Skocz do zawartości

ZAFIRA termostat


Gość slawinek

Rekomendowane odpowiedzi

Problem nasunął mi gazownik.Tzn przy 1 przeglądzie stwierdził,że dziwnie reguluje się temperatura.Wziął auto na przejażdżkę i w czasie jazdy na podłączonym kompie najpierw pokazało jakieś 80stC potem schłodziło do około 40 st.C a potem temperatura wzrosła spowrotem do 80-90 st.C.

 

Jak jadę np dziś to patrzyłem we wskaźnik temperatury na desce rozdzielczej.Rano było 8stC czyli chłodno.Po 5 minutach jazdy miał temperaturę 80stC a potem schłodziło do tak mało ,że wskaźnik był w pozycji minimum.W czasie 20 minut jazdy zaczął rosnąć i na końcu mojej podróży do pracki pokazał 80-85stC.

 

W zeszłym roku miałem podobnie i auto pracowało normalnie (tylko nie miałem gazu).

Gazownik powiedział ,że jak przyjdzie zima to mogę mieć problemy z przełączaniem na gaz (bo musi gaz być ciepły czy cóś)

Termostat poszukał w katalogu i wymyślił mi cenę 350-400 pln-chyba żart ale może tak kosztują a ja jakoś nie chcę wymieniać.

 

Chciałbym zapytać Was czy wasze zafirki tak samo reagują z tą temperaturą?Tzn czy też mają takie wahania w czasie pierwszych 20 minut jazdy?Jak pojeżdżę dłużej to mam 90-95 stC i nie spada już tak nisko-czyli prawidłowo.

Dajcie coś znać pozdrawiam :wesoly:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No powinien ale do innych opli.Cena wzięła się podobno stąd że jest on w jakiejś obudowie.Nie znam jeszcze tematu i zaczynam zgłebiać dokładnie bo coś czuję że ktoś chce mnie stuknąć w rogi.

Jak ktoś wie po ile chodzą to zafiry 1,8xe 125KM automat termostaty to niech napisze gdzie kupić w dobrej cenie dobry termostat - może wahler'a byłby najstosowniejszy???

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z oryginału występuje tylko z obudową cena ASO ok 250 brutto.Podzwoń po firmach które handlują częściami napewno będą mieli coś taniej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A nasunął mi się taki link http://www.unto.pl/termostat-opel-astra-corsa-omega-tigra-vectra-zafira-p-124.html?cPath=27

 

Tu jest zestaw naprawczy.Może wystarczy wyjąć z obudowy stary termostat wsadzić ten z tej strony.Koszt 34plny hmmm co o tym sądzicie-wymienione są silniki :

 

1.8 16V X18XE1/Z18XE ( rok 01/99>) numer katalogowy 1338098

oraz

1.8 16V X18XE1/Z18XE( rok 01/99>) numer katalogowy 6338005

choć nie wiem czym się różnią:wesoly:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już troszku wiem.

Mera produkuje calą gamę zestawów naprawczych do większości marek samochodowych.Dają na to gwarancje itd... W skład zestawu wchodzi termostat,który pasuje do oryginalnej obudowy oraz jakiś kluczyk i instrukcję jak to zrobić.Koszt zestawu wraz z przesyłką to 50 pln więc nie jest tragicznie.

 

Lista dostępnych termostatów w zależności od marki jest na ich stronie:

15-620 Białystok, ul. Elewatorska 13 D; POLAND;

centrala +48 (085) 664-44-21; fax 664-44-23; zbyt 662-73-18, 664-44-27; 664-44-28

e-mail: [email protected] www.mera.termostat.pl

Katlog ma ponad 20 MB ale da się zżuć

Mniej więcej tak to wygląda

 

Zafira

Rok Typ samochodu Nr fabryczny Temp. otwarcia 0C Numer „MERA”

07/03> 1.6 Z16YNG 1338003 92 Tv-119 *

01/99>06/03 1.6 16V Z16XE 1338003 92 Tv-119 *

01/99> 1.8 16V X18XE1/Z18XE 1338098 92 Tv-119 *

01/99> 1.8 16V X18XE1/Z18XE 6338005 92 Tv-119 *

07/03> 2.0 T 16V Z20LET 1338079 92 Tv-119 *

 

Chyba warto w to zainwestować

Pozdrawiam jak wymienię to coś napiszę.

 

[ Dodano: Sob Wrz 29, 2007 20:41 ]

Witam.

Dzisiaj założyłem termostat produkcji polskiej firmy mera.

Instalacja jest prosta:

Należy zdjąć opaskę(są to specjalne opaski sprężynowe,które stosuje sie w układach chłodzenia ze względu na ich rozszerzalność termiczną -u mnie są to firmy Norma o nazwie FBS http://www.obejmy.pl/pl/obejmy/norma/fbs_-_opaski_strezyste/) Opaski te da sie ściągnąć specjalnymi szczypcami lub kluczem zaciskowym tez sie da:)

Po zdjęciu tej z węża gumowego tego większej średnicy należy spodziwać się wycieku płynu chłodzącego więc należy coś pod auto podstawić :].warto przy tej okazji wymienic sobie płyn :].

Potem można odkręcić dwie śruby-jedna widać z góry a druga jest pod spodem.Po ich odkręceniu wyciągamy obudowę w której jest termostat.Nie trzeba wyciągać wtyczki z czujnikiem temperatury i chudszego węża gumowego-da się obrócić obudowę tak że widać termostat i da się go wyjąć przy pomocy dołączonego prawidła-obraca się go tak aby dał się wyjąć.Po jego wyjęciu wkładamy ten nowy Mery w miejsce starego.Czyścimy miejsce styku obudowy .Uszczelka która tam jest bedzie na pewno spłaszczona więc należy zaopatrzyć się wcześniej w specjalną pastę ,która nakłada sie pod uszczelkę i nad nią.Delikatnie poprzez śruby naprowadzić obudowe na swoje miejsce i dokręcić.Założyć wąż gumowy i zrobione :].

 

Termostat działa bezproblemowo.Koszt jego to 30pln + przesyłka 12pln.Silnik nagrzewa sie teraz szybko.

 

Może sie to komuś przyda bo można także kupić obudowę z uszczelka i czujnikiem temp za 270 zeta i tez będzie dobrze.

 

 

Mam pytanko .Ile po wymianie płynu chłodniczego trzeba zrobić km żeby układ sie kompletnie odpowietrzył.Aktualnie ogrzewanie kabinowe mam na pół gwizdka-jest zapowietrzony pewno.W instrukcji napisali że sam sie odpowietrzy.

Jak mu przygazuję do 3 tyś obrotów to ciepełko jest mocniejsze z nawiewów a jak pojeżdżę na 1,5-2 tysiące to tak nieco za słabe.Zrobiłem zaledwie 10 km i nie wiem czy to sie zmieni za dzień dwa czy za tydzień.Wie ktoś coś może?

 

Pozdrawiam

 

[ Dodano: Pon Paź 01, 2007 14:44 ]

kurcze dalej zimne powietrze leci z nawiewu :] chyba zapowietrzona nagrzewnica jest.Zawsze coś musi się wydarzyć.

 

[ Dodano: Wto Paź 02, 2007 11:57 ]

No wreszcie coś się odpowietrzyło bo już zaczęło ciepełko lecieć.Dolalem więcej płynu do zbiorniczka i dałem mu po garach na 5-6 tysięcy obrotów w czasie jazdy.Załapał i trzyma ale jeszcze czasem słabnie te ciepełko.Doleję jeszcze ciutkę i znowu mu depnę,choć dzisiaj było w autku jż bardzo przyjemnie :ot:

Mam autko na LPG i powiedział mi mechanior że cześć instalki jest chłodzona cieczą więc teraz trudniej się odpowietrza i ratuje mnie troszku mniej spokojne używanie bryczki.Chyba ma chłop rację.

 

Termostat działa prawidłowo.Autko szybko się nagrzewa (do 5 minut na postoju a do 3 minut w czasie jazdy osiąga 90 st C),wentylatorek się włącza,duży obieg chłodzenia działa czyli że gites :] no więc nasuwa się wniosek że warto zainwestować w ten zamiennik-znacznie taniej niż ten w obudowie.Popytałem troszkę o awaryjność tych termostatów to dowiedziałem się że w czasie sprzedaży zamieników (od 1,5 roku je sprzedają) nic złego się nie działo.

Oby tak było i oby jeszcze mniej palił ;p

 

Pozdr.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności