Skocz do zawartości

Opel Corsa C 1.3


Gość benny88

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczow :) jestem nowy na forum i nie zbyt obcykany z mechaniki choć po samochodowce :P

 

A więc tak kupilem ze 3 tygodnie temu Opla Corse C 1.3 ( 1248 pojemnosc ) 51 kW CDTI o przebiegu 146 tys ++ Diesel sprowadzany z niemiec od miesiaca w polsce kupiony od handlarza. Zaraz po zakupie podczas wracania do domu po przejechaniu paru km gdy silnik sie zagrzał do okolo 80 stopni pojawila sie pomaranczowa kontrolka z samochodem i po środku klucz tego auta na kontrolce ( elektryka silnika jak czytalem na innych forach ) I wiadomo jak po zakupie wymienilem olej filtr oleju filtr powietrza i paliwa oraz klimy. Wlalem olej 10W40 pol syntetyk bo tak zalecil handlarz ze taki wlany byl chyba. I coż bylem na diagnostyce byly dwa bledy jeden od ABS i od EGR recyrkulacji spalania czy jakos tak :P po skasowaniu dopiero na drugi dzien kontrolka sie zaswiecila gdy silnik sie zagrzal do okolo 80stopni. Dalem do czysczenia EGra mechanikowi po robocie pojezdzil nim troche zeby zobaczyc czy wszystko ok co sie okazalo gdy stanol gdzies po czesci nie mogl odpalic potem auta ponownie i musial scholowac i podpiac zewnetrzny prad zeby odpalic pod klemy.

 

Nigdy po zakupie mi nie robil problemow samochod z odpalaniem (nie kopcil ani nie przerywal). I po tym czyszczeniu bledow nie ma kontrolki ( nie swieci ) ale gdy silnik jest zimny leci jakby bialo niebieski dym ale nie jestem pewny czy nie blekitny :P i gdy ruszam nieraz przerywa i znow zalapuje aha i gdy wlanczam silnik i jest zimny na luzie widze lekkie drgania obrotow na wskazniku i slysze ze silnik nie rowno pracuje. Czy to moze byc wina EGRA? ( przypominam ze na pierwszej kontroli diagnostyki byl blad EGRA )

narazie bledow nie ma ale martwi mnie ze kopci i przerywa praca silnika i gdy ruszam to tez tak nieraz przytnie ale na wiekszych biegach jest ok. Po swietach jade na blizsze kontrole zostawie mechanikowi auto zeby rano zobaczyl ten dym jak jest zimny silnik i spaliny smierdza bardziej niz w innym aucie oplu ale astrze mojego majstra z roboty.

 

PS: Dlaczego wczesniej nie kopcil ani sie nie ciol przy jezdzi i na luzie gdy byl zimny a po czyszczeniu EGRA takie rzeczy sie dzieja??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość damiano2007

Nie chciałbym straszyć ale, może i jestem w ciemie bity jeśli chodzi o te sprawy to- błętkitne kopcenie - bierze olej - a skakanie obrotów to dwumasa. A co z EGR to jest szansa, że z jego powodu auto ciężej pali bo też tak kiedyś miałem w Astrze. Ale skoro został on wyczyszczony to powninien być jakiś efekt no nie?

Edytowane przez damiano2007

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to stałeś się szczęśliwym posiadaczem tej doskonałej jednostki 1,3 z tak nadzwyczaj niskim przebiegiem z niemiec na półsyntetyku... tylko pogratulować zakupu od handlarza i życzyć zasobnego portfela :brawo:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie kolego ja stawima tutaj bardziej na EGR bo dwa razy sprawdzany na diagnozie i dwa razy ten sam blad byl od EGRa a po czyszczeniu to jest masakra auta nie poznaje ze tak kopci jak zimne jest ( moze przesadzam ale dla mnie to dziwny widok i niepokojacy chodzby nie duzy dym ) no i szarpie przy ruszaniu i chodzi na luzie na poczatku tez nie rowno a przed tym calym czyszczeniem byla kontrolka ale nie bylo takich czadow i oleju raczej nie pobiera. Teraz po czyszczeniu dwa takie objawy sie pojawily z tym ze poki co nie pali sie kontrolka. Mam tylko nadzieje ze dam rade zajechac do rodzinki na wies i wrocic ze swiat okolo 160-200km zrobic trzeba zalezy czy bede tam gdzies jezdzil. Po swietach jak sie dowiem co bylo to napisze moze komus takie cos sie zdarzy badz zdarzylo to bedzie wiedzial cos. Pozdro

 

PS: Czekam na wasze opinie tego problemu oczywiscie :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość damiano2007

Kolego... szarpanie przy ruszaniu to tylko i wyłąćznie sprzegło/ dwumasa. Tak jak kolega forumowicz Bad napisał, 1.3 CDTI to niezwykłe perfidnie jak się okazuje droga w ekspolatacji jednostka jak już coś zacznie wołać o wymianę. Swoją drogą jeśli kopci a stawiasz na EGR to sprwadź szczelnośc wokół przedwodów przy EGR bo kiedyś czytałem o podobnym przpyadku; a sprawdzenie nic nie kosztuje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego bylo by tak przy ruszaniu a ja po ruszeniu mam ze mi szarpnie i to nie zawsze raz na jakis czas jak jest zimny, sprzeglo odpada gdyz 2 dni temu tego nie bylo i wogule do poki mi tam nie wyczyscil tego EGRa to wszystko chodzilo ok. A kopcic nie mam pojecia olej w normie a taki jakby blekitny dym z rury no i wali ostro spalinami. Sam tam nic nie zrobie bo to moje peirwsze osobiste auto nigdy nie mialem doczynienia z EGRem. Wczesniej jezdzilem golfem 3 z 95 roku ale to brata auto.

 

Nie wiem zobaczymy po swietach co i jak. Pozdro

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość benny88

Witam wszystkich po dlugiej przerwie. Chcialbym na poczatek naprostowac sprawe czyszczenia EGRA :) mianowicie to na poczatku cale czyszczenie okazalo sie ze mechanik spsiukal jakims preparatem tylko sterownik EGRa ( co za tym idzie hu...a zrobil i wziol 100zl na dodatek cala sprawa sie zaczela jak mu auto na caly dzien i noc zostawilem eh )

Tak jak pisalem wczesniej, wszystko to po calym spsiukaniu sterownika kopcil na niebiesko nieraz na bialo troche no i dlawienia sie w czasie jazdy nieraz odczuwane i nierowne obroty na zimnym silniku ogolnie te dolegliwosci mial na zimnym silniku, ciekaw jestem co mi tam na wymienial za czesci przypuszczam ze wtryski mi ze dwa wymienil :) ale do tego zaraz dojde.

 

Pojechalem do innego mechanika tam caly dzien roboty faktycznej roboty EGRa wykrecili wymyli pokazali mi go nawet i cos tam faktycznie trzonek sie zacinal ale po umyciu bylo ok 180 zl zawolal no i efekty: polepszyla sie nieco jazda w sensie nie dlawilo go az tak ale obroty nadal nierowne na zimnym silniku i troche tylko na bialo kopcil na zimnym silniku. Niestety robil mi to mlody koles ze 23 lata gora albo i mniej oczywiscie wiem ze wiek nie swiadczy o zdolnosciach ale liczy sie praktyka i doswiadczenie, pytalem czy zarabany nie jest kolektor dolotowy zszedl do kanalu i stwierdzil ze jest ok no to ok :)

 

Pojechalem do mechanika ktorego polecil mi znajomy widac sie znal mechanik wszystko tlumaczyl i opowiadal i swtierdzilismy ze nie mozliwe ze jak EGR byl taki usyfiony zeby kolektor ssący byl czysty wiec zostawilem auto, rokrecil go tez caly dzien roboty i kolektor byl masakrycznie zarabany smołą niczym i 300zl w plecy a teraz efekty: kopcil na bialo lekko na zimnym silniku i nierowne obroty na zimnym silniku i mowil zeby to zostawic bo szkoda pieniedzy wydawac bo tyle co moj kopci to pikus przy innych autach ktore robil gdy kopcily wiec zostawilem w spokoju to tylko rozrzad wymienilem kompletny plus pompa wodna poniewaz nie mialem ksiazki serwisowej a autko z niemiec po 146 tys (niby) przejechane bylo wiec wolalem nie ryzykowac a slyszalem ze łancuchy tez lubią strzelić w żadkich przypadkach :)

 

Po tym zabiegu zauwazylem ze przy okolo 4-5tys obrotach na luzie kopci na czarno gdy puszczam gaz tak jakby wyplul doslownie czarna chmure :/ no i znow do mechanika co robimy? wtryski mowi trzeba zregenerowac ale mowil ze duzo nie kopci widzial gorsze o wiele i ze nie musze jeszcze tego robic ale ja mam tak ze chce miec wszystko ładnie cacy wiec robimy regeneracje wtryskow: 2 byly kompletnie zrobione jeden byl troszke zregenerowany bo byl w miare dobry a czwarty byl w dobrym stanie wiec nie ruszany. efekt: 1550zl w plecy a dym i tak byl na duzych obrotach po puszczeniu gazu plunol chmure czarna a niby wtryski zregenerowane? zaczol cos mowic o turbinie ale nie chodzilo mu tu raczej o kopcenie tylko dlawienie ze tam sie tez cos czysci...

 

Pytanie teraz czy poczekac troche pojezdzic moze w silniku jakies resztki zostaly do spalenia czy cos nie wiem, auto dzis odebralem i duzo nim nie przejechalem ze 3 km widze tylko poprawe z obrotami rowniejsze sa na zimnym silniku i bialego dymku nie ma ale ta czarna chmurka wypluta jeszcze byla na wysokich obrotach... mechanik sie spieszyl bo dzis sobota roczek dziecka wiec za wiele niczego sie nie dowiedzialem co jeszcze moze byc przyczyna moze ktos cos mial tak?? wydalem na niego tyle juz kasy ze mam juz go dosc.. wolalbym juz nie tykac gowna bo bedzie znow smierdziec :)

 

PS: przepraszam ze sie tak rozpisalem :P

Edytowane przez benny88

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopie robią Cię w ch.. jak chcą.

Jak EGR był zapierdzielony to z kanału sprawdził kolektor że czysty... dobre sobie.

Jak można zregenerować "troszkę" wtryski?

 

Daj sobie już spokój z tym autem, zasmakowałeś solidnego 1,3.

 

Puszczać czarny dym jak mu depniesz zawsze będzie w końcu to turbodiesel.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość damiano2007

Bad ma racje... wyruch**** Cię ;/

W tych wtryskach można wymienić końcówki bo są Boscha - więc albo regenracja na 100% albo zero, nie można troszke.

A kolektora schodzą do kanału nie da się sprawdzić nie ściągająć rur itp. No chyba, że ma rentgena w oczach.

A pozatym jak mówisz, że Ci kopci na 4-5 tyś obrotów to kopci, bo to nie są obroty użytkowe diesla. Jakbyś chciał na takich jeździć to długo byś się niewoził. A pozatym kopci bo przyjmuje wysoką dawkę paliwa, stąd ten dymek. Mój na trójce jak mu przyładuję przy wyprzedzaniu też puszcza lekkiego dymka ale się tym nie przejmuje - taki urok diesli.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość benny88

yy kolejne naprostowanie :) kolektor rzekomo sprawdzil gdy byl EGR wyciagniety i sporo rozkrecony byl samochod i jak byl rozkrecony to wtedy mu kazalem sprawdzic kolektor dolotowy i niby dla niego byl czysty a inny mechanik wyczyscil kupe smoly :)

 

Druga sprawa "troszke wtryski zregenerowane" moze zle ujolem sprawe z tego co mi wiadomo to koszt regeneracji zalezy od stopnia uszkodzenia wtryskiwacza tutaj raczej sie nie mylę? dwa byly kompletnie zrobione a jeden tylko częściowo gdyż był w dobrym dość stanie i tylko to co zuzyte wymienili w nim.

 

Co do dymu zauważyłem go gdy mi rozrząd wymienil nieraz troszke poszlo nawet na zimnym silniku czarnego dymku ale moze to pozostałości. Myślę ze dym na wysokich obrotach ma zwiazek z wymiana rozrzadu gdzies na forum czytalem ze w oplu o innym silniku tez zaczol kopcic po wymianie rozrzadu nie jestem pewny ale to napewno nie w 1.3 CDTI tylko chyba 1.7 albo jeszcze innym. Kiedys wujek jechal za mna i mowil ze jak gazu dawalem to sporo dymu czarnego lecialo przez caly czas na cieplym silniku tak samo... Chcialbym tez dodac ze wczesniej tego nie bylo... do poki rozrzad nie wymienilem.

 

Czy to normalne? skoro wczesniej tego nie bylo napewno cos jest nie tak ale neichce juz w tego zloma kasy wkladac :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności