Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

Borykam się z tym tematem od kilku lat i w końcu doszedłem do rozwiązania.

Podam Wam kilka rad które poskutkowały bynajmniej w moim przypadku.

Na początek trzeba sprawdzić czy przed otwarciem termostatu chłodnica nie robi się ciepła

bo wydłuża to czas nagrzania się silnika. Jeżeli minimalnie robi się nawet letnia to przy temperaturach bardzo niskich można sobie pomażyć o dobrym grzaniu.

Najlepiej wymontować całą obudowę termostatu żeby sprawdzić w rękach czy termostat przepuszcza. Można to zprawdzić na dwa sposoby mianowicie albo dmuchać od strony wyjścia chłodnicy albo nalać tam wody i patrzeć z drugiej strony gdzie ucieka

Jak wykręcicie termostat trzeba sprawdzić jego obudowę czy nie ma wżerów u mnie był wżer na dekielku co przychodzi gruby wąż chłodnicy. Istotnym elementem jest wymiana uszczelki na tym dekielku najlepiej wyciąć z cienkiego kręgielitu. Wycinając uszczelkę wewnętrzny otwór zróbcie mniejszy tak zeby termostat mógł tylko przejść a wyeliminuje to możliwość złego podejścia uszczelki i ewentualnych przecieków ciepła do chłodnicy. Kolejnym ważnym elememtem jest termostat. I tu sam nie wierzyłem. Większość termostatów ma małą dziurkę fabrycznie wierconą lub też na połączeniu nitowanym zauważyłem że tam mi woda przelatuje więc zakleiłem poxipolem. ważne żeby termostat zawór miał gumowy bo te z metalowym przepuszczają. Mała nieszczelność powoduje że dużo dłużej silnik się nagrzewa. Może tak musi być skoro producenci termostatów tak robią. Ja jestem innego zdania. dopuki termostat mi się nie otworzy chłodnica jest lodowata i dlatego o niebo szybciej mi się teraz nagrzewa. temperatura nie spada na postoju pomimo włączonego ogrzewania mam gorąco w aucie i skończyły się problemy z ogrzewaniem w zimie. Termostat kupiłem firmy gates z gumowym zaworem uszczelkę zrobiłem sam pomimo że była w zestawie i zakleiłem połączenie nitowane poxipolem.Wymieniłem obudowę termostatu. Piszczie jak Wam poszło. Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/50020-niska-temperatura-17-dti-isuzu-y17dt/page/2/#findComment-428453
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 21
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Blako, w lecie jaka temperatura się u Ciebie utrzymuje? Obecnie mrozy u mnie spadły do - 7, - 10 i już widzę że biedy nie ma.

 

 

Najgorzej w te największe mrozy dawało popalić wieczne zimno w aucie więc się wziąłem za rozkmine co może być. temperatura w lecie nie przekraczała wcześniej tak na oko 86-87st chociaż po tym zabiegu to nie wiem jak będzie. Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/50020-niska-temperatura-17-dti-isuzu-y17dt/page/2/#findComment-428503
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość Karol_LLE

podepnę się pod temat

 

jaka jest optymalna temp. pracy dla tego silnika?

 

~80 stopni czy ~90 stopni?

 

kiedyś temp trzymała prawie że sztywno, 90 stopni, którejś tam zimy chyba padł termostat, został wymieniony na nowy, razem z czujnikiem temperatury, od tamtej pory, po dzisiejszy dzień temp. pracy silnika zmieniała sie z 90 stopni do 80

 

i ciągle nie wiem która temp. pracy jest prawidłowa

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/50020-niska-temperatura-17-dti-isuzu-y17dt/page/2/#findComment-433717
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

podepnę się pod temat

 

jaka jest optymalna temp. pracy dla tego silnika?

 

~80 stopni czy ~90 stopni?

 

kiedyś temp trzymała prawie że sztywno, 90 stopni, którejś tam zimy chyba padł termostat, został wymieniony na nowy, razem z czujnikiem temperatury, od tamtej pory, po dzisiejszy dzień temp. pracy silnika zmieniała sie z 90 stopni do 80

 

i ciągle nie wiem która temp. pracy jest prawidłowa

 

u mnie jest na 88 st.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/50020-niska-temperatura-17-dti-isuzu-y17dt/page/2/#findComment-460890
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Gość piknik1234

hej mam pytanie dlaczego tak szybko spada temperatura silnika w astrze 2,dti na postoju z 90 z wlaczonym ogrzewaniem leci skazowka do zera czy ktos cos wymysli zeby temu zapobiec moze trzeba wstawic zawor kulkowy hihhi

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/50020-niska-temperatura-17-dti-isuzu-y17dt/page/2/#findComment-521385
Udostępnij na innych stronach

Gość piknik1234

nic nie daje wymiana termostu raz wymieniłem sam wklad teraz z cała obudowął i dalej lipa poprostu musi chyba tak byc wiec trzeba go sprzedac w zimie tragedia

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/50020-niska-temperatura-17-dti-isuzu-y17dt/page/2/#findComment-521550
Udostępnij na innych stronach

 

 

leci skazowka do zera

NIe do zera tylko do 70*C bo tak jest wyskalowany wskaźnik temperatury. Normalne objaw bez dogrzewacza silnika.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/50020-niska-temperatura-17-dti-isuzu-y17dt/page/2/#findComment-521573
Udostępnij na innych stronach

U mnie temperatura silnika to 83-86 st. C. Silnik u mnie normalnie łapie temperaturkę przy -13, gdy jest zimniej ma troszkę ciężej. Według mnie wynika to z niskiej temperatury cieczy chłodzącej. Autko postoi dłużej na dworzu i robi sie lipa. U mnie np widać jest to przy jeżdzie na ok 1500-1800 obrotów, silnik łapie temp po ok 7-8 km (czasem po 10), i widać jest po wskaźniku że termostat otwiera się. Dojdzie do 86, spada do 81-82 i tak w kółko. Używam termostatu Gates'a. Rok temu wymieniony.

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/50020-niska-temperatura-17-dti-isuzu-y17dt/page/2/#findComment-521576
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności