Gość Anonymous Opublikowano 15 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2008 Witam, czyli nie potrzeba specjalnego klucza, wystarczy standardowym dokręcić "na pałkę":D   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/5223-kiedy-zmieni%C4%87-opony/page/4/#findComment-232250 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość silvo44 Opublikowano 15 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2008 później odkręcić tego nie można Dokładnie Ten co skacze po kluczu do kół, to świr..... a potem do warsztatu i ,, panie http://localhost/opel/ipb/public/style_emoticons/default/excl.gif szpilka mi się urwała, rób pan coś i to szybko ... bo za godzinę muszę.....'' Pozdro...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/5223-kiedy-zmieni%C4%87-opony/page/4/#findComment-232225 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 15 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2008 ...jestem świrem i od 8lat i w trzech samochodach jakimi jezdziłem (fiat 125p, 126p i teraz kadett) dokręcam i odkręcam śruby kół w tak sam sposób, czyli staje na standardowym fabrycznym kluczu i się husiam .... nigdy nie ukręciłem szpilki, nie przekręciłem gwintu, ani nie miałem problemu z odkręceniem, więc nie roztaczajcie takich czarnych scenariuszy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/5223-kiedy-zmieni%C4%87-opony/page/4/#findComment-232085 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zibi Opublikowano 15 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2008 W typowych oplowskich felgach wystarczy siła 110 Nm,to mniej więcej tyle co jedną reką energicznie nadusić klucz.W przypadku przerobu setek aut niestety w za mocno dokrecanych kołach urywały się gwinty,a czasami trzeba było uzyć 1,5 m rury,zwłaszcza w alu. Jesli ktoś miał sruby zabezpieczajace,to nieszczescie podwójne.W przypadku laczka na drodze w nocy trzeba wezwać lawete,a tacy się też zdarzali.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/5223-kiedy-zmieni%C4%87-opony/page/4/#findComment-232038 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość silvo44 Opublikowano 16 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 16 Października 2008 nie roztaczajcie takich czarnych scenariuszy.Tylko takie dają do myślenia...staje na standardowym fabrycznym kluczu i się husiamCałkiem niepotrzebnie...wystarczy mocne oparcie się jedną ręką - nadwyżkę momentu i energii włożonej w ,,Twoje'' dokręcanie zużyłbym na wypicie browarka....Pozdro...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/5223-kiedy-zmieni%C4%87-opony/page/4/#findComment-231952 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lord_wiader Opublikowano 17 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2008 Ja już nieraz odkręcałem i przykręcałem koła w różnych autach i zawsze za pierwszym razem musiałem używać do odkręcenia zapieczonych i mocno dokręconych śrub ponad metrowej rurki. Za każdym razem gdy dokręcam koło, to smaruję śrubę i część otworu w feldze która ztyka się ze śrubą smarem (tawot, smar grafitowy) i dokręcam mocno jedną ręką. Nieraz też musiałem odkręcać takie koło i nigdy nie zdażyło mi się, aby taka śruba odkręciła się bez użycia większej siły, jednak odkręcenie nie stanowiło żadnego problemu. Smar zapobiega zapiekaniu śruby oraz nieprzyjemnemu zgrzytaniu podczas jej odkręcania. Nie należy go jednak dawać za dużo, bo gdy felga rozgrzeje się od hamowania to smar zacznie wypływać i pobrudzi całą felgę, a nawet może wpaść na tarczę hamulcową i znacząco chwilowo zmniejszyć siłę hamowania, co może być niebezpieczne.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/5223-kiedy-zmieni%C4%87-opony/page/4/#findComment-231658 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość zibi Opublikowano 17 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2008 lord_wiader,niestety smar nie nadaje sie do kół,nawet wysokotemperaturowy grafit.Do tego używa sie pasty miedziowej lub miedzi w spray-u. Smar tworzy cieńką powłokę(tzw. film) miedzy stozkiem śruby,a felgą i zdarzaja się przypadki luzowania kół,może nie tak w osobowych,ale w większych częściej. Smar oszukuje przy dokrecaniu,bo śruba idzie wciąż lekko i trudno okreslic kiedy juz wystarczy.Gdy smar sie wytopi spod stozka,to wtedy jest bieda z odkrecaniem,no i jeszcze jeden mimus smaru,to brudne łapy. Oczywiscie to opinia z tysiecy aut,nie jednego.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/5223-kiedy-zmieni%C4%87-opony/page/4/#findComment-231633 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Obywatel Opublikowano 17 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2008 Dokładnie, nie wolno używać smaru do kół!   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/5223-kiedy-zmieni%C4%87-opony/page/4/#findComment-231598 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość lord_wiader Opublikowano 17 Października 2008 Udostępnij Opublikowano 17 Października 2008 Ja używam i do tej powy wszystko jest w porządku. Na samym początku używałem smaru miedziowego, ale efekt praktycznie ten sam co przy zwykłym smarze. Co do tej powłoki... W Astrze tak robię przy sezonowej wymianie kół, u siebie w Kadettcie już kilka razy i nigdy nie zdarzyło mi się, aby był problem z odkręceniem z powodu wytopionego smaru bądź jakiegokolwiek luzu na śrubie. Nie ma za to skrzypienia przy odkręcaniu czy konieczności odkręcania śruby za pomocą dodatkowej rurki. W każdym razie, dalej będę używał smaru   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/5223-kiedy-zmieni%C4%87-opony/page/4/#findComment-231471 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 12 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 12 Grudnia 2008 .... kiedy zmieniać... jak dalej bedzie taka zima to w ogóle nie zmieniać Jesienią zamówiłem w internecie komplet opon letnich z promocji i bardzo się ciesze z takiego obrotu sprawy Mam połowę grudnia i do tej pory do pracy po śniegu (a właściwie to już po błocie pośniegowym jechałem raz - droga krajowa) Wiem, że dla wielu osób jeżdżących po Polsce albo mieszkających w górach, zimówka jest nie zastąpiona, ale w moim przypadku (poruszanie się te kilkadziesiąt kilometrów drogami krajowymi w centralnej Polsce) zakładanie ich przynajmniej na razie wydaje sie zupełnie zbędne A gdy zima zaskoczy i jest na prawdę ślisko to i tak większość kierowców, czy to biznesmen w luksusowym Mercedesie z wszystkimi systemami bezpieczeństwa i na super zimówkach, czy emeryt w Tico... jedzie bardzo wolno i przy zachowaniu rozsądnego odstępu da sie w miare bezpiecznie przemieścić z punktu A do punktu B, a służby drogowe w między czasie "walczą z żywiołem" choć nie raz i ich zima zaskoczy Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/5223-kiedy-zmieni%C4%87-opony/page/4/#findComment-214486 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.