Skocz do zawartości

nierówne wolne obroty tigra 1.4 benzyna/:PG


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, właśnie sie zalogowałem, jest to mój pierwszy raz na jakims Forum:)

 

Mam problem z wolnymi obrotami, obroty sa ok 750-850 obr na min, ale silnik pracuje nie równo, szarpie. Przy zapalaniu( tylko na benzynie, bo na gazie nie mam takiej mozliwości, ze wzgledu na rodzaj instalacji) niekiedy jest tak, ze silnik przez pierwsza sekunde, moze dwie ledwie co sie kręci, dopiero po chwileczce wchodzi na obroty.

 

Sprawdzałem komputer, nie wykazał żadnego błedu.

 

Usterka z obrotami jest zarówno na gazie jak i na benzynie, a na gazie to silnik pracuje nawet równiej niz na benzynie ( wciaz chodzi mi o wolne obroty) aha i zauwazyłem, że silnik jak jest zimny, np gdy zapalam rano i chodzi na ssaniu, to nie szarpie, tylko jak sie rozgrzeje to wtedy pojawia sie problem:) prosze o jakies wskazówki,

 

Niedawno wymieniałem sonde lambda(KUPIłEM TAKA ZA 60 Zł) oraz rozrząd. filtr powietrza ma 11 tys. km, kable NGK, jakies 20 tys km, a świece, wymieniałem, z dwa miesiace temu, maja moze z 3 tys km, przebiegu. Nie mam pojecia co to moze byc. prosze o pomoc, dziekuje i pozdrwaiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Popatrz, czy nie masz gdzieś dziury w dolocie, może jakaś odma pękła.

Warto wyczyścić silnik krokowy.

 

Warto również napisać symbol silnika :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

więc,silnik to x14xe, sonda lambda z tego co pamietam, jest uniwersalna, ale jutro popatrze dokładnie na pudełko. Dzis zauwazyłem cos bardzo dziwnego, jeżeli auto jest w ruchu i wrzuce na luz, to obraty siegaja prawie 1000obr/min i nie widac na obrotomierzu zeby wariowały, jak tylko auto sie zatrzyma, to automatycznie zaczynają spadać, do ok 800obr.min i wariowac, szarpać, szatkować. Czy to moze byc ten silniczek kraokowy??(pamiętam juz kilka razy zdazyło mi sie tak, za obroty zawieszaly mi sie na 2000tys, ale po chwili spadały) , troche sie boje brac za czyszczenie tego silniczka, bo martwie sie ze cos zepsuje;/

 

dziekuje za odpowiedzi

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Mam podobne objawy jak kolega w tigrze tylko ze ja mam astrę f 97 x16szr.Obroty tez mam niskie 700-800 i czasami tez chodzi nie równo.Na benzynie strasznie szarpie ale tylko na ciepłym silniku.Na gazie jest ok,chociaz nie zawsze, jest czasami słabszy.Silnik krokowy kupiłem nowy ale nic nie dało.Oglądałem odmy ale nie widziałem nic pękniętego jedyne co to przy dolocie od odmy z pod pokrywy zaworów było troche czarnego syfu i tu moje pytanie czy tam powinno zasysac powietrze?Bo to jest trochę konkretnie zapchane!!Musze jeszcze sprawdzić EGR-a bo na kodach mi wyszlo tylko nie wiem czym go wyczyścić.Proszę o radę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musze jeszcze sprawdzić EGR-a bo na kodach mi wyszlo tylko nie wiem czym go wyczyścić.Proszę o radę.

nie zawsze czyszczenie pomaga, jesli jest uszkodzony eleltr. to nowy tylko, a sądzoc po tym ze pokazuje ci blad egra to moze byc wlasnie uszkodz. alektr.. ale czyszczenie zrób, moze akurat jest mocno zasyfiony i pokazuje bląd. W benzynei ekstrakcyjnej, i jakims srodkiem np. wd-40 najlepiej wlac do srodka egra na kilka godzin, a potem przedmuchac i załozyć.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokazuje błąd ale nie zawsze,jak go przydusi i prawie gaśnie.Nie dzieje sie tak często,bardziej mi chodzi o te niskie obroty i o to ze na benzynie to bardzo ciężko jezdzić.Ale dzieki,jeszcze dzisiaj go przeczyszcze. :D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzis zapaliła mi sie kontrolka od silnika, dwa razy, sprawdziłem numer błedu-45 sonda lambda-spaliny za bogate. I teraz mam pytanie, czy moze to wpływac na wolne obroty, na to, że są takiie nie równe?? (kontrolka zapaliła mi sie jak jechałem na gazie)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i przeczyściłem tego EGR-a ale w sumie to nic nie pomogło,odkryłem tylko zapchany kruciec przy dolocie od odmy przepchałem spinaczem biurowym.Teraz zasysa powietrze ale obroty dalej są w granicach 750.Nie mam pojęcia już co może być przyczyną,może ten typ tak ma.Kupiłem nawet środek do czyszczenia wtrysków STP i jest lepiej na benzynie juz nie szarpie tak ale obroty takie same jak na LPG.Może silnik już nie domaga 190 000 przebiegu samoregulatory zaworów już słychać no i olej pożera jak smok ok 1l/1000km a co najlepsze ze kompresja bardzo dobra bo po 11 na kazdym cylindrze.I gdzie ten olej!:(!:/??Leje już do niego minerał.Czasami juz myśle żeby ją sprzedać ale szkoda mi troche....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności