Gość Master Yoda Opublikowano 12 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2012 (edytowane) Witam, na temat mojej pierwszej usterki postów mnogo na forum, ale co problem to inna przypadłość. 1. Mój trafic/vivaro zachowuje się przy dodawaniu gazu bardzo leniwie. Póki na 2.2 rpm nie wejdzie to bardzo wolno wchodzi na obroty. EGR wymieniony, niestety nie pomogło, turbo też podmieniona w celu weryfikacji ze sprawnego trafcia. Clip nie pokazuje usterki, wymieniłem także pedał przyśpieszenia z czujnikiem i też nic. 2. Drugi problem jest dość dziwny, w trafciu nie reguluje się kątu pochylenia koła prawda? Moje przednie prawe koło jakby schodziło po skosie od góry do dołu. Co go może bolec?? Końcówki, łączniki wymienione, amortyzatory także, zwrotnica dobrze skręcona. 3. Czym różni się skrzynia PK6 z np meganki czy laguny od tej z trafcia? Czy to nie te same skrzynie? Są jakieś konstrukcyjne zmiany? 4. I w końcu ostatnie zagadnienie, czy ktoś miał przyjemność wycinać otwór na szybę na ostatnim skrzydle w wersji długiej/wysokiej? Jak taki zabieg wygląda, jak się do tego zabrać? Kupiłem takie czerwone pudełko 9 osobowe (1/2 / 3 / 3) (bardzo podoba mi się w wersji długiej/wysokiej a jeszcze jak jest pełna przeszklona to mmmm....) za grosze, wiedząc, że będę przy niej musiał sporo pogrzebać, zwłaszcza iż do wymiany jest bok po stronie kierowcy. Ale chcę zrobić auto po swojemu do własnych celów, chcę by każde wsiadanie do tego auta sprawiało mi przyjemność i wdzięczność za ten trud pracy, który mam zamiar w nie wsadzić. Edytowane 12 Maja 2012 przez Master Yoda   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/52802-vivaro-2004-19-mock%C4%85t-pochylenia-ko%C5%82apk6szklenie-paki/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 12 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2012 Witam, co do wycinania otworu to najlepiej zrobić to elektrycznymi nożycami do blachy. Takimi jak np tym linku http://www.portalnarzedzi.pl/wideo/test-nozyc-do-blachy-makita-js1601   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/52802-vivaro-2004-19-mock%C4%85t-pochylenia-ko%C5%82apk6szklenie-paki/#findComment-441309 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Master Yoda Opublikowano 12 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2012 (edytowane) Witam, co do wycinania otworu to najlepiej zrobić to elektrycznymi nożycami do blachy. Takimi jak np tym linku http://www.portalnar...y-makita-js1601 Chodzi generalnie o to czy od środka paki coś robimy. Najbardziej interesuje mnie wątek z kołem i słabym wchodzeniem na obroty. Dzisiaj nawet rozdzieliłem EGR, wypiąłem przepływke , kombinowałem na wszystkie sposoby i nic. Usunąłem maly wyciek paliwa z zasilania listwy wtryskowej i to też nie pomogło oprócz tego, że zrobiło się czyściej i estetyczniej na listwie. Zastanawia mnie pewna rzecz, czy ta przypadłość nie jest związana z np elektryką. EGR po rozpołowieniu części elektrycznej z mechaniczną grzybka ma cały czas wysuniętego, nie chowa się i nie wysuwa bardziej. Mam łącznie trzy sztuki EGR'a i na kazdym to samo. Przy przegazowaniu też nie wysuwa się. Dodatkowym aspektem, który raczej mi nie przeszkadza jest to, że grzałki nurkowe jeśli są podłączone to normalnie kable się topią więc je wypiąłem. Ale tak jak pisałem, komputer oprócz błędu ABS i poduszki nie pokazuje żadnego innego. Edytowane 12 Maja 2012 przez Master Yoda   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/52802-vivaro-2004-19-mock%C4%85t-pochylenia-ko%C5%82apk6szklenie-paki/#findComment-441319 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtekcichy Opublikowano 12 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Maja 2012 za mulenie do 2000 - 2200 odpowiada przeplywka lub czujnik temp cieczy chlodzacej,zrob logi i sie dowiesz skrzynia biegow napewno ma te samo mocowanie bo mam silnik z meganki 2 a skrzynie vivaro wydaje mi sie krotsza po rozpolowiebiu egr i odpaleniu silnika wcisnij i przytszymaj palcem sworzen czesci elektrycznej,po okolo sekundzie powinien sie wysunac o ile jest sprawny po zaslepieniu egr silnik bedzie lepiej sie zbieral na niskich obrotach,najlepiej jest zaslepic na laczeniu kolektorow,od strony kol.ssacego jest nizsza temp i zaslepka wytrzyma dluzej jesli chcesz byc zadowolony z tego auta to zmien silnik na 3.0 nissana   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/52802-vivaro-2004-19-mock%C4%85t-pochylenia-ko%C5%82apk6szklenie-paki/#findComment-441343 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Master Yoda Opublikowano 13 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2012 Silnika nie mam zamiaru zmieniać na 3 litrowy. Mam zd30 w masterze, fakt jest ok, ale do tego auta mi nie potrzebny. Mam dwa takie auta i w drugim wszystko jest OK. Generalnie objaw się zmienił. Teraz normalnie wchodzi na obroty ale nie pod obciążeniem. Jeśli próbuje ruszyć to nadal jest muł, natomiast na jałowym biegu wszystko jest OK. I dziwią mnie troche te obroty ok 480 na jałowym biegu czy to nie za mało ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/52802-vivaro-2004-19-mock%C4%85t-pochylenia-ko%C5%82apk6szklenie-paki/#findComment-441363 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtekcichy Opublikowano 13 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Maja 2012 w vivaro pierwsza kreska na obrotomierzu ma wartosc 600,druga 800.przy 500 obr/min nieziemsko by trzeslo silnikiem i raczej by zgasl po kilku sek podjedz jeszcze raz na kompa,sprawdz wartosci przeplywki,szczelnosc dolotu od przeplywki do kolektora,najlepiej zrob logi i daj na forum dymi na jakis kolor?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/52802-vivaro-2004-19-mock%C4%85t-pochylenia-ko%C5%82apk6szklenie-paki/#findComment-441470 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Master Yoda Opublikowano 14 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2012 w vivaro pierwsza kreska na obrotomierzu ma wartosc 600,druga 800.przy 500 obr/min nieziemsko by trzeslo silnikiem i raczej by zgasl po kilku sek podjedz jeszcze raz na kompa,sprawdz wartosci przeplywki,szczelnosc dolotu od przeplywki do kolektora,najlepiej zrob logi i daj na forum dymi na jakis kolor? Nic nie dymi, ani troche, przy zwiększaniu obrotów tez nie. Obrotek jest minimalnie pod pierwszą kreską przed 10'tką. Silnikiem nie rzuca. Dzisiaj od mechanika usłyszałem, że zaślepienie EGR nic nie da. Na komputer nie miał czasu, dopiero jutro poświęci mi kilka minut.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/52802-vivaro-2004-19-mock%C4%85t-pochylenia-ko%C5%82apk6szklenie-paki/#findComment-441564 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtekcichy Opublikowano 14 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2012 (edytowane) Obrotek jest minimalnie pod pierwszą kreską przed 10'tką. Silnikiem nie rzuca. Dzisiaj od mechanika usłyszałem, że zaślepienie EGR nic nie da. Na komputer nie miał czasu, dopiero jutro poświęci mi kilka minut. czyli obroty masz ok (800 obr/min) przeplywka pokazuje okolo 32 kg/min przeplywu przy egr otwartym w 46% dawka paliwa wtedy siega 6 mg/suw 800obr/min przy zaslepiontm egr przeplyw 56kg/min egr otwarty w 46%, dawka paliwa 9 mg/suw na biegu jalowym (800 obr/min) po zaslepieniu egr jak widzisz rosnie spalanie delikatnie ale nie muli w dolnych obr na 1-2 biegu kup se op-com i nie jezdzij moze do tego kowala Edytowane 14 Maja 2012 przez wojtekcichy   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/52802-vivaro-2004-19-mock%C4%85t-pochylenia-ko%C5%82apk6szklenie-paki/#findComment-441592 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Master Yoda Opublikowano 14 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2012 czyli obroty masz ok (800 obr/min) przeplywka pokazuje okolo 32 kg/min przeplywu przy egr otwartym w 46% dawka paliwa wtedy siega 6 mg/suw 800obr/min przy zaslepiontm egr przeplyw 56kg/min egr otwarty w 46%, dawka paliwa 9 mg/suw na biegu jalowym (800 obr/min) po zaslepieniu egr jak widzisz rosnie spalanie delikatnie ale nie muli w dolnych obr na 1-2 biegu kup se op-com i nie jezdzij moze do tego kowala Powiem tak, mieszkam w bardzo specyficznej miejscowości odciętej od reszty świata z małą ilością "monterów części mechanicznych" bo inaczej się Ich nie da nazwać. Dużego wyboru nie ma. Codziennie jeżdżę masterem z zd30, więc żeby wybrać się poza miasto do jakiegoś speca potrzebny mi weekend a wtedy nie kazdy chce się podjąć i jeszcze jak słyszą, że francuz to mówią "nara". Ogólnie mechanik zanim powiedział, że zaślepienie egr nic nie da, stwierdził że uszkodzony jest EGR, na to ja, że właśnie go wymieniłem a on, że musi być uszkodzony nowy także, a jeśli nie to przepływka, którą tez podmieniałem z drugiego auta. Tak czy inaczej podjade jutro do niego a tak jak mówisz, op-coma zamówie, zobaczymy co to cudo potrafi. Znalazłem na allegro http://motoallegro.pl/interfejs-diagnostyczny-opel-tech2-auta-1996-04-i2320246283.html - czy to urządzonko spełni swoje funkcje czy szukac cos innego ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/52802-vivaro-2004-19-mock%C4%85t-pochylenia-ko%C5%82apk6szklenie-paki/#findComment-441606 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtekcichy Opublikowano 14 Maja 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2012 (edytowane) troche dziwne ze kontrolka nie swieci,wyczysc jeszcze egr i sprawdz droznosc rurki do czujnika cisnienia doladowania,chociaz on ma znaczenie dopiero powyzej 1600 obr,przewod wychodzi z kolektora ssacego za egrem i zaslep egr,4-5 godzin roboty jesli wczesniej tego nie robiles i kilkadziesiat tys kilosow masz spokoj posprawdzaj kostki przy egr, przeplywce i czujniku walka rozrzadu,vivaro nie lubi zamiennikow wiec lepsza uzywka jak nowe made in china powiedz dla mechanika zeby zrobil ci logi na postoju i w trasie pod obciazeniem kup ten interface http://www.ebay.pl/itm/OP-COM-VAUXHALL-OPEL-V-CAN-BUS-OBD2-DIAGNOSTIC-OPCOM-FAULT-CODE-READER-SCANNER-/270826355296?pt=UK_Diagnostic_Tools_Equipment&hash=item3f0e823a60 ten obsluzy auta z can bo ten z allegro ...niby ogarnie vivaro przed liftem ale nowsze auta nie zagadaja do niego Edytowane 14 Maja 2012 przez wojtekcichy Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/52802-vivaro-2004-19-mock%C4%85t-pochylenia-ko%C5%82apk6szklenie-paki/#findComment-441613 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.