Skocz do zawartości

Zafira 2.0DTI Brak mocy


Gość sylvestrobest

Rekomendowane odpowiedzi

Gość sylvestrobest

Posiadam zafirkę z 2002r z silnikiem 2.0DTI YDTH i cały problem polega na tym że jeździ ona jakby brakowało jej mocy lecz nie zapalał się kontrolka z kluczykiem.

Byłem kontrolnie u mechanika podłączył mi kompa, (komp nosił nazwę GUTMANN) i nie znalazł żadnych błędów.

Sprawdził turbinę i stwierdził że daje bardzo dobre ciśnienie doładowania, pompę paliwową, zawór egr oraz przepływomierz i dodał że nie mam żadnych błędów.

Dodam że przejechałem się zafirą szwagra z takim samym silnikiem, i stwierdziłem ża smiga ona jak rakieta, ma o wiele więcej mocy niż moja.

Bardzo proszę o pomoc, gdzie tkwi problem?

Edytowane przez sylvestrobest

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podmień od szwagra na próbę przepływomierz i sprawdź.

Może masz zawalony dolot czyli do czyszczenia to samo z czujnikiem doładowania na kolektorze dolotowym.

Jak działa siłownik turbo tz sztanga ? jak zaciągnie to ciężko ją odciągnąć czy lekko można ją odciągnąć.

Filtr paliwa wymieniany kiedy ?.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość sylvestrobest

Podmień od szwagra na próbę przepływomierz i sprawdź.

Może masz zawalony dolot czyli do czyszczenia to samo z czujnikiem doładowania na kolektorze dolotowym.

Jak działa siłownik turbo tz sztanga ? jak zaciągnie to ciężko ją odciągnąć czy lekko można ją odciągnąć.

Filtr paliwa wymieniany kiedy ?.

 

Czy po podpięciu pod komputer nie wykazałoby że coś nie tak z przepływomierzem ?

Kolektor dolotowy był czyszczony jakieś 2000 km temu więc nie wchodzi w grę i dodam że nie był zawalony, tylko trochę oparów oleju, lecz gdy był czyszczony 30 000 km to było sporo tego nagaru.

Sprawdzałem siłownik turbo tzn. sztanga jak zaciągnie to bardzo ciężko ją odciągnąć.

Filtr paliwa zmieniałem ok 15 000 km temu więc może już czas na wymianę ? Lecz gdy mechanik sprawdzał mi kompem pompę, mówił że daje prawidłową dawkę ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy po podpięciu pod komputer nie wykazałoby że coś nie tak z przepływomierzem ?

Owszem, a nie sądzę żeby komp firmy Gutmann nie poradził sobie z taką prostotą jak odczyt bledów w Zafirze

 

Jest przekonanie że komp do wszystkich aut to jest g… ale bez przesady

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego sylvestrobest, nie jesteś sam, od dawna walczę z identycznymi objawami(brak mocy, brak błędów,ciezko ruszyc bez przegazowki), wymieniłem/wyczyściłem co się dało, kolektor prawie wypolerowałem na wysoki polysk splanowalem bo byl pokrzywiony nieco i nic. Teraz zostały mi do wymiany już tylko końcówki wtrysków, ok. 450 za komplet, do tego uszczelniacze i inne gumy 250, bo skoro juz będzie rozebrany wałek to sie przy okazji wymieni, robocizna kolejne pieniądze... I tak sie zastanawiam czy zanim wydam kolejne pieniądze na niepewną przyczynę nie da się jakoś sprawdzic tych wtrysków... Czytając twoj opis objawów to jakbyś mowil o moim przypadku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyne co nie wywala błędu uszkodzony czujnik temperatury w przepływce ale i brakuje mocy to turbo,siłownik wg reszta wywali błąd jeżeli przekroczy sie około 2500, 3000 obrotów jeżeli pominiesz elektrozawór od turbo czyli bezpośrednio z vacum do siłownika wg od turbo i będzie moc to elektrozawór do wymiany i właśnie nie można przekraczć tych obrotów bo wywali checka,A jeżeli turbo tak sobie leciutko działa to nie wywali błędu a i wcale i mocy nie będzie bo i skąd,no szczelność układu icka ważne.

Brak mocy.

turbozawrupustowyotwart.th.jpg

Duża moc.

turboprzyzamknitymzawor.th.jpg

Schemat przepływki nr 8 to czujnik temperatury powietrza a od tego też zależy dawka paliwa.

sensorprzepywka.th.jpg

84867008.th.jpg

Edytowane przez zafek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość sylvestrobest

Jedyne co nie wywala błędu uszkodzony czujnik temperatury w przepływce ale i brakuje mocy to turbo,siłownik wg reszta wywali błąd jeżeli przekroczy sie około 2500, 3000 obrotów jeżeli pominiesz elektrozawór od turbo czyli bezpośrednio z vacum do siłownika wg od turbo i będzie moc to elektrozawór do wymiany i właśnie nie można przekraczć tych obrotów bo wywali checka,A jeżeli turbo tak sobie leciutko działa to nie wywali błędu a i wcale i mocy nie będzie bo i skąd,no szczelność układu icka ważne.

Brak mocy.

turbozawrupustowyotwart.th.jpg

Duża moc.

turboprzyzamknitymzawor.th.jpg

Schemat przepływki nr 8 to czujnik temperatury powietrza a od tego też zależy dawka paliwa.

sensorprzepywka.th.jpg

84867008.th.jpg

 

 

Po rozebraniu przepływomierza okazało się że brakuje w nim tego czujnika temperatury zdjęcie poniżej :

przepywomierzmj04.jpg

Czy to może być sprawcą całego zamieszania ?

 

Pominołem także eloktrozawór od turbiny czyli bezpośredni z vacum do siłownika, moc się nie zwiększyła i cheka nie wywaliło nawet powyżej 3000 obrotów.

Filtr paliwa zmieniony na nowy, nic się nie zmieniło.

Podmiana przepływomierza od szwagra także nic nie dała, ale dodam że w przepływomierzu szwagra czujnik temperatury jest.

Podmiana czujnika ciśnienia doładowania, też nic nie dała.

Co dalej z tym robić ?

Edytowane przez sylvestrobest

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powyżej 3000 obr powinno wywalić cheka bo nastąpi przeładowanie chyba że turbo słabo doładowuje lub czujnik doładowania na dolocie jest eknięty ale piszesz że podmieniałeś i chyba to turbo jest problemem

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość sylvestrobest

Witam wszystkich. Byłem w piątek u mechaniora, na sprawdzeniu turbiny. Odkręcił wydech od strony turbiny i okazało się że jest w porządku, klapka prawidłowo się domyka,cięgno działa prawidłowo, nie ma pęknięć gniazda klapki.

Mechanik stwierdził że trzeba sprawdzić katalizator, i gdy w kanale mocniej go potrząsneli okazało się że coś w nim grzechocze...

Katalizator był w bardzo dużym stopniu niedrożny.

Nareszcie moje auto odzyskało moc, teraz zafirka śmiga jak szalona.

Dziękuję wszystkim za zainteresowanie, jeżeli ktoś by potrzebował to na pw mogę podać namiary na tego mechanika z Radomia, pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 lat później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności