Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich!!!Proszę o pomoc forumowiczów,mam problem z moją viki C 2006 1,9 cdti 150KM a mianowicie chodzi o odpalenie samochodu po dłuzszym postoju,cięzko uruchomic silnik trzeba sie zdrowo nakrecic zeby odpalił a kiedy już zaskoczy nie chce się wkrecic na obroty trwa to dłuzszą chwile ale kiedy osiagnie obroty powyzej 2000 idzie już oki i z jazdą też nie ma problemu do momentu zatrzymania się potem również ciezko ruszyc z pierwszego biegu.Nic mi się nie pali zaden tryb awaryjny,ani zadne inne kontrolki.Proszę o pomoc

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/49146-problem-z-odpaleniem-silnika/
Udostępnij na innych stronach

jesli silnik nie jedzie do 2000 obr. to moze byc egr ale wtedy powinno wyrzucic blad chociaz nie zawsze, druga sprawa to moze kolektor dolotowy a dokladnie listwa sterowania klapami wirowymi.

moze spadla i sobie lezy na kolektorze.

sprawdz to, zdejmij plastik z gory silnika i zajrzyj w okolice swiec zarowych, tam jest taka listwa przez cala dlugosc kolektora jesli sobie lezy obok trzpieni klap wirowych to moze masz juz winowajce.

na silniku zgaszonym klapy powinny byc ustawione na 2 godzinie a w silniku zapalonym na wolnych obrotach na 10godzinie, jesli wezmiesz kogos zeby gazowal to powinny sie otwierac i zamykac zaleznie od polozenia pedalu gazu.

spadnieta listwa nie powoduje zazwyczaj bledu silnika, tylko nie wiem czy to co napisalem moze miec cs wspolnego z ciezkim odpalaniem.

moze swiece zarowe nie grzeja, lub jedna padla ale to zazwyczaj wywala blad.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/49146-problem-z-odpaleniem-silnika/#findComment-423224
Udostępnij na innych stronach

dzieki za pomoc sprawdze to!!!jeden znajomy poddał mi pomysł ze moze byc problem z pompą wtryskową,cos ze sterownikiem pompy,a idąc dalej tez wtryski,ale paliwo tankuje na lotos,choc chyba teraz nie ma reguły ceny duze a paliwo róznej jakosci.Nie wiem co myslisz o tej sugesti moze byc problem z cisnieniem paliwa?Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/49146-problem-z-odpaleniem-silnika/#findComment-423348
Udostępnij na innych stronach

Gość zbyszek670

Nie wiem co myslisz o tej sugesti moze byc problem z cisnieniem paliwa?

Na szynie CR masz czujnik ciśnienia paliwa to jak byłby problem ze złym ciśnieniem paliwa to powinien wyświetlić się błąd.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/49146-problem-z-odpaleniem-silnika/#findComment-423860
Udostępnij na innych stronach

witam!!!Masz racje jest problem z regulatorem ciśnienia paliwa,oraz do wymiany mam końcówki wtrysków

Edytowane przez rafałdz
usunąłem cytowanie ostatniego postu

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/49146-problem-z-odpaleniem-silnika/#findComment-423887
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam jedz do elektryka dobrego niech ci kompa podlaczy po viki i podniesie dawke paliwa przy odpalaniu tam jest maks do 5 miligramow ustaw z 3 narazie i zobacz co bedzie... Pozdro

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/49146-problem-z-odpaleniem-silnika/#findComment-425375
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Gość arturroo123

-witam wszystkich -Mam podobny problem na świeżo, miałem walniętą świecę, wymeniłem cały komplet na nóweczki NGK wcześniej mix 3 szt beru 1 szt bosch, bosch umarł, wymieniłem bo na mrozie paliła vectra fatalnie, nowiuśki filtr UFI paliwa -pali się auto z kluczykiem-

jadę dziś na TECHA -chłopaki z ASO ogarnięci razczej MARNIE -kasują klucz ...błąd w układzie żażenia...walnieta swieca (pamietał komp )mówię im że AUTO po wymianie świec pali słaaaabiutko zero stopni a ja kręcę 8 sek i lapie z telepaniem -pytają jakie świce ..MÓWIĘ NGK -a oni NO TO MOŻE KRÓCEJ GRZEJĄ JAK ORYGINAŁY- rozwaliło mnie to kompletnie, bo grzaniem steruje komp a nie swieca (poprawcie jak się mylę )

EGR sprawny zrobili test EGR , błędów ZERO-podgrzewcz ropy 14 STOPNI C - DPF 62%

A AUTO PALI GORZEJ JAK NA SYARYCH ŚWICACH ---CO SPRAWDZIĆ ??????

 

POZDRAWIAM

 

zrobiłem test rano -moze komus sie przyda

 

Odpiołem konektor z termostatu, świeci się spiralka 5 sek -auto zapaliło bardzo słabo

potem robię.. tak odpinam fajki od świec -biorę próbnik- ostrze w środek żabka do masy, (odpięty termostat)-kolega w środku przekręca kluczyk spirala świeci 5 sek, a próbnik 21 sek, to samo na każdej świecy- aku 12,46 volt-po podłączeniu fajek do świec i grzanie aku 12,06 volt rozruch 10,46 volt

 

po wykasowaniu kluczyka TECHEM kluczyk rano wrócił (po chłodnej nocy) gaśnie zaraz po odpaleniu auta-auto odpala tragicznie-nowe świece

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/49146-problem-z-odpaleniem-silnika/#findComment-430357
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności