Gość xflash Opublikowano 14 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2012 (edytowane) strasznie kopci na biało Płynu nie ubywa to jest dziwne kieruje winę na czujniki ... czy to możliwe ?? no dobra, ale: olej leje się z tłumika końcowego to nieźle musi oleju ubywać, a żeby poznać przyczynę to jednak trzeba: rozbierać i szukać przyczyny Edytowane 14 Czerwca 2012 przez xflash   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/53577-16-8v-z16se-remont-silnika-problemy/page/2/#findComment-444978 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomekc16nz Opublikowano 15 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2012 Mówie o naprawde mikro peknięciu-tego nie sprawdza sie na oko tylko pod ciśnieniem-jest specjalny przyrząd z manometrem do tego typu badania...   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/53577-16-8v-z16se-remont-silnika-problemy/page/2/#findComment-445076 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość strzelec 99 Opublikowano 15 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2012 silnik z zewnątrz jest suchy, uszczelka nie jest brudna na całej szerokości tylko w miejscach styku z kolektorem wydechowym ciężko powiedzieć ile zużywa oleju, gdyż samochód najpierw stał na biegu jałowym z 30 min, a później troszkę był gazowany aby się dobrze rozgrzał, prawdopodobnie jedna kreska na bagnecie kolego pod deklem klawiatury brakuje oslony na walek rozrzadu i olej jest wyzucany do odmy ktora jest spieta z gaznikiem nara   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/53577-16-8v-z16se-remont-silnika-problemy/page/2/#findComment-445104 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KamilT Opublikowano 17 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2012 Tam nie ma gaźnika. Właśnie zakończyłem identyczny remont. Jeżeli głowica była testowana na szczelność, uszczelniacze są nowe to raczej tutaj nie powinien ciągnąć ani oleju ani płynu. Nawet przy dużych luzach na prowadnicach zaworów nowe uszczelniacze sobie poradzą przez jakiś czas. Być może cieknie na uszczelce przy kolektorze dolotowym ja na wszelki wypadek daje silikon do wysokich temperatur wokół tego kwadratowego otworu przez który przepływa płyn. (jak ktoś miał ten kolektor w ręce to wie o co chodzi). Może być przedmuch i zamiast płyn wyciekać jest zaciągany do komory spalania. Cienka warstwa silikonu po obydwu stronach uszczelki. Dziwne tylko, ze nie ubywa płynu. Chociaż nawet najmniejsza ilość będzie dymić na biało. Pewnie głupie pytanie skoro wszystko było rozbierane ale odma nie jest zapchana? Jeśli jest to olej zamiast spływać z głowicy jest pchany to kolektora. Ze zdjętym kolektorem dolotowym dobrze jest odkręcić rurkę od odmy (tylko dwie śrubki) ściągnąć wąż i wszystko wyczyścić. Jak coś to proszę pytać puk pamiętam na swieżo.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/53577-16-8v-z16se-remont-silnika-problemy/page/2/#findComment-445266 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość strzelec 99 Opublikowano 17 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2012 Tam nie ma gaźnika. Właśnie zakończyłem identyczny remont. Jeżeli głowica była testowana na szczelność, uszczelniacze są nowe to raczej tutaj nie powinien ciągnąć ani oleju ani płynu. Nawet przy dużych luzach na prowadnicach zaworów nowe uszczelniacze sobie poradzą przez jakiś czas. Być może cieknie na uszczelce przy kolektorze dolotowym ja na wszelki wypadek daje silikon do wysokich temperatur wokół tego kwadratowego otworu przez który przepływa płyn. (jak ktoś miał ten kolektor w ręce to wie o co chodzi). Może być przedmuch i zamiast płyn wyciekać jest zaciągany do komory spalania. Cienka warstwa silikonu po obydwu stronach uszczelki. Dziwne tylko, ze nie ubywa płynu. Chociaż nawet najmniejsza ilość będzie dymić na biało. Pewnie głupie pytanie skoro wszystko było rozbierane ale odma nie jest zapchana? Jeśli jest to olej zamiast spływać z głowicy jest pchany to kolektora. Ze zdjętym kolektorem dolotowym dobrze jest odkręcić rurkę od odmy (tylko dwie śrubki) ściągnąć wąż i wszystko wyczyścić. Jak coś to proszę pytać puk pamiętam na swieżo. wiem ze to nie gaznik tylko jednopunkt ale jest odma spieta z kolektorem ssacym ktory ssie olej wyzucany rozbryzgiem przez walek rozrzadu   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/53577-16-8v-z16se-remont-silnika-problemy/page/2/#findComment-445363 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość KamilT Opublikowano 17 Czerwca 2012 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2012 z16se to wielopunkt x16szr to silnik o którym myślisz. w sumie są bardzo podobne, różnią się kolektorami, czujnikiem tem. w głowicy, czujnikiem obrotów wałka rozrządu, kompresja jest inna (cieńsza metalowa uszczelka pod głowicą w z16se) to tak na szybko, ale pewnie są jeszcze inne drobne różnice.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/53577-16-8v-z16se-remont-silnika-problemy/page/2/#findComment-445373 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość almurik Opublikowano 5 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lipca 2012 (edytowane) Witam serdecznie - jestem nowy 1 post. Pozwolę podpiąć się pod temat. Kolega jest widzę na świeżo. Zabieram się za wymianę uszczelki pod głowicą. Kupiłem uszczelkę pod głowice, pokrywę klawiatury, kolektor, śruby ... ale nigdzie nie mogę znaleźć uszczelki pod obudowę wałka rozrządu - bo z tego co widzę to głowica jest w tym typie dzielona. Jeszcze nie robiłem z Z16SE i tak do końca nie wiem czy tam jest jakaś uszczelka czy ta głowica faktycznie składa sie jakby z 3 części: głowica z zaworami, rozrząd, pokrywa rozrządu (z zewnątrz tak to wygląda) jeżeli tak czy układać to na silikonie ew mam taką gumę specjalną w tubce która po stwardnięciu robi się identyczna jak guma czy szukać uszczelki. Pozdrawiam edit: już zrobione, głowca faktycznie dzielona. Dałem na silikonie. Przy okazji mega ukryty przewód od odmy cały w strzępach. Kto wie czy to nie jego wina ten cały mokry silnik i skrzynia ale uszczelkę pod głowicą też zrobiłem. Było naprawę mase roboty szczególnie kabelkologii - nie polecam samemu tego robić . Mi zajęło 10 godzin. Edytowane 7 Lipca 2012 przez almurik   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/53577-16-8v-z16se-remont-silnika-problemy/page/2/#findComment-447540 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Czejen Opublikowano 6 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Lipca 2012 to się składa na silikon. ja osobiście polecam dirko elring szare   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/53577-16-8v-z16se-remont-silnika-problemy/page/2/#findComment-447697 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.