Skocz do zawartości
tonny

Gdzie znajduje się czujni położenia wału korbowego / impulsator ?

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam

 

Ostatnio Mój Kadett zaczał czasami gasnąć podczas jazdy lub niechciał odpalić ponownie po zgaszeniu na "ciepłym silniku". Jedyna rada to musiałem poczekać około 30 minut aby silnik ostygł i wtedy mogłem odpalić ponownie samochód i kontynować jazdę, lecz nadal to nie było rozwiązanie bo lubiał czasami tak nagle sam zgasnąć.

 

Przeszukiwałem internet oraz różne fora i dowiedziałem się, że winowajcą jest czujnik położenia wału korbowego, ktoś miał takie same objawy i po wymianie problem zniknał. Postanowiłem poszukać jak to wygląda, znalazłem i zacząłem go szukać. Szukałem kilka razy i nie znalazłem ... Następnego dnia znalazłem przypadkowo na którejś stronie, że tego czujnika nie ma w moim silniku ... a odpowiednik to podobno impulsator ... Co prawda nigdzie nie mogę znaleźć potwierdzenia tego, więc chciałbym dowiedzieć się czy impulsator w moim silniku działa tak samo jak czujnik położenia wału korobowego w innych silnicha. Jeśli tak to prosiłbym o napisanie gdzie go mogę znaleźć, a jeśli to możliwe poprosiłbym zdjęcie jak to wygląda ... Jeśli jednak nie jest to ta część to która część odpowiada za to ?

 

Pozdrawiam

Edytowane przez tonny

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem z której strony bloku silnika jest zamontowany, ale po jego budowie sądzę że na wysokości wału korbowego go znajdziesz.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

O ile się nie mylę to c16nz ma chyba czujnik halla w aparacie zapłonowym (czujnik indukcyjny,impulsowy)

Jeżeli jednak jestem w błędzie to czujnik położenia wału znajdziesz go tu.

post-298-0-63409800-1328598628_thumb.jpg


  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już gdzieś to zdjęcie widziałem i za pomocą niego szukałem ostatnio w niedziele. Znalazłem również strone z częściami do Opla i jest tam ten czujniek ale nie ma mojego modelu silniku - jest wyższy ( link ).

Dzięki tym zdjęciu niby coś znalazłem, ale wydaje mi się że jednak to nie to ( w załączniku zdjęcia, a w linku lepsza jakość ( link1, link2, link3 ). Prosiłbym o potwierdzenie czy to co jest na zdjęciu jest czujnikem wału, jeśli jednak nie to będę musiał wymienić czujnik halla, bo teraz boję się nim gdziekolwiek jeździć ...

post-5898-0-59761400-1328629987_thumb.jpg

post-5898-0-02610300-1328630002_thumb.jpg

post-5898-0-49035000-1328630013_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Już gdzieś to zdjęcie widziałem i za pomocą niego szukałem ostatnio w niedziele.

Bo już go wrzucałem na forum.

To na twoich zdjęciach to jest czujnik ciśnienia oleju wkręcony w pompę olejową.

Więc w C16NZ jest czujnik halla w aparacie zapłonowym.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ok, dziękuje bardzo za pomoc. Pozostaje mi zamówić czujnik halla i czekać na troche cieplejszy dzień :)


Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz Ja.

 

Jednak nie ma tego czujnika halla ... Oglądałem zdjęcia w internecie oraz byłem w sklepie aby zobaczyć jak ta część wygląda ... Pokazali mi co to za część, spytali się czy to jest to, powiedziałem że nie wiem bo jeszcze nie rozbierałem aparatu. Powiedzieli również że jest kilka różnych modeli i abym sprawdził przed kupnem który to jest model. Postanowiłem dzisiaj rozebrać i za cholerę nie mogę tego znaleźć ... czyli wychodzi że tego nie ma w moim silniku ( w załączniku przesyłam zdjęcia, zdjęcia lepszej jakośći mogę wysłać na zewnętrzny serwer ). Więc moje pytanie a raczej prośba co może być odpowiedzialne za to że tak zachowuje się mój samochód, moduł czy co innego ?

post-5898-0-13462400-1328814812_thumb.jpg

post-5898-0-73881500-1328814820_thumb.jpg

post-5898-0-99198100-1328814830_thumb.jpg

post-5898-0-07406200-1328814839_thumb.jpg

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

To ta duża czarna kostka z nr.107 1A07

Faktycznie jest kilka rodzai tych czujników i nieraz jest problem z dostaniem odpowiedniego.Znajomy do corsy tak szukał i dopiero na szrocie kupił cały aparat z tym czujnikiem.

Nie wiem czy są one zamienne.

  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Tutaj masz bardzo ładnie opisane

http://www.vectra-unlimited.pl/jpg/porady/va_zaplon.html

Miałem vectrę z tym silnikiem, 3 razy miałem uszkodzony moduł (ta czarna kostka), pierwsze 2 razy co pół roku a trzeci doczytałem się że jak się wymienia to komplet czyli cewkę i moduł bo często cewka dostaje przebicia i uszkadza moduł.Po tym miałem jeszcze 3 lata samochód i było wszystko ok. Objawy miałem takie same najpierw szarpał, a później stanął, po kilku godzinach odpalał.


  • Upvote 1

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


  • Podobna zawartość

    • Przez buskamil
      Witam silnik pali dużo oleju tygodniowo około litra, na 400 kilometrów, jak odpalam na zimnym dymi na niebiesko, ostatnio w nocy jak przyjechałem zauważyłem dziwny dym z pod maski okazało się że odma sparciała i zrobiła się dziura, z tej dziury wydobywa się dym na rozgrzanym silniku, czyżby głowica do remontu? dodam że jak odpalam na zimnym silniku to chyba słychać popychacze przez sekundę puźniej już nie.
    • Przez buskamil
      Witam ostatnio kadett dziwnie się zachowuje a na zdjęciu jest narysowane gdzie sie iskrzy jak w nocy otworzę klape silnika spojrze w okolice cewki mozna własnie dojrzeć iskrzenie, czy cewka jest do wyrzucenia, bo silnik pracuje nie równo, czy jest na wolnych obrotach czy prubuje utrzymać stałą predkość obrotową, czyściłem kopółkę, palec rozdzielacza, swiece suche.

    • Przez Romek21
      Witam oststnio przytrafił mi się niemiły incydent mianowicie podczas jazdy auto zgasło i już nie chce odpalać od tego czasu nawet na zaciąg. Paliwo dochodzi ale iskry nie dostaje , przyjechał majster i stwierdził że cewka padła no to ją wymieniłem i dalej brak iskry - nie wychodzi z cewki. Błędy sprawdzałem to nie wyświetla żadnego, wszystkie bezpieczniki ok więc może to moduł? prosze pomocy jestem zielony w dziedzinie mechaniki z góry dziękuje .
Partnerem serwisu: Fabryka kart plastikowych LiderKarty
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.