Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Gość jaroslavus

Cześć,

 

Około rok temu kupiłem Opla Astrę 1,4 X14NZ. Od paru miesięcy (a może nawet od kupna) auto poszarpywało przy zmianie biegów i czasami przy jeździe na płaskim [ to pierwszy mój samochód - myśałem że to norma....], od paru tygodni zaczęło się to nasilać. Miałem też wrażenie że sprzęgło brało coraz niżej, ostatnio musiałem dosłownie wciskać pedał na siłę w podłogę.

Przedwczoraj przy parkowaniu okazało się że nie mogę wrzucić wstecznego ( potworny zgrzyt i opór nie do pokonania). Gdy ruszyłem okazało się że biegi wchodzą baaaardzo ciężko ( musiałem używać prawie maksimum siły), w końcu znalazłem dogodne miejsce i się zatrzymałem.

- biegi praktycznie nie wchodziły przy włączonym silniku ( musiałem używać maksymalnej siły, a do jedynki nawet więcej...)

- niewciśnięty pedał sprzęgła w pozycji niższej niż zwykle

-przy wyłączonym silniku biegi wchodziły aż za lekko ( jakby drążek pływał)

- jak już przy użyciu bardzo dużej siły wrzuciłem bieg to silnik ciągnął normalnie

 

Pomajstrowałem przy nakrętce regulacyjnej link isprzęgła - różnica jest duża - zero szarpań przy zmianie biegów i jakby więcej mocy. Niestety musiałem ustawić skok pedału na 155 mm [ wg książki "Sam naprawiam" powinien mieścić się w zakresie 126-132 mm] - jednak przy mniejszym skoku skrzynia zgrzyta [ lekko ale zgrzyta].... Na razie próbuje się przyzwyczaić, ale jest ciężko...Do tej pory sprzęgło brało przy podłodze, a teraz dosłownie na samym końcu ( tak na 85-90% zakresu skoku), w dodatku pedał jest tak wysoko że muszę specjalnie podnosić nogę żeby na niego nadepnąc, a jak puszczam to uderzam nogą w kierownicę....no ale ważne że jeździ..:)

 

Moje pytanie to czy taka sytuacja świadczy o jakimś poważniejszym problemie z samym sprzęgłem? Czy sprzęgło kończy swój żywot i powinienem nastawiać się na większy wydatek?

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/54344-problem-z-link%C4%85-sprz%C4%99g%C5%82a-a-stan-sprz%C4%99g%C5%82a/
Udostępnij na innych stronach

Gość maciej.m

a ja mam podobne pytanie nie będę zakładał nowego tematu. co jakiś czas (trudno określić np. co 2 tyś km) muszę podciągać linkę sprzęgła bo biegi bardzo ciężko wchodzą i zgrzyta wsteczny (pedał sprzęgła delikatnie opada a powinien być wyżej niż hamulec, z tego co mi wiadomo to sprzęgło w miarę zużycia się podnosi a tu opada) i ustawić wyżej niż pedał hamulca wtedy biegi wchodzą idealnie - ustawić odpowiednią odległość wg książki. w czym problem?

dziękuję za pomoc

Edytowane przez maciej.m

 

  • 1 miesiąc temu...

Założyłem nakrętkę na nakrętkę i nie zdało egzaminu, pedał sprzęgła delikatnie znowu zaczął opadać, już nie będę podciągał linki ileż można:) Przy zużywającej się tarczy jest odwrotnie. Pedał sprzęgła przy wciskaniu bardzo skrzypi.

Dodam jeszcze, ze przy opadaniu pedału, sprzęgło bierze nisko, a po podciągnięciu linki by pedał był jakieś 1 cm wyżej od pedału hamulca - bierze w połowie. Wiem że przy zużytym bierze wysoko. Na nakrętce jeszcze zostało trochę miejsca ale już nie będę podciągał. Skoro to nie tarcza sprzęgłowa to pewnie docisk albo łożysko, linka, chcę się upewnić?

Edytowane przez maciej.m

 

  • 2 tygodnie później...

Odczepiłem linkę przy łapie sprzęgła by sprawdzić, że linka chodzi lekko, cicho i bez oporów. Natomiast łapa sprzęgła (te widełki na której trzyma się linka) ma dobrych kilka cm luzu, powinno tak być? Szukałem na necie i nie znalazłem. Ten luz jest ze środka sprzęgła czy może ta łapa jest jakoś uszkodzona? Przy zaczepionej lince tego luzu nie ma bo łapa jest już naciągnięta w górę.

Drugie pytanko podsyłam fotki czy przy moim silniku X16SZR wymiana sprzęgła jest prosta czy trzeba demontować skrzynię?

dziękuję za podpowiedzi

post-18526-0-96585800-1347388615_thumb.jpg

post-18526-0-18606900-1347388621_thumb.jpg

post-18526-0-29677900-1347388625_thumb.jpg

post-18526-0-44566800-1347388630_thumb.jpg

Edytowane przez maciej.m

 

wymiana jedna z przyjemniejszych

może być też problem z samą linką, ja miałem takie objawy jak się zaczęła urywać... potem całkiem puściła przy pedale.

 

to w końcu jak jest z tą wymianą sprzęgła?

zastanawia mnie fakt czy łapa sprzęgła po odczepieniu linki ma kilka cm luzu. i tak jak wspomniał Czejen linka się robi coraz dłuższa, że się nadrywa, albo czy łapa sprzęgła może się przesuwać w innym kierunku jak zużywające się sprzęgło.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności