Skocz do zawartości

Amortyzatory - zagadka


Obywatel

Rekomendowane odpowiedzi

Nosiłem się z zamiarem zmiany amorów ze względu na bardzo niespokojne zachowanie auta na nierównościach. Jestem właśnie po przetestowaniu amortyzatorów i tylne mają ponad 60% skuteczności :D Jak to możliwe skoro tył zachowuje się przetragicznie? Na nierównościach, a zwłaszcza na zakrętach, mam wrażenie, że dupa za chwilę straci przyczepność. I stąd moje pytanie: czy możliwe, że nie jest to wcale wina amortyzatorów lecz innych częćci zawieszenia? Np. sprężyn, łożysk amortyzatorów? Dodam, że geometria zawieszenia jest sprawdzona i jest w porządku. Jeżeli chodzi o przód to amory mają 40%, ale i tak przód zachowuje się dużo stabilniej niż tył. Co to może być?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obywatel, Jeżeli chodzi o przód to przydałoby się wymienić amorki. A jeżeli chodzi o tył hmmm... to nie wiem ale porozmawiam ze znajomym mechanikiem z OPLA może on coś wie :D Pozdrowienia

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym sie podpiął pod Was mój problem to znikniecie amorków w omedze po prawej stronie są suche ale na przegladzie wyszło ze przód i tył 0 tłumienia wiec trza wymienic moze ktos to nie dawno robił i mi cos poleci bo jest duzo firm i rózne ceny a zalezy mi jak najtaniej bo trzeba wymienic wszystkie mój model omega 2.0 16v 1998 sedan.dzieki z góry i pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obywatel

Jeżeli chodzi o niepewność w prowadzeniu samochodu, również w tym wypadku moze miec znaczenie czy nie masz wybitych elementów gumowych na wahaczach. Wiem ze z wybitymi nie pojeżdzisz na 100%. Tył (szczególnie na zakretach z poprzecznymi nierównościami) bedzie zarzucać. Być moze tu tkwi problem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale tuleje wahacza w astrze G by poszly?? To musialo byc katowane to auto albo przebieg chyba ze 300 tys.

Rzecz dotyczy Vectry B a więc mamy tu do czynienia z zawieszeniem wielowahaczowym, co uprawdopodabnia teorię o wybitych tulejach :D Tyle tylko, że z tyłu jest cichutko - nic nie wali, nie łomocze :roll:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na naszych drogach wszystko jest możliwe ja na dziurze urwałem amortyzator z tyłu.

tradycyjnie mala kałuża a pod spodem zaj............ dołek. Walneło i pozamiatane.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle tylko, że z tyłu jest cichutko - nic nie wali, nie łomocze

a czy luzy na el. gumowych łomoczą??

Jest też inna możliwość. Ja bym kontrolnie pojechał na inna stację.

No chyba że masz 100% pewność że sprzęt mają ok.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy luzy na el. gumowych łomoczą??

No niby nie, ale zazwyczaj Vectromaniacy mający wysypane tuleje mówią o efekcie 'jebudu'. Sprzęt raczej OK, zwłaszcza, że z przodu wyszedł wynik realny - 40%. Oddam chyba samochód do specjalistycznego warsztatu i poproszę o ustalenie przyczyny takiego nerwowego zachowania tyłu.

 

[ Dodano: Czw Paź 04, 2007 23:18 ]

Aha, jeszcze jedno. Z tyłu mam jedną sprężynę trochę bardziej przydeptaną niż drugą. Kiedyś jeden mechanik zwrócił mi uwagę, że ta asymetria może przyczyniać się do niestabilności wozu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności