Skocz do zawartości

Corsa c problem z silnikiem


Gość Mleko

Rekomendowane odpowiedzi

wyciekow na 90% zadnych nie ma

"znajomy" mechanik powiedzial mi, ze serwis opla mogl spaprac sprawe wymieniajac olej z polsyntetyka na syntetyk i dlatego teraz moze mi pozerac wiecej oleju

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No musze przyznac, ze po naprawie dostala jakby wiecej mocy, nie wiem czy to ten syntetyk w silniku czy ogolnie wymiana kilku "drobiazgów", ale pomimo tej zalety branie oleju mnie troche martwi

Edytowane przez Mleko

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba coś wyjaśnić :

1.Silniki 1,2 16V (czyli Twój) , jak i 1,0 12V (całkiem podobny do Twojego lecz mniejszy o 1 cylinder ) lubią brać olej .Obydwa sa na łańcuchu rozrządu i to ich ,wbrew pozorom , nie najsilniejsza lecz najsłabsza strona .Obydwa mają hydrauliczną regulację luzów zaworowych , co za tym idzie są bardzo wrażliwe na byle jaki olej , broń Boże minerał .Posiadają 2 wałki rozrządu (DOHC) i być może to jest przyczyną większego zuzycia oleju niz w silnikach z jednym wałkiem (choć to sprawa bardzo dyskusyjna ).

2.Silnik bierze olej .Co robić ? Po pierwsze upewniasz się , że nie ma żadnych wycieków (często sprawa jest utrudniona , gdyż olej moze wyciekać tylko przy włączonym silniku , jak np w uszkodzonym czujniku oleju , co jest częstą przypadłością w obu jednostkach ).Jeśli jestes pewien , ze nie ma wycieków , wtedy patrzysz w oplowskie normy , które dla tych silników mówią o zużyciu 0,7 l na 1000km .Jesli zuzycie mieści się w tych granicach , śpisz spokojnie , pamiętając o okresowym sprawdzaniu poziomu oleju ( np co 2 tyg ) .Gdy jednak stanie się tak , ze Twój silnik pije więcej niż 0,7 na 1 tys , przechodzisz na olej pólsyntetyczny dobrej jakości , co ograniczy zuzycie oleju .Gorzej , gdy silnik spala już pólsyntetyk powyżej tej normy. Wtedy wbrew temu , co powiedzą Ci mechanicy na mieście , nie przechodzisz na minerał , lecz składasz kase na remont albo szukasz drugiego silnika .

Edytowane przez marco84

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za obszerna odpowiedz

teraz trudno mi dokladnie powiedziec czy miesci sie w normie

dolalem ok 0,6 l oleju, zapamietalem stan licznika, moze w ten sposob upewnie sie ile mniej wiecej bierze

a co do kupna i wymiany silnika to mysle, ze cala zabawa kosztem moglaby dorownac wartosci tego samochodu

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym kosztem wymiany/remontu silnika trochę przesadziłeś .Badając ubytki oleju wiedz , że miedzy max a min miesci się 1 litr .Poziom oleju sprawdzasz zawsze na prostym podłożu i najlepiej rano , po nocnym postoju - masz pewność ,że wszystko ściekło do miski .

pzdr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wątku ciąg dalszy niestety :confused:

 

Olej sprawdzam regularnie co jakiś czas, sprawdzałem tydzien temu, było w porządku (gdzies w polowie wskaznika na bagnecie). Sprawdzam dzis po calonocnym i calodniowym postoju, jest juz go mniej, ale auto stalo w inny miejscu, bardziej z gorki. Przestawilem auto, po jakims pol godziny sprawdzam ponownie - bagnet suchy! Szczerze mowiac juz glupieje, owszem kazdy napisze marsz do mechanika, niestety tak sie sklada, ze teraz nawet nie mam kiedy, a za tydzien jade w dluzsza trase (ok. 1000 km). Jedyny plan jaki mam do zakupic 2 litry oleju i miec przy sobie w razie potrzeby dolewki.

 

Gdyby nie ten dzisiejszy ubytek oleju, moglbym stwierdzic, ze pobor miesci sie w normie, ale teraz wyglada to tak jakby w ciagu kilku dni ubylo nagle wieksza ilosc. Jakie czynniki moga miec wplyw na tak diametralne zmiany we wskazaniach bagnetu?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poziom oleju sprawdza sie na plaskim terenie !!!

i okolo 5 minut po zgaszeniu silnika

 

dzisiejszy ubytek tzn ile zrobiles od dolewki i ile spalil ??

bo tego nie napisales

 

 

wystarczy bardziej dynamiczna jazda albo trasa i juz olej znika z silnika

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Normalnie po przejechanych 600 km byłoby jakieś 200-300 ml oleju mniej, a tak z wczorajszym "naglym" ubytkiem wychodziloby ze zeżarl to co wlałem czyli ok 700-800 ml...

 

A co do sprawdzania poziomu to słyszalem, ze najlepiej zrobic to rano, zeby olej w zupelnosci sciekl do miski. Po 5 minutach to ja mam suchy bagnet dalej.

Edytowane przez Mleko

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności