Gość Bacyk Opublikowano 9 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2012 (edytowane) Witam, problem z pozoru może się wydać wielokrotnie poruszany, ale proszę doczytać, by się przekonać, iż jest inaczej:) Posiadam dłuższy czas Astrę G z 2001 r. z silnikiem 1.7 dti Isuzu 75km. Po 10 km delikatnej jazdy bez włączonego ogrzewania wskaźnik temp cieczy chłodzącej ledwo rusza dobijając max do 83-85 stopni. Włączam na 2 bieg ogrzewanie i podczas jazdy temperatura spada na sam dół skali- czy to podczas jazdy czy postoju. Sytuacja ma się nieco lepiej gdy auto dostaje mocniej w pedał i obroty są ok. 3 000 na minutę. Termostat wymieniany 3- krotnie ( 2 razy Behr, dziś Gates) i prblem jest ten sam. Płyn chłodzący zmieniany kilka razy, nieszczelności rażących nie ma, ale jest gdzieś delikatny wyciek, ciężki do zlokalizowania. Podpowiedzcie coś proszę, bo już 3 mechaników rozłożyło ręce. Problem występuje od jesieni. Cały czas się tak kiepsko nagrzewa. Dodam, iż chłodniczka oleju jest zmostkowana (na wężach z cieczą), bo już 2 razy strzeliła, ale to nie jest raczej przyczyną, ponieważ z nią i bez niej problem jest. Dziękuję za każdą podpowiedź. Edytowane 9 Lutego 2012 przez Bacyk   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/50020-niska-temperatura-17-dti-isuzu-y17dt/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Von Mazuren Opublikowano 10 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2012 Witam. powiem że że ciężka sprawa Czy temperatura spada w układzie , czy może wskaźniki szwankują ? Wszystkie znaki wskazują , jak by nie było termostatu . Popatrz czy ktoś nie kombinował z przewodami, lub obudowie termostatu może być coś nie tak. Jeszcze możesz założyć termostat o wyższej temp. otwierania . Nie jestem pewien na 100 % czy jest dostępny do twojego auta ale w kumatym sklepie powinni pomóc. Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/50020-niska-temperatura-17-dti-isuzu-y17dt/#findComment-427353 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marta7771 Opublikowano 13 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2012 Mam dokładnie ten sam problem i dość tego silnika... gdyby się rozwiązał daj znać co to było   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/50020-niska-temperatura-17-dti-isuzu-y17dt/#findComment-427599 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Fircyk81 Opublikowano 13 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2012 Mój zaczyna łapać temp po 15 km, obroty muszą być minimum 2000. Oczywiście chodzi mi o te mrozy. Przed chłodnicę dałem tekturkę, łapie około 82 stopnie, grzeje dobrze. Gdy się zatrzymam temp. spada do 0 Jadąc delikatnie temp. nie złapie ...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/50020-niska-temperatura-17-dti-isuzu-y17dt/#findComment-427615 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość muzetus Opublikowano 13 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2012 Siema, mój silnik też ciężko dogrzać. Cieple powietrze w kabinie pojawia się po kilku chwilach a temperatura plynu z trudem dobija do 80. Przy wyłączeniu ogrzewania kabiny podnosi się, ale tak się nie da jechać. Nie jest to wina żadnych części mechanicznych tylko zbyt szybkiego chodzenia się silnika. Może gdybym jeździeł na wyższych obortach to byłby dogrzany( max do 2.5tys kręce). Zasłoniłem troche wloty powietrza i temperatura utrzymuje się w okolicach 85. Większość diesli ratuje się zasłanianiem wlotów powietrza na zime. Tylko nie zasłaniajcie intercoolera. Dodam, że mam oslone silnika od spodu, jednak to wile nie daje bo i tak z góry wlotami wieje zimne powietrze.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/50020-niska-temperatura-17-dti-isuzu-y17dt/#findComment-427683 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MariuszW88 Opublikowano 13 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lutego 2012 Witam wszystkich U mnie jest bardzo podobnie, bardzo ciężko zagrzać ten motor a co dopiero nagrzać wnętrze kabiny. Według mnie jest to spowodowane wysoką sprawnością silnika. Dopiero po kilkunastu kilometrach jazdy wskazówka temp wykonuje pierwszy ruch. Przy ostrzejszej jeździe, obroty 2500-3000 wskaźnik wyraźnie idzie do góry ale chwile postoju i temperatura jedzie w dół. Bardzo dobrze widać to jak ustawimy maksymalnie grzanie i dmuchawe na max. U mnie brakuje plastikowej osłony pod silnikiem, mam nadzieje że jak ją założe będzie troche lepiej.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/50020-niska-temperatura-17-dti-isuzu-y17dt/#findComment-427686 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marta7771 Opublikowano 15 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 Ja wczoraj po wymianie czujnika zaobserwowałam kompletny brak rezultatu więc przeszłam do sprawdzenia zegarów za pomocą złączenia dwóch pinów w czujniku - wszystko działało, więc wsiadłam i pojechałam go trochę pokatować brzydko mówiąc, po 26 km przy wyłączonym nawiewie wskaźnik podniósł się do 80 stopni, chłodnica zasłonięta, osłona pod motorem jest i tako... więc chyba nic się tu nie da zdziałać skoro tyle osób ma ten sam problem to po prostu już tak jest, a ja niepotrzebnie wymieniłam czujnik temperatury   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/50020-niska-temperatura-17-dti-isuzu-y17dt/#findComment-428098 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość javert1 Opublikowano 15 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 Potwierdzam spostrzeżenia poprzedników. U mnie jest podobnie. Jadę, jadę a wskazówka temp. ani drgnie. Szkoda, bo ciepłym lepiej sie jeździ. Dobrze, że grzać wnętrze zaczyna dużo wcześniej... Myślałem o wymianie termostatu, ale trzeba się zastnowić, czy jest sens, skoro "ten typ tak ma". W domu mamy jeszcze 1.9 TDI VW i ten silnik temp. osiąga znaacznie szybciej.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/50020-niska-temperatura-17-dti-isuzu-y17dt/#findComment-428144 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość muzetus Opublikowano 15 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Lutego 2012 Silnik 1.7 DTI ma bardzo dużą sprawność i cieżko go dogrzać w tak niskich temperaturach. Jedyny tego minus, ze niedogrzany silnik pali troche więcej( u mnie na zimnym na postoju sa nieco wyższe obroty).   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/50020-niska-temperatura-17-dti-isuzu-y17dt/#findComment-428172 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marta7771 Opublikowano 16 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 16 Lutego 2012 Silnik 1.7 DTI ma bardzo dużą sprawność i cieżko go dogrzać w tak niskich temperaturach. Jedyny tego minus, ze niedogrzany silnik pali troche więcej( u mnie na zimnym na postoju sa nieco wyższe obroty). raczej nie jest to jedyny minus, ja bardziej niż spalaniem przejmuję się, że przy częstej eksploatacji na krótkich trasach (codziennie praca - dom) może się to źle skończyć na dłuższą metę, tym bardziej, że jest sporo negatywnych opinii na temat tego magicznego motoru ale cóż... wszystkim życzymy długiej żywotności, optymalnych osiągów itd. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/50020-niska-temperatura-17-dti-isuzu-y17dt/#findComment-428369 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.