Gość Kacper Opublikowano 14 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2012 czyli masz silnik taki http://www.motor-talk.de/bilder/motorcode-x18xe-oder-x18xe1-verwirrung-vectra-b-g12599040/motor-x18xe-stecker-nws-kws-lmm-i203160782.html Dokładnie potrzebujesz trzy elementy 1-tarcze sprzęgła 2-docisk 3- wysprzęglik nazywany też hydraulicznym łożyskiem centralnym   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/53554-sprz%C4%99g%C5%82o-nisko-%C5%82apie/page/4/#findComment-444844 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Nelson2004 Opublikowano 14 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2012 (edytowane) czyli masz silnik taki http://www.motor-talk.de/bilder/motorcode-x18xe-oder-x18xe1-verwirrung-vectra-b-g12599040/motor-x18xe-stecker-nws-kws-lmm-i203160782.html Dokładnie potrzebujesz trzy elementy 1-tarcze sprzęgła 2-docisk 3- wysprzęglik nazywany też hydraulicznym łożyskiem centralnym Tak, dokładnie taki mam silnik czyli taka obudowa silnika bo po tym z tego co czytałem właśnie można odróżnić. Tutaj mam: Łożysko hydrauliczne: http://allegro.pl/lozysko-hydrauliczne-opel-astra-ii-vectra-b-c-i2355704662.html Tarcza + Docisk http://allegro.pl/sprzeglo-astra-g-vectra-a-b-1-8-2-0-16v-95-05-i2357223755.html To są te elemnty które napisałeś że musze kupić. W sumie koszt wyniesie: 639pln... Dużo taniej niż to co mi mówił mechanik że 1000pln lekko. Łożysko oporowe i łożysko hydrauliczne jest to po prostu wysprzęglik uogólniając je jeśli dobrze rozumiem. Dlaczego ten zestaw: http://allegro.pl/zestaw-sprzeglo-lh-opel-vectra-b-1-6i-1-8-i-2-0-i-i2400311204.html kosztuje prawie 1600pln? Co on ma takiego? Edytowane 14 Czerwca 2012 przez Nelson2004   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/53554-sprz%C4%99g%C5%82o-nisko-%C5%82apie/page/4/#findComment-444845 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 14 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2012 To jeszcze trochę taniej http://www.motoneo.pl/szcz/RSG12863/RAK_99999/7994/10116/all.php A wracając do wysprzęglika to jest on też łożyskiem oporowym tylko że sterowanym hydraulicznie, dla odróżnienia wcześniejszej wersji sterowanego za pomocą i linki.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/53554-sprz%C4%99g%C5%82o-nisko-%C5%82apie/page/4/#findComment-444846 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Nelson2004 Opublikowano 14 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2012 To jeszcze trochę taniej http://www.motoneo.pl/szcz/RSG12863/RAK_99999/7994/10116/all.php A wracając do wysprzęglika to jest on też łożyskiem oporowym tylko że sterowanym hydraulicznie, dla odróżnienia wcześniejszej wersji sterowanego za pomocą i linki. Prawie 100pln różnicy więc znowu jakaś oszczędność. Dziękuję za linka i bardzo duuużą pomoc przy poszukiwaniu przyczyny oraz wytłumaczeniu wszystkiego co jest co ;-)   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/53554-sprz%C4%99g%C5%82o-nisko-%C5%82apie/page/4/#findComment-444847 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość krzywy12 Opublikowano 14 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2012 (edytowane) Mógłbyś mi napisać w punktach co trzeba kupić żeby wymienić tak jak Ty "całe sprzęgło" ? Witam Ja kupiłem wysprzęglik od gościa w Poznaniu(z allegro)za 200,sprzęgło w Focie w Stargardzie za 300.Żadnej pompy nie trzeba wymieniać,oleju w skrzyni też.Nie wiem jak wygląda silnik 1.8XE.Sądząc po mocy to masz 1.8XE1 ale kupując części samemu musisz mieć pewność.Niemając doświadczenia auto dałbym mechanikowi.Ja mam dostęp do narzędzi,podnośnika no i trochę skrzyń już wyjąłem. Życzę powodzenia.A ten wysprzęglik bym kupił,oczywiście jeśli pasuje do Twojego silnika(Valeo) Edytowane 14 Czerwca 2012 przez krzywy12   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/53554-sprz%C4%99g%C5%82o-nisko-%C5%82apie/page/4/#findComment-444852 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 14 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2012 Kolega Nelson2004 ma silnik z płaską pokrywą czyli X18XE. http://opel24.com/FAQ/silniki/x20xev.jpg Oleju nie trzeba wymieniać , lecz przy rozpięciu półosiek sporo go wyleci i przy okazji można zlać też resztę oraz wlać świeży. Przy zakupie sprzęgła należy zwrócić przynajmniej uwagę na średnicę tarczy. Dla X18XE - 215-220 mm, dla X18XE1 - 205 mm. Duże doświadczenie nie jest specjalnie potrzebne i na spokojnie bez pośpiechu można zrobić to samemu.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/53554-sprz%C4%99g%C5%82o-nisko-%C5%82apie/page/4/#findComment-444857 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Nelson2004 Opublikowano 14 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2012 (edytowane) Kolega Nelson2004 ma silnik z płaską pokrywą czyli X18XE. http://opel24.com/FAQ/silniki/x20xev.jpg Oleju nie trzeba wymieniać , lecz przy rozpięciu półosiek sporo go wyleci i przy okazji można zlać też resztę oraz wlać świeży. Przy zakupie sprzęgła należy zwrócić przynajmniej uwagę na średnicę tarczy. Dla X18XE - 215-220 mm, dla X18XE1 - 205 mm. Duże doświadczenie nie jest specjalnie potrzebne i na spokojnie bez pośpiechu można zrobić to samemu. Z tego co patrzyłem i czytałem to łożysko hydrauliczne jest takie same w silniku: 1.8 16V / 10.95 - 09.00 / 85KW SILNIK X 18 XE, X 18 XE1 Standardowo jaką ma się skrzynie w tym Oplu? F18 czy F23? Lepiej kupić ten wysprzęglik: http://allegro.pl/wysprzeglik-lozysko-oporowe-opel-vectra-b-c-zafira-i2370184927.html Czy ten: http://allegro.pl/lozysko-hydrauliczne-opel-astra-ii-vectra-b-c-i2355704662.html Edytowane 14 Czerwca 2012 przez Nelson2004   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/53554-sprz%C4%99g%C5%82o-nisko-%C5%82apie/page/4/#findComment-444858 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 14 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2012 Taki sam wysprzęglik jest stosowany w większości Opli, Viwvro i Movano mają inne. Taki sam jest też montowany w Saab-ach i Fiacie Croma. W pierwszym linku masz znanego producenta i udzielają 3-letniej gwarancji, do tego jest o stówę tańsze więc nie ma się nad czym zastanawiać. Ps Jak zdecydujesz się na samodzielną wymianę to pewnie z 3-5-stówek jeszcze w kieszeni zostanie   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/53554-sprz%C4%99g%C5%82o-nisko-%C5%82apie/page/4/#findComment-444860 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Nelson2004 Opublikowano 14 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2012 Taki sam wysprzęglik jest stosowany w większości Opli, Viwvro i Movano mają inne. Taki sam jest też montowany w Saab-ach i Fiacie Croma. W pierwszym linku masz znanego producenta i udzielają 3-letniej gwarancji, do tego jest o stówę tańsze więc nie ma się nad czym zastanawiać. Ps Jak zdecydujesz się na samodzielną wymianę to pewnie z 3-5-stówek jeszcze w kieszeni zostanie Kupiłem tego z valeo, dzwoniłem i jeszcze dziś wyślą mi kurierem więc będę go mieć na jutro. Ze sprzęgłem robi mi kolega/mechanik więc może dużo nie weźmie. Części wyniosą mnie ok 550pln.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/53554-sprz%C4%99g%C5%82o-nisko-%C5%82apie/page/4/#findComment-444861 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 14 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2012 wyślą mi kurierem więc będę go mieć na jutro Ja zamawiałem kiedyś łożyska do amortyzatorów i zwykłą pocztą (Pocztex) też miałem na drugi dzień. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/53554-sprz%C4%99g%C5%82o-nisko-%C5%82apie/page/4/#findComment-444862 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.