Skocz do zawartości

[Vivaro 2004 1.9] Moc/Kąt pochylenia koła/PK6/Szklenie paki


Gość Master Yoda

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Master Yoda

Witam,

 

na temat mojej pierwszej usterki postów mnogo na forum, ale co problem to inna przypadłość.

 

1. Mój trafic/vivaro zachowuje się przy dodawaniu gazu bardzo leniwie. Póki na 2.2 rpm nie wejdzie to bardzo wolno wchodzi na obroty. EGR wymieniony, niestety nie pomogło, turbo też podmieniona w celu weryfikacji ze sprawnego trafcia. Clip nie pokazuje usterki, wymieniłem także pedał przyśpieszenia z czujnikiem i też nic.

 

2. Drugi problem jest dość dziwny, w trafciu nie reguluje się kątu pochylenia koła prawda? Moje przednie prawe koło jakby schodziło po skosie od góry do dołu. Co go może bolec?? Końcówki, łączniki wymienione, amortyzatory także, zwrotnica dobrze skręcona.

 

3. Czym różni się skrzynia PK6 z np meganki czy laguny od tej z trafcia? Czy to nie te same skrzynie? Są jakieś konstrukcyjne zmiany?

 

4. I w końcu ostatnie zagadnienie, czy ktoś miał przyjemność wycinać otwór na szybę na ostatnim skrzydle w wersji długiej/wysokiej? Jak taki zabieg wygląda, jak się do tego zabrać?

 

Kupiłem takie czerwone pudełko 9 osobowe (1/2 / 3 / 3) (bardzo podoba mi się w wersji długiej/wysokiej a jeszcze jak jest pełna przeszklona to mmmm....) za grosze, wiedząc, że będę przy niej musiał sporo pogrzebać, zwłaszcza iż do wymiany jest bok po stronie kierowcy. Ale chcę zrobić auto po swojemu do własnych celów, chcę by każde wsiadanie do tego auta sprawiało mi przyjemność i wdzięczność za ten trud pracy, który mam zamiar w nie wsadzić.

Edytowane przez Master Yoda

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Master Yoda

Witam, co do wycinania otworu to najlepiej zrobić to elektrycznymi nożycami do blachy.

Takimi jak np tym linku http://www.portalnar...y-makita-js1601

 

Chodzi generalnie o to czy od środka paki coś robimy.

 

Najbardziej interesuje mnie wątek z kołem i słabym wchodzeniem na obroty.

 

Dzisiaj nawet rozdzieliłem EGR, wypiąłem przepływke , kombinowałem na wszystkie sposoby i nic. Usunąłem maly wyciek paliwa z zasilania listwy wtryskowej i to też nie pomogło oprócz tego, że zrobiło się czyściej i estetyczniej na listwie.

 

Zastanawia mnie pewna rzecz, czy ta przypadłość nie jest związana z np elektryką. EGR po rozpołowieniu części elektrycznej z mechaniczną grzybka ma cały czas wysuniętego, nie chowa się i nie wysuwa bardziej. Mam łącznie trzy sztuki EGR'a i na kazdym to samo. Przy przegazowaniu też nie wysuwa się. Dodatkowym aspektem, który raczej mi nie przeszkadza jest to, że grzałki nurkowe jeśli są podłączone to normalnie kable się topią więc je wypiąłem. Ale tak jak pisałem, komputer oprócz błędu ABS i poduszki nie pokazuje żadnego innego.

Edytowane przez Master Yoda

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za mulenie do 2000 - 2200 odpowiada przeplywka lub czujnik temp cieczy chlodzacej,zrob logi i sie dowiesz

skrzynia biegow napewno ma te samo mocowanie bo mam silnik z meganki 2 a skrzynie vivaro wydaje mi sie krotsza

po rozpolowiebiu egr i odpaleniu silnika wcisnij i przytszymaj palcem sworzen czesci elektrycznej,po okolo sekundzie powinien sie wysunac o ile jest sprawny

po zaslepieniu egr silnik bedzie lepiej sie zbieral na niskich obrotach,najlepiej jest zaslepic na laczeniu kolektorow,od strony kol.ssacego jest nizsza temp i zaslepka wytrzyma dluzej

jesli chcesz byc zadowolony z tego auta to zmien silnik na 3.0 nissana

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Master Yoda

Silnika nie mam zamiaru zmieniać na 3 litrowy. Mam zd30 w masterze, fakt jest ok, ale do tego auta mi nie potrzebny. Mam dwa takie auta i w drugim wszystko jest OK. Generalnie objaw się zmienił. Teraz normalnie wchodzi na obroty ale nie pod obciążeniem. Jeśli próbuje ruszyć to nadal jest muł, natomiast na jałowym biegu wszystko jest OK. I dziwią mnie troche te obroty ok 480 na jałowym biegu czy to nie za mało ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w vivaro pierwsza kreska na obrotomierzu ma wartosc 600,druga 800.przy 500 obr/min nieziemsko by trzeslo silnikiem i raczej by zgasl po kilku sek

podjedz jeszcze raz na kompa,sprawdz wartosci przeplywki,szczelnosc dolotu od przeplywki do kolektora,najlepiej zrob logi i daj na forum

dymi na jakis kolor?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Master Yoda

w vivaro pierwsza kreska na obrotomierzu ma wartosc 600,druga 800.przy 500 obr/min nieziemsko by trzeslo silnikiem i raczej by zgasl po kilku sek

podjedz jeszcze raz na kompa,sprawdz wartosci przeplywki,szczelnosc dolotu od przeplywki do kolektora,najlepiej zrob logi i daj na forum

dymi na jakis kolor?

 

Nic nie dymi, ani troche, przy zwiększaniu obrotów tez nie.

 

Obrotek jest minimalnie pod pierwszą kreską przed 10'tką. Silnikiem nie rzuca.

 

Dzisiaj od mechanika usłyszałem, że zaślepienie EGR nic nie da. Na komputer nie miał czasu, dopiero jutro poświęci mi kilka minut.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Obrotek jest minimalnie pod pierwszą kreską przed 10'tką. Silnikiem nie rzuca.

 

Dzisiaj od mechanika usłyszałem, że zaślepienie EGR nic nie da. Na komputer nie miał czasu, dopiero jutro poświęci mi kilka minut.

 

czyli obroty masz ok (800 obr/min)

przeplywka pokazuje okolo 32 kg/min przeplywu przy egr otwartym w 46% dawka paliwa wtedy siega 6 mg/suw 800obr/min

przy zaslepiontm egr przeplyw 56kg/min egr otwarty w 46%, dawka paliwa 9 mg/suw na biegu jalowym (800 obr/min)

 

po zaslepieniu egr jak widzisz rosnie spalanie delikatnie ale nie muli w dolnych obr na 1-2 biegu

kup se op-com i nie jezdzij moze do tego kowala

Edytowane przez wojtekcichy

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Master Yoda

czyli obroty masz ok (800 obr/min)

przeplywka pokazuje okolo 32 kg/min przeplywu przy egr otwartym w 46% dawka paliwa wtedy siega 6 mg/suw 800obr/min

przy zaslepiontm egr przeplyw 56kg/min egr otwarty w 46%, dawka paliwa 9 mg/suw na biegu jalowym (800 obr/min)

 

po zaslepieniu egr jak widzisz rosnie spalanie delikatnie ale nie muli w dolnych obr na 1-2 biegu

kup se op-com i nie jezdzij moze do tego kowala

 

Powiem tak, mieszkam w bardzo specyficznej miejscowości odciętej od reszty świata z małą ilością "monterów części mechanicznych" bo inaczej się Ich nie da nazwać. Dużego wyboru nie ma. Codziennie jeżdżę masterem z zd30, więc żeby wybrać się poza miasto do jakiegoś speca potrzebny mi weekend a wtedy nie kazdy chce się podjąć i jeszcze jak słyszą, że francuz to mówią "nara".

 

Ogólnie mechanik zanim powiedział, że zaślepienie egr nic nie da, stwierdził że uszkodzony jest EGR, na to ja, że właśnie go wymieniłem a on, że musi być uszkodzony nowy także, a jeśli nie to przepływka, którą tez podmieniałem z drugiego auta. Tak czy inaczej podjade jutro do niego a tak jak mówisz, op-coma zamówie, zobaczymy co to cudo potrafi.

 

Znalazłem na allegro http://motoallegro.pl/interfejs-diagnostyczny-opel-tech2-auta-1996-04-i2320246283.html - czy to urządzonko spełni swoje funkcje czy szukac cos innego ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

troche dziwne ze kontrolka nie swieci,wyczysc jeszcze egr i sprawdz droznosc rurki do czujnika cisnienia doladowania,chociaz on ma znaczenie dopiero powyzej 1600 obr,przewod wychodzi z kolektora ssacego za egrem i zaslep egr,4-5 godzin roboty jesli wczesniej tego nie robiles i kilkadziesiat tys kilosow masz spokoj

posprawdzaj kostki przy egr, przeplywce i czujniku walka rozrzadu,vivaro nie lubi zamiennikow wiec lepsza uzywka jak nowe made in china

powiedz dla mechanika zeby zrobil ci logi na postoju i w trasie pod obciazeniem

 

 

kup ten interface

http://www.ebay.pl/itm/OP-COM-VAUXHALL-OPEL-V-CAN-BUS-OBD2-DIAGNOSTIC-OPCOM-FAULT-CODE-READER-SCANNER-/270826355296?pt=UK_Diagnostic_Tools_Equipment&hash=item3f0e823a60

 

ten obsluzy auta z can bo ten z allegro ...niby ogarnie vivaro przed liftem ale nowsze auta nie zagadaja do niego

Edytowane przez wojtekcichy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności