Skocz do zawartości

1,6 8V Z16se remont silnika - problemy


Rekomendowane odpowiedzi

Gość tkaczu500

Zdecydowałem się zrobić remont silnika (wczesniej pożerał olej i kopcił na niebiesko) tj. wymienione zostały:

-pierścienie

-uszczelniacze

-planowanie głowicy

-polerowanie zaworów

-wyciśnięty olej z popychaczy

-wszelkie nowe uszczelki między innymi pod pompę oleju

-sprawdzona głowica pod kątem szczelności, czy nie jest gdzieś pęknięta

-wymieniony rozrząd wraz z pompą wody

-zalany olej motul półsyntetyk (wcześniej motul mineralny)

-filtr oleju

 

 

Objawy:

Silnik strasznie kopci na biało, tak że nic nie widać z tyłu (jak się doda gazu), olej leje się z tłumika końcowego ... uszczelka od kolektora wydechowego ubrudzona w oleju ..

 

O co chodzi ??

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/53577-16-8v-z16se-remont-silnika-problemy/
Udostępnij na innych stronach

jak na biało kopci to silnik ciągnie płyn chłodniczy.

jeśli olej wywala w wydech to albo z zaworów (może uszczelniacze zostały źle osadzone i pospadały), albo przez pierścienie.

 

nowe pierścienie są takie same jak były na grubość? -nie są luźne?

a tłoki nie były już luźne?

płyn chłodniczy ubywa ze zbiorniczka?

ile silnik przejeździł na mineralu?

 

-jeżeli warsztat to robił to nie zawracaj sobie głowy tylko jedź do nich i niech robią od nowa

Edytowane przez xflash

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/53577-16-8v-z16se-remont-silnika-problemy/#findComment-444763
Udostępnij na innych stronach

Gość tkaczu500

już robione było 2 razy, najpierw sam robiłem (zmieniałem uszczelniacze), a później oddałem do warsztatu w obu przypadkach było to samo kopci na biało, aż nic z tyłu nie widać, uszczelniacze firmy Reinz i Erling (7mm)wg katalogu opla, to samo uszczelki pod głowicą (blaszane) i nic się nie zmienia. Tłoki nie były luźne, a na mineralu długo było jeżdzone. Płynu nie ubywa

Edytowane przez tkaczu500

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/53577-16-8v-z16se-remont-silnika-problemy/#findComment-444775
Udostępnij na innych stronach

ile oleju zużywa? silnik z zewnątrz jest suchy w czy ma wycieki (np spod pokrywy górnej, uszczelniecze wałka/wału itd)?

uszczelka od kolektora wydechowego ubrudzona w oleju

na całej szerokości? Edytowane przez xflash

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/53577-16-8v-z16se-remont-silnika-problemy/#findComment-444796
Udostępnij na innych stronach

Gość tkaczu500

ile oleju zużywa? silnik z zewnątrz jest suchy w czy ma wycieki (np spod pokrywy górnej, uszczelniecze wałka/wału itd)?

na całej szerokości?

 

silnik z zewnątrz jest suchy, uszczelka nie jest brudna na całej szerokości tylko w miejscach styku z kolektorem wydechowym

ciężko powiedzieć ile zużywa oleju, gdyż samochód najpierw stał na biegu jałowym z 30 min, a później troszkę był gazowany aby się dobrze rozgrzał, prawdopodobnie jedna kreska na bagnecie

Edytowane przez tkaczu500

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/53577-16-8v-z16se-remont-silnika-problemy/#findComment-444801
Udostępnij na innych stronach

Gość tkaczu500

tu nie ma co dywagować... trzeba rozbierać i szukać przyczyny

to, żeś dał radę, głowica jest trzeci raz rozebrana

Edytowane przez tkaczu500

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/53577-16-8v-z16se-remont-silnika-problemy/#findComment-444869
Udostępnij na innych stronach

Gość tomekc16nz

Na moje to głowica ma jakieś mikropęknięcie i nawet sokole oko nie jest w stanie tego wypatrzeć... skądś ten biały dym sie bierze musi być coś nie tak... Sprawdz dla spokoju czy nie masz jakiejś wody w zbiorniku paliwa...

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/53577-16-8v-z16se-remont-silnika-problemy/#findComment-444884
Udostępnij na innych stronach

Gość tkaczu500

Na moje to głowica ma jakieś mikropęknięcie i nawet sokole oko nie jest w stanie tego wypatrzeć... skądś ten biały dym sie bierze musi być coś nie tak... Sprawdz dla spokoju czy nie masz jakiejś wody w zbiorniku paliwa...

Głowica była sprawdzana pod kątem pęknięć i jest wszystko ok, 4 mechanik powiedział, że wszystko z głowicą jest ok, kieruje winę na czujniki ... czy to możliwe ??

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/53577-16-8v-z16se-remont-silnika-problemy/#findComment-444899
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności