Skocz do zawartości

Nierówna praca silnika


Gość Lonek

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie .. Posiadam Zafire z roku 2001 z silnikiem 2.0 dti 101KM .. Po tym jak zapale samochod autko wyrownuje obroty i po chwili zaczyna klekotac delikatnie ,, to jest cos podobnego jakby nie palil na wszystkie gary .. podczas jazdy przy wrzuceniu na luz miedzy zmianami biegow auto strasznie wolno schodzi z obrotow az do tego klekotania .. jesli wrzuce juz na rozgrzanym silniku praktycznie na wolnych obrotach dziejesie caly czas to samo .. silnik faluje delikatnie obrotami tak jakby nie palil na wszystkie cylindry ,, wymienilem czujnik polozenia walu ale to nie to .. filtry zmienione .. i dalej to samo .. podczas badania bledow u mechanika wyskoczyl rowniez blad P1220.. mechanik twierdzi ze moze to byc nadpalony sterownik pompy .. jesli ktos mial podobne problemy i takie objawy i sobie z nimi poradzil bylbym wdzieczny za wskazowki .. Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak jedziesz na luzie bez gazu to obroty są wysokie do momentu zatrzymania?

Jeżeli tak to wskazuje na nieszczelność w kolektorze bądź gdzie indziej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Błąd P1220.

P1220.

Z tego wynika że możemy mieć niedługo wydatek i to duży,ale!!.

P1220 bosch podaje jako przestawiacz wtrysku.Uszkodzony nastawnik kąta wtrysku w pompie wtryskowej .

Zaciera się nastawnik dawki.

P1220 "Wadliwe dzialanie ukladu krytycznego 1.Wartość rzeczywistego startu wtrysku poza wymaganym zakresem .

Ale !!! Na błąd 1220 może mieć też wpływ automat stopu pod pedałem hamulca.To bardziej optymistyczne.

 

Coś od opla - opis kodu usterki.

================================

Ważne:

===========

Układ paliwowy jest bardzo wrażliwy. Prace należy wykonywać z zachowaniem dużej czystości i ostrożności.

Powietrze w układzie paliwowym może spowodować uszkodzenia pompy paliwowej. Z tego powodu nie wolno

dopuścić do całkowitego opróżnienia zbiornika paliwa.

===========

Co robimy.

===========

Kontrola zawartości prawidłowego rodzaju paliwa w zbiorniku

Sprawdź czy nie ma przecieków w odnośnym systemie

Sprawdź podłączone przewody i rurki pod kątem przełamań, uszkodzeń, itd.

Punkty pęknięcia / ślady przetarcia na przewodach paliwowych lub wtryskowych

Kontrola złączy przewodów paliwowych (szybkozłącza).

Kontrola wycieków w przewodach olejowych.

Kontrola stanu mocowań trójnikowych.

Kontrola uszczelek przewodów paliwowych wlotowych i powrotnych przy pompie wtryskowej.

(używać wyłącznie uszczelek zatwierdzonych przez producenta pojazdu)

Kontrola siły dokręcenia pustych śrub.

Kontrola poprawności mocowania złączy i uszczelnień

Kontrola filtra paliwa

Zatkanie, wycieki, powietrze lub woda w systemie paliwowym

 

Wskazówka:

==========

Odpowietrzyć układ paliwowy za pomocą KM-948 i odpowiednich reduktorów

2

Ważne:

======

Podczas tego testu spełnione muszą być następujące warunki:

Porównaj parametry listy danych z całym osiągalnym zakresem prędkości obrotowej silnika.

Porównać poniższe parametry listy danych:

Tester diagnostyczny parametr listy danych

Rzeczywisty początek wtrysku

Tester diagnostyczny parametr listy danych

Pożądany początek wtrysku.

 

Wskazówka:

==========

Wykonać jazdę próbną na dłuższym dystansie zmieniając poziom obciążenia.

Czy porównanie parametrów listy danych wskazuje na niedopuszczalne odchylenie w dłuższym czasie?

3

Wyświetlacz testera Początek dostawy :Instrukcja

Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej

Wszystkie odbiorniki wyłączone

Wartość wymagana 20 ... 25 °OWK

4

Wyświetlacz testera Pożądany początek wtrysku :Instrukcja

Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej

Wszystkie odbiorniki wyłączone

Wartość wymagana 3 ... 6 °OWK

5

Wyświetlacz testera Rzeczywisty początek wtrysku : Instrukcja

Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej

Wszystkie odbiorniki wyłączone

Wartość wymagana 2,8 ... 6,2 °OWK

Wskazówka:

Wartość nominalna i obecna muszą być zgodne

6

Wyświetlacz testera Pożądana masa paliwa : Instrukcja

Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej

Wszystkie odbiorniki wyłączone

Wartość wymagana 4 ... 10 mg/suw

7

Wyświetlacz testera Masa paliwa :Instrukcja

Silnik pracuje na biegu jałowym, w temperaturze roboczej

Wszystkie odbiorniki wyłączone

Wartość wymagana 4 ... 10 mg/suw

=================================

 

Czyli różne mogą być powody.

podczas badania bledow u mechanika wyskoczyl rowniez blad P1220.. mechanik twierdzi ze moze to byc nadpalony sterownik pompy

 

Nie ma nadpalonego sterownika jest spalony lub nie.

Napisałeś że "również" wyskoczył błąd P1220 odczytuje że były jakieś inne więc podaj.

Edytowane przez zafek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

wymienili sterownik pompy i blizej mi nie okreslona tasme i dziala .. jak narazie zrobilem 2 tys km i nie ma zadnych objawow psucia sie lub szarpania ..

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymienili sterownik pompy i blizej mi nie okreslona tasme i dziala .. jak narazie zrobilem 2 tys km i nie ma zadnych objawow psucia sie lub szarpania ..

Tam jest jedna taśma do czujnika obrotu wałka pompy może ona nie stykała dobrze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności