Gość tkaczu500 Opublikowano 13 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2012 Zdecydowałem się zrobić remont silnika (wczesniej pożerał olej i kopcił na niebiesko) tj. wymienione zostały: -pierścienie -uszczelniacze -planowanie głowicy -polerowanie zaworów -wyciśnięty olej z popychaczy -wszelkie nowe uszczelki między innymi pod pompę oleju -sprawdzona głowica pod kątem szczelności, czy nie jest gdzieś pęknięta -wymieniony rozrząd wraz z pompą wody -zalany olej motul półsyntetyk (wcześniej motul mineralny) -filtr oleju Objawy: Silnik strasznie kopci na biało, tak że nic nie widać z tyłu (jak się doda gazu), olej leje się z tłumika końcowego ... uszczelka od kolektora wydechowego ubrudzona w oleju .. O co chodzi ??   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/53577-16-8v-z16se-remont-silnika-problemy/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Gawlak Opublikowano 13 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2012 o spartolona robote sam robiles czy jakis warsztat ?? jak to drugie to do poprawki   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/53577-16-8v-z16se-remont-silnika-problemy/#findComment-444759 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość xflash Opublikowano 13 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2012 (edytowane) jak na biało kopci to silnik ciągnie płyn chłodniczy. jeśli olej wywala w wydech to albo z zaworów (może uszczelniacze zostały źle osadzone i pospadały), albo przez pierścienie. nowe pierścienie są takie same jak były na grubość? -nie są luźne? a tłoki nie były już luźne? płyn chłodniczy ubywa ze zbiorniczka? ile silnik przejeździł na mineralu? -jeżeli warsztat to robił to nie zawracaj sobie głowy tylko jedź do nich i niech robią od nowa Edytowane 13 Czerwca 2012 przez xflash   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/53577-16-8v-z16se-remont-silnika-problemy/#findComment-444763 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tkaczu500 Opublikowano 13 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2012 (edytowane) już robione było 2 razy, najpierw sam robiłem (zmieniałem uszczelniacze), a później oddałem do warsztatu w obu przypadkach było to samo kopci na biało, aż nic z tyłu nie widać, uszczelniacze firmy Reinz i Erling (7mm)wg katalogu opla, to samo uszczelki pod głowicą (blaszane) i nic się nie zmienia. Tłoki nie były luźne, a na mineralu długo było jeżdzone. Płynu nie ubywa Edytowane 13 Czerwca 2012 przez tkaczu500   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/53577-16-8v-z16se-remont-silnika-problemy/#findComment-444775 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość xflash Opublikowano 13 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2012 (edytowane) ile oleju zużywa? silnik z zewnątrz jest suchy w czy ma wycieki (np spod pokrywy górnej, uszczelniecze wałka/wału itd)? uszczelka od kolektora wydechowego ubrudzona w oleju na całej szerokości? Edytowane 13 Czerwca 2012 przez xflash   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/53577-16-8v-z16se-remont-silnika-problemy/#findComment-444796 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tkaczu500 Opublikowano 13 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2012 (edytowane) ile oleju zużywa? silnik z zewnątrz jest suchy w czy ma wycieki (np spod pokrywy górnej, uszczelniecze wałka/wału itd)? na całej szerokości? silnik z zewnątrz jest suchy, uszczelka nie jest brudna na całej szerokości tylko w miejscach styku z kolektorem wydechowym ciężko powiedzieć ile zużywa oleju, gdyż samochód najpierw stał na biegu jałowym z 30 min, a później troszkę był gazowany aby się dobrze rozgrzał, prawdopodobnie jedna kreska na bagnecie Edytowane 13 Czerwca 2012 przez tkaczu500   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/53577-16-8v-z16se-remont-silnika-problemy/#findComment-444801 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Czejen Opublikowano 14 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2012 tu nie ma co dywagować... trzeba rozbierać i szukać przyczyny   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/53577-16-8v-z16se-remont-silnika-problemy/#findComment-444863 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tkaczu500 Opublikowano 14 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2012 (edytowane) tu nie ma co dywagować... trzeba rozbierać i szukać przyczyny to, żeś dał radę, głowica jest trzeci raz rozebrana Edytowane 14 Czerwca 2012 przez tkaczu500   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/53577-16-8v-z16se-remont-silnika-problemy/#findComment-444869 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomekc16nz Opublikowano 14 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2012 Na moje to głowica ma jakieś mikropęknięcie i nawet sokole oko nie jest w stanie tego wypatrzeć... skądś ten biały dym sie bierze musi być coś nie tak... Sprawdz dla spokoju czy nie masz jakiejś wody w zbiorniku paliwa...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/53577-16-8v-z16se-remont-silnika-problemy/#findComment-444884 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tkaczu500 Opublikowano 14 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2012 Na moje to głowica ma jakieś mikropęknięcie i nawet sokole oko nie jest w stanie tego wypatrzeć... skądś ten biały dym sie bierze musi być coś nie tak... Sprawdz dla spokoju czy nie masz jakiejś wody w zbiorniku paliwa... Głowica była sprawdzana pod kątem pęknięć i jest wszystko ok, 4 mechanik powiedział, że wszystko z głowicą jest ok, kieruje winę na czujniki ... czy to możliwe ?? Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/53577-16-8v-z16se-remont-silnika-problemy/#findComment-444899 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.