Gość bazyl Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Witam, mam problem z Astrą III 1.7 cdti. pół roku temu zatankowałem benzynę. od razu została spuszczona przez mechanika, ale nie do końca- zostalo około 5litrów. od tego czasu samochód czasami nie odpalał, zwłaszcza "ciepły", później działo się to coraz częściej nawet gdy stał kilka godzin. w tej chwili nie pali z rozrusznika juz wcale. Mechanik powiedział, że układ paliwowy był zapowietrzony, co spowodowało zatarcie pompy wtryskowej, ktorej opiłki znajdują się teraz w calym układzie. to spowodowalo (lub może spowodować) zniszczenie wtrysków. w jego ocenie caly uklad jest do wymiany włącznie ze zbiornikiem. dodam jeszcze, że w międzyczasie samochód był w autoryzowanym serwisie Opla- przez 2 dni palił i dalej to samo. Czy ktoś już się spotkal z takim przypadkiem lub wie co jest przyczyną? czy faktycznie cały układ nadaje się tylko do wymiany? zdaniem mechanika koszt naprawy- wymiany części to ok. 15.000zł. proszę o pomoc!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/51759-diesel-zalany-benzyn%C4%85-nie-pali-potrzebna-pomoc/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zbyszek670 Opublikowano 5 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2012 W nowoczesnym układzie wtryskowym takim jak jest u Ciebie nawet niewielka ilość benzyny powoduje zatarcie pompy wysokiego ciśnienia a tu piszesz że pozostało w baku około 5 l. Benzyna jest paliwem suchym a to poskutkowało zatarciem pompy i tym że opiłki z pompy idą na listwę wtryskową CR a następnie do wtryskiwaczy, jak piszesz że opiłki są w całym układzie to na pewno są i we wtryskiwaczach.Teraz to masz wybór albo zainwestujesz w nowy układ (koszt jw) albo kupno używanej pompy i wtryskiwaczy ewentualnie ich regeneracja.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/51759-diesel-zalany-benzyn%C4%85-nie-pali-potrzebna-pomoc/#findComment-436096 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2012 atam. Pitolisz ze nie wiem. Takich przypadkow i w oplu i w fordzie były napeczki. Najfajniej jest w tych co maja pompke podajaca w baku. Wypompowujesz paliwo, zalewasz swierzym, przekrecasz kilka razy stacyjke by pompke przepompowala sobie uklad i po zabawie juz jest. W isuzu niestety nie ma pompki podajacej ( jak wiekszosc fordów na CR) itrzeba po oproznieniu baku i zalania świeżą ropą uklad przepompowac i przy okazji odpowietrzyć osobna pompka ktora wpinamy w przewod powrotny. Wykonywalem takie operacje kilka razy w życiu juz. Spokojnie silnik chodził po tym prawidlowo. Przypadki mialem rozne od zalania niewielkiej ilosci PB jak i praktycznie na rezerwe w baku zalano na full PB. Kwestia raczje tutaj bedzie ewentualnie to ile ktos na tym pojechał- zrobil kilometrów choc i tu nie zawsze cos sie psuje. W tym przypadku nie miala prawa sie zatrzeć. Gdzieś musi byc nieszczelność. Mwchanik majstrował to pewnie i przy filtrze i przy baku wiec jest szansa ze od tego ruszania, wyciagania wezyki nie sa do konca szczelne. Jakby opilki poszly na wtryski to mozecie mi wierzyc ze juz po wtryskach by bylo.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/51759-diesel-zalany-benzyn%C4%85-nie-pali-potrzebna-pomoc/#findComment-436264 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zbyszek670 Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Jakby opilki poszly na wtryski to mozecie mi wierzyc ze juz po wtryskach by bylo. Ale bazyl przecież opisał dokładnie to; zatarcie pompy wtryskowej, ktorej opiłki znajdują się teraz w calym układzie. to jak pompa wysokiego ciśnienia została zatarta to normalną i kolejną rzeczą jest dostanie się opiłków do wtryskiwaczy i ich awaria a przez to i problem z odpaleniem silnika a tym bardziej jak opisuje że paliwo Pb zostało do końca nie spuszczone i efekt finalny tego właśnie mamy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/51759-diesel-zalany-benzyn%C4%85-nie-pali-potrzebna-pomoc/#findComment-436268 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2012 Ale bazyl przecież opisał dokładnie to; to jak pompa wysokiego ciśnienia została zatarta to normalną i kolejną rzeczą jest dostanie się opiłków do wtryskiwaczy i ich awaria a przez to i problem z odpaleniem silnika a tym bardziej jak opisuje że paliwo Pb zostało do końca nie spuszczone i efekt finalny tego właśnie mamy. Takie domniemania bo mechanik powiedzial to wiesz sobie mozna miedzy ksiazki wlozyc. Ja tez jestem mechanikiem i mode dac inna diagnoze. Opilkiz pompy CR hmm. Ciekawa to jest teoria bo sama pompa CR nei jest jakas skomplikowana konstrukcją. Jakie opilki mogly by sie tam zebrac to nie wiem. Pompy CR dosc czesto siadaja nietylko w oplach i wyja strasznie oraz piszczą i jakos opilki nie zabijaja w dwie minuty czy nawet w dwa miesiace wtrysków. Moze taka wyjaco-swiszczaca pompa CR nie wydziela opiłków?? Moje pytanie jest tylko jdno czy ten mechanik jest gotów zwrócić koszty czesci jesli sie pompylił i po wymianie pompy CR i wtryskó auto nadal bedzie mialo problemy jak wyżej wspomniano. Zbiornik paliwa to chyba kazdy mi przyzna ze mozna sobie wyciagnac i umyć co nie?? Dodam fakt taki iz kilka bakow w zyciu wyciagalem- corsa C iD, vivaro, sharan galaxy itp. JAkas mega trudnosc to nie jest. Wezyki mozna takze przeczyscic bez ich demontazu. Co znaczy paliwo nie do konca spuszczone. Mowsz o tym ze zostalo powiedzmy 2 litry tej mieszanki u ukladzie paliwowym po oróżnieniu?? Jesli świeżego ON dolano z 15-20 litrów to nie ma prawa byc cos nie halo. Ja oproznialem corse D z takiego zalania PB. Odpompowalem pompka zewnetrzną poprzez zanuzenie przewodu pod deklem pompki w baku ( obok koszyka). Filtr paliwa nie wymienialismy choć powinno sie to zrobic zwlaszcza jak sie to robi w ASO. Polecialem firmowym autem po paliwo na stacje( dostalem 100 zl na zakup z rachunkiem na BP) Zalalem i auto chodzi do dziś.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/51759-diesel-zalany-benzyn%C4%85-nie-pali-potrzebna-pomoc/#findComment-436288 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zbyszek670 Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2012 wesol nawiązując do twojego postu że pompy wysokiego ciśnienia w układzie CR nie są aż tak skomplikowaną konstrukcją to dlaczego ich cena jest tak wysoka ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/51759-diesel-zalany-benzyn%C4%85-nie-pali-potrzebna-pomoc/#findComment-437121 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rostex Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2012 atam. Pitolisz ze nie wiem. W isuzu niestety nie ma pompki podajacej ( jak wiekszosc fordów na CR) itrzeba po oproznieniu baku i zalania świeżą ropą uklad przepompowac i przy okazji odpowietrzyć osobna pompka ktora wpinamy w przewod powrotny. Wykonywalem takie operacje kilka razy w życiu juz. Oczywiście, że w silniku 1.7 CDTI jest pompa niskiego ciśnienia w baku, każdy CR ją ma. Nr pompy do Z1717DTH/L to 93188872.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/51759-diesel-zalany-benzyn%C4%85-nie-pali-potrzebna-pomoc/#findComment-437136 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 13 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2012 (edytowane) Isizu nie maja pompy w baku. Sprawdzalem kilka razy jak wymienialem filtr paliwa na przeglądzie. 1.3 i 1.9 maja pompka podajaca ale isuzu w astrach G na CR te pierwsze CR jakie wchodzily oraz isuzu dowolnej mocy w astrze H takz enie maja pompki. Tak samo sporo fordów nie ma pompki podajacej i trzeba niestety przy wymienie filtra odpowietrzac bo i naczje nie odpalisz. 1.9cdti czy 1.3 odpalisz jak tylko wczesniej ze 4 razy przekrecisz kluczyk do kontrolek. Nawet vagowskie silniki tdi na pmpowtryskach na samym poczatku nie mily tych pompek a pozniej juz je wstawiali. Pompy Cr sa drogie?? no co ty- zerknij na uzywki na allegro ile kosztuja a ile kosztuje VP44 Edytowane 13 Kwietnia 2012 przez wesol   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/51759-diesel-zalany-benzyn%C4%85-nie-pali-potrzebna-pomoc/#findComment-437191 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.