Skocz do zawartości

Sprzęgło - nisko łapie


Gość Nelson2004

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 46
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość Nelson2004

Zwykle to początek końca wysprzęglika w skrzyni.

 

Sam zaznaczyłem, czy dobrze trafiłem?

post-32089-0-31960800-1339455078_thumb.jpg

Edytowane przez Nelson2004

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, tam musisz szukać.

 

odpowietrznik.JPG

 

To jeszcze dla łatwiejszego rozpoznania - to co nad kreską jest na wierzchu, poniżej schowane w skrzyni.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Nelson2004

post-188-0-34978300-1339456455_thumb.jpg

 

To jeszcze dla łatwiejszego rozpoznania - to co nad kreską jest na wierzchu, poniżej schowane w skrzyni.

Dzięki wielkie, jutro będę działać. Mam nadzieję że to tylko zapowietrzenie, a nie coś bardziej poważnego jak np: pompka lub coś droższego.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Nelson2004

post-32089-0-79257800-1339519011_thumb.jpg

Znalazłem odpowietrznik i...

Szwagier naciskał sprzęgło kilka razy, pózniej przytrzymał docisniete i odkreciłem odpowietrznik. Następnie znowu zaczał naciskać sprzegło ale już wchodziło luźno zamiast cięzko, kilka razy powtarzaliśmy czynność ale nic nie pomogło. Więc wziałem kompresor do węzyka nalaliśmy płynu hamulcoweog i pod ciśnieniem przez odpowietrznik wcisnałem płyn. Po sprawdzeniu sprzęgła już biegi wchodziły prawie bez problemu, chciałem powtrozyć czynność zeby wiecej dolać przed odpowietrznik płynu pod cisnieniem ale przy kolejnych próbach znowu sprzęgło goni luźne... jak odkręciłem żeby odpowietrzyć to wyleciało troche powietrza i kolejne próby pompowania noga nic nie pomogły... Jak dokładnie po kolei odpowietrzać bo nic mi to nie pomogło. Czy musi byc na górze odkręcony korek gdzie wlewa się płyn hamulcowy? Bo miałem go zakręconego.

 

Proszę o pomoc :dontgetit:

Edytowane przez Nelson2004

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie odpowietrzałem identycznie jak hamulce.

Wężyk zakupiłem w sklepie akwarystycznym i założyłem na końcówkę odpowietrznika.

Następnie kolega wciskał pedał sprzęgła a ja luzowałem odpowietrznik.

Po chyba dziesięciu cyklach leciał już płyn bez powietrza.

Należy pilnować stanu płynu w zbiorniczku wyrównawczym. Uzupełniałem nowym świeżym płynem.

 

Zobacz jeszcze sposób odpowietrzania od "tyłu" http://forum.opel24.com/topic/32375-sprzeglo-po-wymianie/page__view__findpost__p__13287

przy wciskaniu płynu jedna osoba musi popuszczać pedała sprzęgła.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Nelson2004

Dzięki za odpowiedz i pomoc. Auto pojechało dziś do mechanika, wyskoczył wysprzęglik z tego co mówił ale że ma mało czasu na roboty bo musiałby całe sprzegło rozbierać to zawiozłem do innego znajomego. Mam nadzieję że tylko wysprzeglik, a nie np całe kompletne sprzęgło do wymiany czyli ponad tysiąc pln lekko :zalamany: :zalamany: :zalamany:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedz i pomoc. Auto pojechało dziś do mechanika, wyskoczył wysprzęglik z tego co mówił ale że ma mało czasu na roboty bo musiałby całe sprzegło rozbierać to zawiozłem do innego znajomego. Mam nadzieję że tylko wysprzeglik, a nie np całe kompletne sprzęgło do wymiany czyli ponad tysiąc pln lekko :zalamany: :zalamany: :zalamany:

Witam.

Do wymiany wysprzęglika konieczne jest wyjęcie skrzyni.Nierozwagą byłoby niewymienienie sprzęgła przy okazji.W zeszłym roku miałem to samo.Padł wysprzęglik,więc wymieniłem komplet.Koszt części ok.500zł,robota 0 bo sam robiłem.Ijeszcze jedno.Jest różnica w częściach w silniku 1.8 XE1 a 1.8 XE.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jednak ta wersja mniej optymistyczna :zalamany:

Tak jak doradza krzywy12 - najlepiej wymienić komplet.

Ja wymieniłem najpierw sam wysprzęglik bo lało się z niego, a po wymianie okazało się że tarcza ślizga się.

Więc skrzynie wywalałem dwa razy.

Też sam wymieniałem więc koszty były mniejsze i przy okazji nauczyłem się co nieco. :wesoly:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Nelson2004

To jednak ta wersja mniej optymistyczna :zalamany:

Tak jak doradza krzywy12 - najlepiej wymienić komplet.

Ja wymieniłem najpierw sam wysprzęglik bo lało się z niego, a po wymianie okazało się że tarcza ślizga się.

Więc skrzynie wywalałem dwa razy.

Też sam wymieniałem więc koszty były mniejsze i przy okazji nauczyłem się co nieco. :wesoly:

 

To ile mogą mnie wynieść części za cały komplet nowy? Bo piszecie ze komplet ok 500pln, a mnie za sam wysprzęglik gostek powiedział 520pln, pompka coś ok 250 chyba.

krzywy - a czym się różni silnik XE1 od XE? Jak to sprawdzić?

Ja mam taki silnik: http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/opel/vectra/b/hatchback/silnik-benzynowy-1.8-i-16v-116km

Edytowane przez Nelson2004
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności