Gość Blako1 Opublikowano 17 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2012 Witam wszystkich. Borykam się z tym tematem od kilku lat i w końcu doszedłem do rozwiązania. Podam Wam kilka rad które poskutkowały bynajmniej w moim przypadku. Na początek trzeba sprawdzić czy przed otwarciem termostatu chłodnica nie robi się ciepła bo wydłuża to czas nagrzania się silnika. Jeżeli minimalnie robi się nawet letnia to przy temperaturach bardzo niskich można sobie pomażyć o dobrym grzaniu. Najlepiej wymontować całą obudowę termostatu żeby sprawdzić w rękach czy termostat przepuszcza. Można to zprawdzić na dwa sposoby mianowicie albo dmuchać od strony wyjścia chłodnicy albo nalać tam wody i patrzeć z drugiej strony gdzie ucieka Jak wykręcicie termostat trzeba sprawdzić jego obudowę czy nie ma wżerów u mnie był wżer na dekielku co przychodzi gruby wąż chłodnicy. Istotnym elementem jest wymiana uszczelki na tym dekielku najlepiej wyciąć z cienkiego kręgielitu. Wycinając uszczelkę wewnętrzny otwór zróbcie mniejszy tak zeby termostat mógł tylko przejść a wyeliminuje to możliwość złego podejścia uszczelki i ewentualnych przecieków ciepła do chłodnicy. Kolejnym ważnym elememtem jest termostat. I tu sam nie wierzyłem. Większość termostatów ma małą dziurkę fabrycznie wierconą lub też na połączeniu nitowanym zauważyłem że tam mi woda przelatuje więc zakleiłem poxipolem. ważne żeby termostat zawór miał gumowy bo te z metalowym przepuszczają. Mała nieszczelność powoduje że dużo dłużej silnik się nagrzewa. Może tak musi być skoro producenci termostatów tak robią. Ja jestem innego zdania. dopuki termostat mi się nie otworzy chłodnica jest lodowata i dlatego o niebo szybciej mi się teraz nagrzewa. temperatura nie spada na postoju pomimo włączonego ogrzewania mam gorąco w aucie i skończyły się problemy z ogrzewaniem w zimie. Termostat kupiłem firmy gates z gumowym zaworem uszczelkę zrobiłem sam pomimo że była w zestawie i zakleiłem połączenie nitowane poxipolem.Wymieniłem obudowę termostatu. Piszczie jak Wam poszło. Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/50020-niska-temperatura-17-dti-isuzu-y17dt/page/2/#findComment-428453 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Fircyk81 Opublikowano 17 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2012 Blako, w lecie jaka temperatura się u Ciebie utrzymuje? Obecnie mrozy u mnie spadły do - 7, - 10 i już widzę że biedy nie ma.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/50020-niska-temperatura-17-dti-isuzu-y17dt/page/2/#findComment-428478 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Blako1 Opublikowano 17 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2012 Blako, w lecie jaka temperatura się u Ciebie utrzymuje? Obecnie mrozy u mnie spadły do - 7, - 10 i już widzę że biedy nie ma. Najgorzej w te największe mrozy dawało popalić wieczne zimno w aucie więc się wziąłem za rozkmine co może być. temperatura w lecie nie przekraczała wcześniej tak na oko 86-87st chociaż po tym zabiegu to nie wiem jak będzie. Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/50020-niska-temperatura-17-dti-isuzu-y17dt/page/2/#findComment-428503 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Karol_LLE Opublikowano 21 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2012 podepnę się pod temat jaka jest optymalna temp. pracy dla tego silnika? ~80 stopni czy ~90 stopni? kiedyś temp trzymała prawie że sztywno, 90 stopni, którejś tam zimy chyba padł termostat, został wymieniony na nowy, razem z czujnikiem temperatury, od tamtej pory, po dzisiejszy dzień temp. pracy silnika zmieniała sie z 90 stopni do 80 i ciągle nie wiem która temp. pracy jest prawidłowa   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/50020-niska-temperatura-17-dti-isuzu-y17dt/page/2/#findComment-433717 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marta7771 Opublikowano 24 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2012 podepnę się pod temat jaka jest optymalna temp. pracy dla tego silnika? ~80 stopni czy ~90 stopni? kiedyś temp trzymała prawie że sztywno, 90 stopni, którejś tam zimy chyba padł termostat, został wymieniony na nowy, razem z czujnikiem temperatury, od tamtej pory, po dzisiejszy dzień temp. pracy silnika zmieniała sie z 90 stopni do 80 i ciągle nie wiem która temp. pracy jest prawidłowa u mnie jest na 88 st.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/50020-niska-temperatura-17-dti-isuzu-y17dt/page/2/#findComment-460890 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piknik1234 Opublikowano 30 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2014 hej mam pytanie dlaczego tak szybko spada temperatura silnika w astrze 2,dti na postoju z 90 z wlaczonym ogrzewaniem leci skazowka do zera czy ktos cos wymysli zeby temu zapobiec moze trzeba wstawic zawor kulkowy hihhi   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/50020-niska-temperatura-17-dti-isuzu-y17dt/page/2/#findComment-521385 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kaal Opublikowano 30 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2014 czy ktos cos wymysli zeby temu zapobiec Może wymienić termostat ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/50020-niska-temperatura-17-dti-isuzu-y17dt/page/2/#findComment-521391 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość piknik1234 Opublikowano 31 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2014 nic nie daje wymiana termostu raz wymieniłem sam wklad teraz z cała obudowął i dalej lipa poprostu musi chyba tak byc wiec trzeba go sprzedac w zimie tragedia   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/50020-niska-temperatura-17-dti-isuzu-y17dt/page/2/#findComment-521550 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hadzii123 Opublikowano 31 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2014 leci skazowka do zera NIe do zera tylko do 70*C bo tak jest wyskalowany wskaźnik temperatury. Normalne objaw bez dogrzewacza silnika.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/50020-niska-temperatura-17-dti-isuzu-y17dt/page/2/#findComment-521573 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Cris91 Opublikowano 31 Stycznia 2014 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2014 U mnie temperatura silnika to 83-86 st. C. Silnik u mnie normalnie łapie temperaturkę przy -13, gdy jest zimniej ma troszkę ciężej. Według mnie wynika to z niskiej temperatury cieczy chłodzącej. Autko postoi dłużej na dworzu i robi sie lipa. U mnie np widać jest to przy jeżdzie na ok 1500-1800 obrotów, silnik łapie temp po ok 7-8 km (czasem po 10), i widać jest po wskaźniku że termostat otwiera się. Dojdzie do 86, spada do 81-82 i tak w kółko. Używam termostatu Gates'a. Rok temu wymieniony. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/50020-niska-temperatura-17-dti-isuzu-y17dt/page/2/#findComment-521576 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.