągania serwo z tyłu za nim jest membrana czuć ewidentnie że jest przerwana.

Jestem już w ostatnim stadium rozbierania tego ustrojstwa lecz zatrzymałem się w miejscu gdzie trzeba to serwo wyjąć no i tu tzw ZONK

Zbiorniczek z płynem hamulcowym odkręcony także serwo same całe i gołe jest no i jest też problem żeby je wyjąć wydobyć z auta miejsca praktycznie zero ciągnę i ciągnę wyciągnąć nie mogę.

 

Na dziś dałem sobie już spokój jutro dokończę ale myślę żeby zdemontować tą górną plastikową część nad silnikiem tą przy podszybiu powinienem uzyskać trochę przestrzeni tak mi się wydaję.

Ponieważ podczas wyciąganie przeszkadza alternator przewody metalowe od pompy hamulcowej i przewody dwa grube nie wiem od czego może od wspomagania.

brakuje mi zaledwie 10cm żeby to wydostać, boję się trochę że podczas montażu mogę uszkodzić membranę w nowym serwie.

Czy może miał ktoś przyjemność bądź i nieprzyjemność wymontowywać serwo z Zafiry jeżeli tak to proszę o jakieś dobre rady które pomogą w bezstresowym wymontowaniu SERWA.

Ps

Czy jest ktoś zainteresowany tym aby wykonać fotki potem to opisać DEMONTAŻ I MONTAŻ SERWO no bo w sumie jak już to robię to kilka fotek mi nie zaszkodzi wykonać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę że nikt nie pomoże, no cóż poradziłem sobie serwo wyjąłem trochę walki było ale się udało teraz czekam na nowe jak będę montować to zrobię foty więc fotorelacja będzie na cacy.

I jak się okazało po wyjęciu serwa środek, trzpień wypadł guma ochraniająca stożek od strony pedału hamulca popękana.

Więc mam nadzieję że to to było problemem jaki opisywałem w innym poście.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
Gość Zafirka122

Witam kolego ten temat juz jest troszke stary ale mial bys moze jakies fotki jak zdemontowac serwo albo moglbys chociaz opisac bo rowniez sie do tego zabieram

:):rolleyes:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znalazłem opis @kaczy_f1 było to w jego temacie ale wyparowało.

@kaczy_f1.

====================

1. Ściągamy osłonę plastikową pod nogami i wyciągamy plastikowe korytko od nawiewu nie wiem gdzie serwo się znajduje w Polskiej wersji Zafiry ja rozbierałem Anglika.

2.Oczom twoim ukażą się pedały, ściągamy zawleczkę od Cięgna serwa które przymocowane jest do pedału hamulca wystarczy ją delikatnie odgiąć śrubokrętem i popchnąć sama spadnie.

3.Wyciągamy bolec popuść też drut od sprężyny łatwo on odchodzi i załóżmy go na drugą stronę pedału hamulca tak żeby ułatwić wyjęcie bolca.

4.Tam już wszystko gotowe przechodzimy do przodu auta i zabieramy się za wymontowywanie pompy wspomagania hamulców.

A żeby było łatwiej odkręć plastikową osłonę koło podszybia 4 śrubki 2 z lewej 2 z prawej będzie więcej miejsca do manewrowania.

5.Odkręć filtr powietrza całą obudowę będzie łatwiej później wyjmować Serwo odkręć też rurę dolotu od filtra do turbo najlepiej całość żeby było jak najwięcej miejsca.

6. Teraz wyjmijmy wąż dolotowy ten co idzie od Vacuum Pompy do Serwo ciężko wychodzi z serwo więc psiknijmy kilka razy wd40 to pomoże.

7.Odkręcić przewody metalowe od pompy wspomagania hamulców a później kluczem grzechotka na przedłużce całą pompę wspomagania są tam dwie śruby lekko trzymają i łatwo je wykręcić.

8.Wyjmijmy wężyk idący od pompy wspomagania i odegnijmy go na bok i nie zapomnijmy powypinać kostek od wszystkiego.

9.Wyjmijmy pompę jak już to zrobimy wchodzimy z powrotem do auta i odkręcamy 2 tylko 2 śruby są tam 4 ale odkręcić tylko te które w tym samym położeniu były od drugiej strony zazwyczaj po ukosie prawy górny róg i lewy dolny.

10.Serwo powinno być luźne wskakujemy pod maskę i jest tam jeszcze uchwyt który trzyma dwa grube przewody chyba od klimy odkręcamy dwie śrubki i wyjmijmy uchwyt z śrubek.

11.Walka tutaj podczas wyjmowania serwo musimy dobrze dociągnąć do siebie te dwa grube przewody od klimy na maxa w stronę alternatora a najlepiej druga osoba wyciąga serwo.

12.Odegnijmy też delikatnie przewody metalowe od hamulców tych z pompy miejsca będzie praktycznie ZERO pomyślimy sobie nie raz jak on to kur... wyjął ale uwierzcie da radę musimy dobrze manewrować serwem i odginać dobrze przewody bo inaczej nie da rady.

Ja wkładałem w to całą swoją siłę i sam walczyłem ręce podrapane jak by kot mnie zaatakował ale jaka duma jak już wyjdzie aha i zapamiętajmy jak wychodziło bo tak samo musisz wkładać.

13. Podczas wkładania też musimy mocno odgiąć te dwa przewody czarne od klimy bo tam brakuje dosłownie 2 cm żeby weszło serwo w otwór jak mocno je odegniemy to serwo jak wyszło tak wyjdzie tylko ostrożnie podczas wkładania żebyśmy membrany nie uszkodzili tak jak pisałem zabezpieczyć ją sobie .

14. Jak już wejdzie serwo w otwór to druga osoba niech wskoczy do auta i naprowadzi nas jak manewrować serwem żeby idealnie weszło w otwór.

15. Skręcamy wszystko w odwrotnej kolejności.

 

Pompa wspomagania(pompa hamulcowa) ja tak ją nazywam konieczne jej wymontowanie bez tego serwa nie wyciągniemy.

Po zamontowaniu wszystkiego z powrotem zalej płyn hamulcowy wskazane jest odpowietrzenie hamulców.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności