Skocz do zawartości

problem z podcisnieniem (brak hamulców olej w dolocie)


Gość madman81

Rekomendowane odpowiedzi

Gość madman81

Witam,

nie dostałem odpowiedzi w innym temacie więc piszę nowy.Mam problem z przewodem podciśnienia pomiędzy VAC a SERWO (ZAFIRA A Y20DTH z 2001r)i chciałbym go wymienić (na bardziej elastyczny bo oryginał jest sztywny ) .Jak opisywałem w poprzednim temacie silnik jest zalany olejem od TURBO do EGR z tego co wiem( dziękuję koledze z forum który mi o tym napisał) może to być spowodowane uszkodzonym przewodem podciśnienia i tak właśnie jest u mnie ,przewód był pęknięty i niestety w ferworze walki urwałem go całkiem od strony SERWA i teraz dynda bezwładnie podpierany tylko przez uchwyt, spowodowało to również brak hamulców ,pedał jest gumowy czyli brak wspomagania hamulców przez serwo. Pytanie jest takie czy ktoś wie w którym miejscu na SERWO jest on podpięty? bo na oko tego niewidać i nie można namacać ręką przyłącza.Chciałbym również wymienić zawór zwrotno-dławiący umieszczony na tym przewodzie czy ktoś wie w którą strone ma być strzałka na nim do sewo czy od serwa i ile kosztuje ?

Pozdrawiam i z góry dziękuję z odpowiedzi . Pomoce dydaktyczne w postaci zdjęć mile widziane!!

 

 

PS. proszę nie kasować TEGO TEMATU przez pomyłkę napisałem taki sam w śmietniku (ale co to zmienia)

Edytowane przez madman81

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam nie wymieniaj przewodu na elastyczny musi być sztywny ponieważ podciśnienie spowoduje zaciskanie się miękkiego przewodu przewód do serwa podpięty jest tuż pod zbiorniczkiem płynu hamulcowego bardziej z jego lewej strony patrząc z przodu niestety dostęp jest trudny zawór zwrócony strzałką do pomopy wakum czyli od serwa

Edytowane przez daro
zbędny cytat

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość madman81

Dziękuję za info ,jeśli mogę to mam jeszcze inne pytania po pierwsze to czy mogę zamiast oryginalnego zaworu zastosować zawór z pneumatyki przemysłowej (np.SMC) bo mam do nich dostęp a w ASO chcą za niego 35 zeta ,po drugie w jakim sklepie (najlepiej we wrocku) moge kupić przewód bo w mojej okolicy nikt go niema a w ASO nie słyszeli o takim przewodzie albo tną głupa i sami chcą to naprawić oczywiście za odpowiednią cenę.

Pozdrawiam i czekam na odpowiedź.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam trudno powiedzieć czy można zastosować inny zawór w sumie myślę że tak ma on spełniać poprostu rolę zaworu zwrotnego zapytaj w sklepie motoryzacyjnym myślę że dostaniesz taniej niż w aso jeżeli chodzi o przewód to trudno powiedzieć jeżeli nie dostaniesz go w sklepie to pozostaje poszukać na allegro lub na szrocie

Edytowane przez daro
zbędny cytat

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość madman81

Witam.

Zaworek będe miał jutro na 15 zeta, gorzej z przewodem ale szuakm dalej.Po tym jak napisałeś (wesolys) o tym aby nie wymieniać przewodu na elastyczny sprawdziłem reszte przewodów (te o średnicy 4mm)i chyba poprzedni właściciel tak jak ja miał dostep do pneumatyki bo wymienił je na zwykłe pneumatyczne które po rozgrzaniu miekkną i najprawdopodobniej załamują pod wpływaem podciśnienia, więc oprucz przewodu z VAC do SERWA (średnica zew=10mm średnica wew=8mm)muszę poszukać przewodów o średnicy 4mm i tu mam kolejne pytanie bo przeczytałem gdzieś że warzna jest ich długość i średnica wewnętrzna ,czy ktoś wie lub może zmierzyć długość przewodów w swojej ZAFI (przypominam jeżdźe autem z 2001r ,2.0 DTI silnik Y20DTH).Czy ktoś już wymieniał co jest równe z zakupem nowych przewodów i czy może dać namiar na jakiś sklep na terenie wrocka lub jakiś sklep internetowy w którym można kupić te rurki.

Pozdrawiam i dobrej nocy

Edytowane przez madman81

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kaczy_f1

Przecież kupując przewód zaworek powinien być na nim a demontaż przewodu jest banalnie prosty musisz zaopatrzyć się w latarkę i Wd40 przewód przymocowany jest na serwo od przodu da się to zauważyć.

Popsikaj wd i ciągnij trzeba trochę siły włożyć ale wyskoczy na pewno a potem to już spoko wejdzie lekko jak no wiesz...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Zaworek będe miał jutro na 15 zeta, gorzej z przewodem ale szuakm dalej.Po tym jak napisałeś (wesolys) o tym aby nie wymieniać przewodu na elastyczny sprawdziłem reszte przewodów (te o średnicy 4mm)i chyba poprzedni właściciel tak jak ja miał dostep do pneumatyki bo wymienił je na zwykłe pneumatyczne które po rozgrzaniu miekkną i najprawdopodobniej załamują pod wpływaem podciśnienia, więc oprucz przewodu z VAC do SERWA (średnica zew=10mm średnica wew=8mm)muszę poszukać przewodów o średnicy 4mm i tu mam kolejne pytanie bo przeczytałem gdzieś że warzna jest ich długość i średnica wewnętrzna ,czy ktoś wie lub może zmierzyć długość przewodów w swojej ZAFI (przypominam jeżdźe autem z 2001r ,2.0 DTI silnik Y20DTH).Czy ktoś już wymieniał co jest równe z zakupem nowych przewodów i czy może dać namiar na jakiś sklep na terenie wrocka lub jakiś sklep internetowy w którym można kupić te rurki.

Pozdrawiam i dobrej nocy

przewody podciśnieniowe igielitowe śr.zew.4mm wew.2-2.5 mm natomiast długość nie ma większego znaczenia muszą być na tyle długie aby starczyły na połączenie pompy podciśnienia z zaworkami

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość madman81

Witam,

przepraszam że pozostawiłem temat bez odpowiedzi i rezultatach:

-> po wymianie przewodu (dałem w metalowym oplocie odporniejszy na przetarcia) i zaworka (VAC do SERWO)silnik chodzi ciszej,panowie powodzenia z samodzielną wymianą sposobami domowymi trwało to dwa dni bo robiłem na mrozie i po pracy, noc o 17.

-> turbo dziura prawie nie istnieje

-> hamulce lepsze ale sprawdze to lepiej po wymianie klocków

-> niestety olej dalej w dolocie więc turbo cieknie ale działa więc jade dalej.

 

Pozdrawiam

DZIĘKUJĘ za pomoc i mam nadzeje że tem temat pomógł też innym.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kaczy_f1

Wymiana tego przewodu jest bardzo prosta tylko w łapce musisz trochę mieć bo ciężko wychodzi.

Wystarczy na serwo w miejscu tego przewodu popsikać WD40 i po 10sec ciągnąć ile można, ciężko idzie ale dacie radę.

Roboty na 5min.

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności