Gość Darek 77 Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Witam kolegów.Dawno tu nie bylem,ale mam takie jedno pytanko do znawców.Mianowicie coraz bardziej mi zaczyna chlapać olejem z tego całego egra po chlodnicy i po wężu.Z kolektora dolotowego zaczyna wychodzić olej bo jest już oblana cała pompa i reszte silnika.Co jest tego przyczyną? ,Jakie są ewentualne koszty doszczelnienia tego wycieku no i zkąd sie bieże olej w egrze .Silnik chodzi jak malina ,odpala w zimie bez niczego,oleju prawie nie pije.Jest sens to rozkręcać czy zostawić. astra g 2.0 di 1999. dzięki   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 9 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Kwietnia 2012 umyj na poczatek te miejsca i obserwuj. Olej zapewne z odmy sie dostaje do dolotu chyba ze turbina sobie juz leciutko popuszcza.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hadzii123 Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2012 Małe rozszczelnienie "na wodziku od grzybka" egr i ciśnienie wypycha olej z kolektora dolotowego. Tu masz poradę jak można wyczyścić egr http://forum.samnaprawiam.com/czyszczenie-ukladu-podcisnien-opel-20-dti-vt2078.htm   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Darek 77 Opublikowano 14 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Kwietnia 2012 Ok chlopaki ,dzięki .19 jade wymieniać olej i filtr paliwa i zapytam mechaniora co z tym robić.Tylko,żeby się znal a nie naciągal mnie na kase ....   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gawlak85 Opublikowano 29 Kwietnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Kwietnia 2012 nie dzialająca turbina w silniku diesla isuzu.jakie sa tego glowniejsze powody?dzieki   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość slavo666 Opublikowano 4 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 4 Maja 2012 co do egr to się nie przejmuj.O ile nie ma oleju w wężykach podciśnieniowych to to co wypluwa egr to nie jest olej tylko resztki nie spalonego paliwa.Generalnie możliwe , że wkrótce wysiądzie (tak było u mnie) i trzeba będzie zakupić nowy lub regenerować (koszt 100zł -polecam)   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pablo13sty Opublikowano 5 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2012 Kolego nie wiem jaki masz EGR, ale ja mam ten mechaniczny, taki czarny, plastikowy. I u mnie też smarkał olejem, więc na ten otworek, ten odpowietrzający z którego smarkało, założyłem wężyk, uszczelniłem sylikonem i przymocowałem tak, żeby leciało na dół, pod silnik:) I teraz mam sucho, czysto i przyjemnie:)   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 5 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Maja 2012 (edytowane) Kolego nie wiem jaki masz EGR, ale ja mam ten mechaniczny, taki czarny, plastikowy. I u mnie też smarkał olejem, więc na ten otworek, ten odpowietrzający z którego smarkało, założyłem wężyk, uszczelniłem sylikonem i przymocowałem tak, żeby leciało na dół, pod silnik:) I teraz mam sucho, czysto i przyjemnie:) Czasem nie o to chodzi by mieć sucho. Straciłeś możliwość obserwacji tego pocenia się. Nie będziesz wiedział, kiedy objaw się nasili, by zawczasu wymienić ten zawór. Jazda z przyciętym zaworem EGRu jest prawie niemożliwa w tym silniku (straszny muł) Kolegom nie polecaj tego rozwiązania - pojadą gdzieś dalej i wrócą na lawecie. A ten "olej" to w większości wilgoć pochodząca z układu dolotowego. Edytowane 5 Maja 2012 przez Mariusz_760301   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość pablo13sty Opublikowano 6 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2012 Czemu od razu na lawecie? I co da obserwowanie, jak się będzie miało zepsuć to się zepsuje, a tak przynajmniej mam czysto pod maską. I to nie "wilgoć" tylko opary oleju z odmy, olej z turbiny i resztki niespalonego paliwa. A rozwiązanie, które zastosowałem w żaden sposób nie wpływa na działanie tego urządzenia.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Mariusz_760301 Opublikowano 6 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Maja 2012 (edytowane) Czemu od razu na lawecie? Już Ci napisałem czemu I co da obserwowanie, jak się będzie miało zepsuć to się zepsuje Tylko lepiej jak się zepsuje pod domem niż 1000 km od niego podczas wyjazdu wakacyjnego. I to nie "wilgoć" tylko opary oleju z odmy, olej z turbiny i resztki niespalonego paliwa. To też wilgoć - w powietrzu, jak wszystkim wiadomo, jest też wilgoć - w spalinach tez ona wystepuje Ja wolałbym wiedzieć czy usterka mi się nasila czy nie. Zawór kosztuje 300 zł. Zgadnij ile zapłacisz za jego wymianę za granicą. Edytowane 6 Maja 2012 przez Mariusz_760301 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.