Skocz do zawartości

[Vivaro 2004 1.9] Moc/Kąt pochylenia koła/PK6/Szklenie paki


Gość Master Yoda

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Master Yoda

Heja, kupiłem interface o którym mówiłeś. Ale czekam aż dotrze.

 

Na chwilę obecną od znajomego dostałem inny, podobny do tego z alledrogo.

 

To mi wyrzucił przy zczytywaniu błędów.

 

P1806 Zarajestrowany Dostępne wiele definicji:

Czujnik masy powietrza - sygnal za wysoki

Czujnik masy powietrza - sygnal za niski

Czujnik masy powietrza - sygnal niepoprawny

Czujnik masy powietrza - napiecie zasilania poza zakresem

P1826 Oczekujący Dostępne wiele definicji:

Przekaznik swiec zarowych - blad

Przekaznik swiec zarowych - nadmierny pobor pradu

P1806 Zarajestrowany Dostępne wiele definicji:

Czujnik masy powietrza - sygnal za wysoki

Czujnik masy powietrza - sygnal za niski

Czujnik masy powietrza - sygnal niepoprawny

Czujnik masy powietrza - napiecie zasilania poza zakresem

 

Sprawdziłem natomiast jeszcze sobie mastera 3.0 i ku mojemu zdziwieniu wyskoczył błąd o zbyt niskim ciśnieniu paliwa na listwie cr, ale po skasowaniu zginął. Myślę, że było to spowodowane tym, że zabrakło mi dzisiaj paliwa. Na chwilę obecną master błędów nie ma.

 

Co do vivaro, patrząc po błędach zastanawiam się, czy nie jest to jakiś problem z elektroniką, dlaczego - dlatego, że sygnał za niski, za wysoki, nadmierny pobór prądu itp. Dziwne trochę. Były jeszcze błędy odnośnie uszkodzonego zaworu doładowania turbiny, odnośnie przeładowanej turbinie, abs i immobilizer niepoprawny sygnał. Ale po skasowaniu zniknęły - ecu musiało zapaiętać błąd jako nieaktywny. Opisane usterki zostały usunięte w zeszłym miesiącu więc błąd się nie powinien powtórzyć. Zostało do rozszyfrowania tylko to co widać. Nawet jeśli wymienię teraz przepływkę - czy to coś da? Swoją drogą nie ma błędu egr, a gdzieś wyczytałem wyżej, że jeśli rozdzielę egr i przytrzymam palcem dziubek wystający z części elektrycznej to powinien on się po chwili wysunąć - a nie wysuwa się na 2 egr podpiętych. Tak więc jeśli tak się nie dzieje to egr powinien być martwy wg tego co było pisane a mimo to błędu nie ma.

 

Odnośnie kątu pochylenia koła wyszło, że tuleja była uszkodzona i ustawiało koło po skosie. Udało się zatem ten temat załatwić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w vivaro jest tak smieszne ze jak padnie akumulator to tyle blendow nawyrzuca podczas proby odpalenia ze slabo sie robi

walnienta przeplywka daje taki efekt

 

http://forum.opel24.com/topic/46959-vivaro-19-zapala-na-1-sek/page__p__411902__fromsearch__1#entry411902

 

w egrze strawdz wtyczke czy piny nie zasniedzialy ewentualnie czy nie jest ktorys zlamany,przekaznik do sprawdzenia w komorze silnika taki maly tylko niepamietam ktory

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Temat troszkę stary ale odgrzebię.

 

Problem z "wchodzeniem" na obroty rozwiązany, generalnie nie wiem co było do końca powodem, ale zarówno został zaślepiony EGR jak i wymieniona przepływka. Auto zaraz po starcie jest bardzo żywe. Po zaślepieniu EGR widocznie zmniejszyło się dymienie z tyłu ... (jest dziś -9 stopni). Zaślepkę kupiłem na allegro za 18 zł plus transport a montaż bajecznie prosty, tylko trzeba uważać na uciekającą dolną śrubę (słabe dojście i można ją łatwo posiać).

 

Pozostały mi dwa problemy skrzyni, przez którą dopiero dziś mogłem zająć się autem po tak długim czasie no i to ustawienie kątu koła prawego.

 

Po paru miesiącach "wkońcu" odebrałem auto od mechanika, który wymieniał mi skrzynię, zamontowana skrzynia jest z laguny 1.9 2006 r. Skrzynia działa można powiedzieć OK. Nie do końca jestem zadowolony z wymiany ponieważ problem pozostaje z odpowietrzeniem. Skrzynka z laguny ma inny wysprzęglik niż ten od vivaro. Po zamontowaniu reduktora ciśnienia nawet przewód pasuje ten od vivaro (bez reduktora będzie ciekł płyn). Ponieważ, ten od vivaro jest na 3 śruby a od laguny na dwie, został ten od laguny, problem polega na tym iż po odpowietrzeniu skrzyni pedał cofa się raptem ze 3-4 cm do góry co jest strasznie uciążliwe, taki krótki skok. Myślałem, że winna jest pompka ale została wymieniona razem z przewodem, oczywiście fabrycznie nowe oryginalne i problem nie ustał. Co innego ? Może mechanik nie umie odpowietrzyć?

 

skrzynia biegow napewno ma te samo mocowanie bo mam silnik z meganki 2 a skrzynie vivaro wydaje mi sie krotsza

 

Historia z pasowaniem lub nie skrzyni ma swoje mity i fakty. Fakt jest taki, że kołnierz pasuje, wałek sprzęgłowy także, półosie wchodzą idealnie. Czyli niby pasuje, ale ... trzeba wymieniać uchwyty linek zmiany biegów, czujniki i jedną łapę zmiany biegów (tą, do której wczepiamy linkę, leżącą) bo ma inny kształt i miejsce mocowania linki. Reszta powinna pójść ok jeśli ... da się odpowietrzyć. Przewód ciśnienia płynu nie będzie pasował o ile nie będziemy mieli reduktora, inna średnica przewodu.

 

Natomiast nadal nie rozwiązany został problem z moim pochylonym prawym kołem. Wymieniony wahacz z tulejami, sworzeń, teraz będę się zabierał za górne mocowanie amortyzatora a w ostateczności za amortyzator... nie sądze by winna była zwrotnica no bo jak ? Wygięła się? Jakieś pomysły ??

 

w vivaro jest tak smieszne ze jak padnie akumulator to tyle blendow nawyrzuca podczas proby odpalenia ze slabo sie robi

 

Na chwilę obecną na komputerze pozostał mi tylko błąd poduszki i abs, abs dlatego iż w naszych autach są super mocowania czujników, które można łatwo urwać (kawałek blaszki) i widocznie poprzedni właściciel tak zrobił (nie wiem tylko jak szukać tego, ale jakoś znajdę) a poduszka bo kierownica miała wytarte frezy i kupiłem z nowego vivaro razem z poduszką i sterowaniem radiem, poduszka od nowego ma dwa wejścia a stara jedno, jutro będę przekładał starą poduchę do nowej zaślepki i zobaczymy czy zadziała.

 

Proszę jeśli będzie miał ktoś pomysły z odpowietrzeniem skrzyni oraz pochyleniem koła o jakiś ratunek, trop ... cokolwiek.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Ponownie odgrzebuje temat dla potomnych:

 

Sprzęgło odpowietrzone, został wymieniony całkowicie płyn hamulcowy i odpowietrzenie maszynowo - efekt rewelacyjny.

 

Koło nareszcie stoi tak jak powinno, wymieniłem dziś poduszkę amortyzatora wraz z łożyskiem oraz amortyzatory obydwa. Więc tak naprawdę nie wiem co było przyczyną, ale ...

 

Stara poduszka w miejscu na łożysko się rozchodziła a łożysko się rozpadło. Po wyjęciu amortyzatorów i porównaniu (obydwa monroe - stary i nowy) "na oko" są takie same. Stawiam bardziej na poduchę z łożyskiem.

 

Z okazji udanych napraw podkułem autko w nowe oponki i wyprałem wszystkie 9 foteli.

 

Temat uważam za zamknięty.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności