Skocz do zawartości

Kontrolka wentylatorów, a niedziałająca klimatyzacja


Rekomendowane odpowiedzi

Gość krzychu91

Witam.

 

Przydarzyła mi się dość niemiła sytuacja - jestem prawie 2000 kilometrów od domu, w tzw. "ciepłych krajach" i akurat jak za parę dni będę wracał w upałąch do domu - spieprzyła mi się klimatyzacja. Potrzebuję jakiejś porady, a nuż uda mi się jakoś temu zaradzić we własnym zakresie - jedyny warsztat proponuje mi 100 euro za samo zabranie się za sprawdzenie problemu.

 

Moje auto to Astra G 2002 rok, 1.7dti isuzu, caravan z manualną klimatyzacją.

Problem pojawił się po około 10 godzinach jazdy bez przerwy z włączoną klimatyzacją (ok. 120km/h wyłaczając klimatyzację na wzniesieniach, jeśli to istotne - ach ta moc :)). Zapaliła mi się kontrolka chłodzenia (ten kwadracik z gwiazdką) + kontrolka "service". Ogólnie migały + momenentalnie przestała działać klimatyzacja. Zatrzymałem samochód, wyłączyłem silnik, kontrolki zgasły, a klima zaczęła działać. Jednak po chwili znów kontrolki i znów nie działa klimatyzacja. Taka sytuacja jest do teraz (po 3 dniach stania w upale - więc jakakolwiek wilgoć na pewno odparowała).

 

Dodam, że przed wyjazdem klimatyzacja była nabijana i czyszczona w tym samym serwisie co zawsze, a przez pierwsze 800 km nie sprawiała najmniejszych problemów. Temp. na wyjściu zaraz po nabiciu to 6st.C. Czy jesteście w stanie coś poradzić? Podpowiedzieć co mam sprawdzić? Trochę przeraża mnie perspektywa jechania 2000km bez klimatyzacji :).

 

Pozdrawiam!

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/54341-kontrolka-wentylator%C3%B3w-a-niedzia%C5%82aj%C4%85ca-klimatyzacja/
Udostępnij na innych stronach

bez odczytu bledow ciezko bedzie

mozliwe ze czujniki w chlodnicy

tylko ktory bo sa dwa

moze jakis przekaznik sie zawiesza od upalow

 

i sprawdz poziom plynu chlodzacego

wiatraki chodza? sprawdziles kontakty przy przekaznikach?

 

Gość krzychu91

Zapomniałem dopisać, ale sprawa ogólnie wygląda tak, że w momencie gdy zapalają mi się kontrolki chłodzenia wraz z service i wyłącza się klimatyzacja, to wtedy wentylator chłodnicy chodzi na maksymalnych obrotach. Gdy wyłączę silnik, a kontrolki zgasną - chłodnica wraca do normy, klima przeważnie zaczyna chodzić, ale tylko na chwilkę (no, czasem uda mi się przejechać na niej 2-3 kilometry - potem bajka zaczyna się od nowa).

 

Jeżeli chodzi o sprawdzenie przekaźników - nie do końca wiem który jest który, a do tego nie dają się wyciągnąć - "na oko" wyglądają ok, nie jest nic popękane czy pordzewiałe - mam użyć siły? Nie chciałbym czegoś rozwalić. Mówię o skrzynce nad aku (w środku zielony i czarny + 3x40A). W kabinie wszystkie całe. Płyn chlodniczy na maks.

 

Mam pewien pomysł... Podczas drogi wpadliśmy na pewien GENIALNY w swej prostocie pomysł. Jako że na nawiewie na "1" zbyt mocno nam chłodziło, a klima musiała być, bo lał rzęsisty deszcz i inaczej parowały szyby - włączyłem klimę + ustawiłem obroty na ten "wiatraczek", czyli jakby "0" - nie chłodziło zbytnio, a szyby nie parowały. Czy tym sposobem mogłem roz$*($*(# parownik, albo coś innego? (tak wywnioskowałem z w/w tematu).

Edytowane przez krzychu91

 

siła nawiewu kabiny ma się nijak do wiatraka kondensatora i chłodnicy IMHO

jeśli podczas jazdy zbyt chłodziło trzeba było ustawić wyższą temperaturę...

 

Zapomniałem dopisać, ale sprawa ogólnie wygląda tak, że w momencie gdy zapalają mi się kontrolki chłodzenia wraz z service i wyłącza się klimatyzacja, to wtedy wentylator chłodnicy chodzi na maksymalnych obrotach. Gdy wyłączę silnik, a kontrolki zgasną - chłodnica wraca do normy, klima przeważnie zaczyna chodzić, ale tylko na chwilkę (no, czasem uda mi się przejechać na niej 2-3 kilometry - potem bajka zaczyna się od nowa).

wygląda na jakiś czujnik nie dasz rady gdzieś w okolicy skoczyć na zczytanie błędów?

 

Gość krzychu91

siła nawiewu kabiny ma się nijak do wiatraka kondensatora i chłodnicy IMHO

jeśli podczas jazdy zbyt chłodziło trzeba było ustawić wyższą temperaturę...

 

 

wygląda na jakiś czujnik nie dasz rady gdzieś w okolicy skoczyć na zczytanie błędów?

 

Jak ustawiam wyższą temperaturę to wtedy to powietrze jakoś śmierdzi.

Możliwość mam, ale tak jak mówiłem - 100 euro za podłączenie, nie mówiąc o jakiejkolwiek naprawie - tak więc prędzej wolę jechać bez klimy. Dzisiaj sprawdzę jeszcze raz za dnia na spokojnie wszystkie bezpieczniki.

 

100 euro za podłączenie

hece sobie robią? nie ma gdzieś dalej normalnego warsztatu, choćby opla - normalna cena na zachodzie za zczytanie błędów to ok 50EUR a czasem w promocji to nawet 15EUR...

nie wiem w jakim kraju jesteś ale ewidentnie próbują żerować na turystach...

 

przekaźniki powinny wyjść - dawno nie wyciągane to się pewnie zapiekły na stykach. Poruszać pooglądać... to możesz zrobić

 

Gość mirecki1
Zapomniałem dopisać, ale sprawa ogólnie wygląda tak, że w momencie gdy zapalają mi się kontrolki chłodzenia wraz z service i wyłącza się klimatyzacja.

A czy po wyłączeniu samochodu ( schłodzeniu ), gdy ponownie załączysz klime to wentylator od klimy chodzi na 1 biegu ?

Gdy nie chodzi, to rośnie ciśnienie w układzie i sprężarka się wyłącza. Po postoju ciśnienie spada i wszystko chwilowo wraca do normy.

 

to wtedy wentylator chłodnicy chodzi na maksymalnych obrotach

Rozumiem że piszesz o wentylatorze na chłodnicy głównej, nie od klimy.

W takim przypadku obstawiałbym uszkodzoną opornice wentylatora klimy. Długa jazda na klimie, bardzo wysokie temp. mogły zbytnio obciążyć silnik wentylatora klimy ( łożyska ? ) i spowodować przepalenie termistora w opornicy( lub sam odpadł - ugniły nóżki ) - co powoduje wywalenie błedu i załączenie drugiego wentylatora na maxa. Ale to tylko wróżenie z fusów. Powodów może być kilka. Jak pisali wyżej bez odczytania błędów nic nie zrobisz.

Przykro - ale chyba wrócisz do domu bez klimatyzacji

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności