Jump to content

Recommended Posts

Objawy: wycieraczki pracują coraz wolniej, ruch staje się „skokowy” nie płynny, zatrzymują się coraz wyżej.

U mnie powodem była zacierająca się oś jednej z wycieraczek. Żeby się dostać do mechanizmu wycieraczek, trzeba: odkręcić i zdjąć ramiona wycieraczek – ściągacz, zdemontować podszybie. Zdjęcie grodzi też poprawia dostęp. Zdejmujemy zabezpieczenie od góry z osi wycieraczek (w kształcie litery C), od dołu rozłączamy przegub – przy pomocy dużego śrubokręta. Wyciągamy oś. Uwaga na podkładki i oringi. Z prawej strony żeby wyciągnąć osi trzeba odkręcić zbiornik od spryskiwaczy. Wycieramy oś, nakładamy nowy smar i składamy. U mnie oś była tak zatarta, że jej wyciagnięcie wymagało użycia sporo WD-40 i kilku godz. ruszania. WD pryskałem od góry i w połowie długości osi po nawierceniu tulei w której pracuje.

Dobrze jest sprawdzić stan mechanizmu wycieraczek podczas wymiany filtra kabinowego. Wtedy jest dobry dostęp. Przy okazji można posprzątać pod podszybiem. Zbiera się tam mnóstwo śmieci, które trzymają wilgoć. Instrukcja dostępu do filtra i mechanizmu wycieraczek. http://www.filtron.pl/katalog/instrukcje/1138k.pdf

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Szkoda że nie porobiłeś fotek, był by fajny manual.

 

Zacierające się cięgna to znany problem więc opis się pewnie przyda w przyszłości niejednemu właścicielowi Mery.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

WD pryskałem od góry i w połowie długości osi po nawierceniu tulei w której pracuje.

Dzięki kolego,za ten opis.Bardzo mi pomógł.Dzięki i pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo fajnie to kolega opisał.Ja bym jeszcze od siebie dodał że czasami lepiej wyciagnąć to ustrojstwo w całaści z samochodu i wtedy operować.Z wybijaniem osi trzeba być ostrożnym bo odlewy w których siedzą są bardzo delikatne i potrafią pękać.Widziałemj już nie jedną mery z połamanym mechanizmem bo właściceil próbował wybić zatartą ośke młotkiem.Jeśli oś twardo siedzi dobrze jest podgrzać palnikeim i delikatnie wybijać

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie właśnie pękł ten odlew ale nie przy wybijaniu tylko jeszcze w samochodzie jak się przycierały. Musiałem niestety kupić cały mechanizm więc lepiej wcześniej to przesmarować bo później to cały do wyrzucenia i kupno drugiego.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Też widziałem taki przypadek że odlew pękł w samochodzie,dlatego lepiej nie lekceważyć pierwszych objawów przycierających się wycieraczek.Nowy mechnizm kosztuje nie mało a używke ciężko spotkać

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

lepiej nie lekceważyć pierwszych objawów przycierających się wycieraczek.Nowy mechnizm kosztuje nie mało a używke ciężko spotkać

Ja teraz będę już bardziej przezorny i będę smarował mechanizm co jakiś czas(może raz na kwartał).

Share this post


Link to post
Share on other sites

U mnie przy probie wyjęcia trzpienia wycieraczki tez niestety pękł odlew. Nie trzeba było dużej siły, kręciłem kombinerkami i niefortunnie pękło. Kupiłem nowy, ale niestety zamiennik zobczymy ile wytrzyma.

Problem z wybiciem trzpieni bierze się z powodu ich geometrii - na reodku posaidaja podtoczenie na odcinku 10-15mm i tam wlasnie zbiera sie brud i inne produkty ścierania. Przy działaniu nawet niewielką siłą niestety istnieje duże ryzyko uszkodzenia całości.

Edited by misiek775

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Problem z wybiciem trzpieni bierze się z powodu ich geometrii - na reodku posaidaja podtoczenie na odcinku 10-15mm i tam wlasnie zbiera sie brud i inne produkty ścierania.
Właśnie niektórzy posiadacze Opli mający z tym problem nawiercają w tym miejscu mały otwór np.wiertłem 2mm i dzięki temu można zawsze ''siknąć''jakiś środek czyszczący/smarujący.Po wyczyszczeniu zatykamy otwór np. smarem.
Metoda trochę prymitywna,ale skuteczna.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

×

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.