Skocz do zawartości

MTS - czy ta firma robi dobre filtry DPF?


Rekomendowane odpowiedzi

To jeżeli wszystko zostało zrobione ok nie powinnieneś mieć problemów. Dpfa i zawór egr ( ciagle zamknięty) mam w swojej corsie i jest jak na razie wszystko ok. A po zabiegach juz z 4000 przejechałem i jeżdże różnie miasto i trasa.

 

Czy zauwazyles, zeby samochod dymil bardziej niz przed wylaczeniem EGR i DPF?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/53601-mts-czy-ta-firma-robi-dobre-filtry-dpf/page/2/#findComment-445194
Udostępnij na innych stronach

jesli ktos majstrowal cos przy glowicy to powiem tak ze dosc czesto pozniej sie okazywało ze spartolona robota była. Problem nie jest zalozenie paska tylko ustawienie wałków. Jedne walek jest napedzany paskiem a drugi ma naped od pierwszego walka poprzez kola zebate. Tu zapewne lezy problem.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/53601-mts-czy-ta-firma-robi-dobre-filtry-dpf/page/2/#findComment-445220
Udostępnij na innych stronach

jesli ktos majstrowal cos przy glowicy to powiem tak ze dosc czesto pozniej sie okazywało ze spartolona robota była. Problem nie jest zalozenie paska tylko ustawienie wałków. Jedne walek jest napedzany paskiem a drugi ma naped od pierwszego walka poprzez kola zebate. Tu zapewne lezy problem.

 

Domyslam sie, ze prawidlowe ustawienie walkow zgledem siebie wymaga ponownego zdjecia glowicy...?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/53601-mts-czy-ta-firma-robi-dobre-filtry-dpf/page/2/#findComment-445226
Udostępnij na innych stronach

Nie nei trzeba. Dwa piny do blokowania walkow trzeba mieć. Ogolnie uzywa sie przy wymianie paska rozrzadu i rolek jednego pinu bo blokuje sie całość lecz jesli sie grzebie przy walkach to ustawienie ich odbywa sie wlasnie poprzez ten jeszcze drugi pin. Powiem tak jeszcze. Znam przypadki ze mechanik majac te oba piny potrafil zle zsynchronizowac oba wałki dlatego obstaje przy takiej opcji błedu mechanika. Jeden pin ma byc wsadzony a drugi ma ładnie sobie wchodzic w otwór w glowicy i trafiac w wyciecie w walku.

Edytowane przez wesol

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/53601-mts-czy-ta-firma-robi-dobre-filtry-dpf/page/2/#findComment-445233
Udostępnij na innych stronach

Nie nei trzeba. Dwa piny do blokowania walkow trzeba mieć. Ogolnie uzywa sie przy wymianie paska rozrzadu i rolek jednego pinu bo blokuje sie całość lecz jesli sie grzebie przy walkach to ustawienie ich odbywa sie wlasnie poprzez ten jeszcze drugi pin. Powiem tak jeszcze. Znam przypadki ze mechanik majac te oba piny potrafil zle zsynchronizowac oba wałki dlatego obstaje przy takiej opcji błedu mechanika. Jeden pin ma byc wsadzony a drugi ma ładnie sobie wchodzic w otwór w glowicy i trafiac w wyciecie w walku.

 

Wesol, dzieki za info, nie jestes czasem ze Szczecina?

 

Aktualizacja:

W piatek bylem na usunieciu DPF i zablokowaniu elektonicznym EGR. Ogolnie zabieg przebiegl bezbolesnie, tyle ze samochod jak kopcil tak kopci a wlasciwie kopci bardziej. Pojechalem dzisiaj do mechanika, podlaczyl komputer i wyszlo mu dziwne zachowanie EGR (po zablokowaniu):

Polecenie dotyczace polozenia zaworu recyrkulacji spalin: 100%,

Wspolczynnik impulsow ukladu recyrkulacji spalin: 4%,

natomiast wlaczajac test zaworu EGR, kiedy pomimo blokady elektornicznej wymuszone bylo otwarcie zaworu na 100%, kopcenie znika jak nozem odcial!!!

Oprocz tego mechanik znalazl jednozebowy blad na ustawieniu rozrzadu na pasku. Nie ruszal dzisiaj walkow rozrzadu, mial nadzieje, ze poprawne ustawienie na pasku pomoze ale nie pomoglo.

Podane wyzej parametry zaworu byly mierzone na regenerowanym EGR z Allegro. Wygladalo to dziwnie, dodatkowo mechanik strasznie psioczyl, ze EGR nie tylko ma za zadanie wypuszczac czystsze spaliny ale takze wplywa na poprawna prace silnika. Ok, pojechalem na odblokowanie zaworu, tyle ze nie przynioslo to zadnego rezultatu odnosnie dymienia. Wrocilem do mechanika, efekt na komputerze odnosnie zaworu EGR byl ten sam. Zaproponowalem montaz starego zaworu i o dziwo wskazania wrocily do normy. Tyle, ze samochod jak kopcil tak kopci, fakt, ze mniej niz z zablokowanym i wadliwym EGR.

 

@Wesol,

Wspomniales o ustawianiu walkow bez zdejmowania pokrywy. Mozesz opisac jak to zrobic, w szczegolnosci jak rozprzegnac zebatki miedzy walkami?

Znalazlem na Allegro zdjecia walkow i nie widze nigdzie mozliwosci zrobienia czegos takiego: http://allegro.pl/walek-rozrzadu-opel-1-9-cdti-16v-z19dth-150-km-i2411214749.html

Mialem nadzieje, ze pod tym kapslem po prawej stronie zewnetrznego walka (stojac frontem do silnika)to chyba pompa podcisnienia, bedzie dostep do zebatki, ktora bedzie mozna odkrecic, zeby ustawic synchronizacje. Jednak na zdjeciach dolaczonych do aukcji nic takiego nie widac: walki wydaja sie sprzezone na dobre.

Edytowane przez atr211

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/53601-mts-czy-ta-firma-robi-dobre-filtry-dpf/page/2/#findComment-445254
Udostępnij na innych stronach

Ja wywalilem DPF i EGR do tego chip. Jestem niesamowicie zadowolony :twisted:

Mało tego mam teraz 166 koni z fabrycznego z19dt :twisted:

Edytowane przez rafalg1

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/53601-mts-czy-ta-firma-robi-dobre-filtry-dpf/page/2/#findComment-445375
Udostępnij na innych stronach

Zamykam teamt: samochod odzyskal sprawonsc!!!

Wystarczylo zmienic mechanika. Poprzedni, owszem sam silnik zlozyl dobrze, cisnienie po zmianie pierscieni jest w kazdym cylindrze odpowiednie.

Przyczyna dymienia, szarpania przy przyspieczaniu oraz od czasu dzwonienia gdzies w silniku byla..... dodatkowa podkladka pod wtryskiem na trzecim cylindrze.

Wybuch nastepowal zbyt wysoko, paliwo nie bylo w pelni spalane, rytm silnika zaklocony.

Teraz samochod smiga jak marzenie. Po prostu rewelacja.

 

PS

Moge tez smialo polecic firme V-tronic ze Szczecina. Bez problemu usuneli DPF i zablokowali programowo EGR. Szybka, zyczliwa i kompetentna obsluga.

Edytowane przez atr211

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/53601-mts-czy-ta-firma-robi-dobre-filtry-dpf/page/2/#findComment-445533
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności