Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Od jakiegoś dłuższego czasu miałem poranne problemy z odpalaniem na benzynie.

Od piątku auto zapalało po czym silnik dostawał wibracji po lekkim rozgrzaniu wibrację ustępowały.

Jako że miałem do wymiany oring w chłodnicy do wymiany kontrolowałem stan płynu.

W niedzielę było wszystko ok, w poniedziałek po przejechaniu ok 40 km auto zaczęło gasnąć przy zatrzymywaniu się na światłach

zobaczyłem spadek temperatury do 80 stopni. Zatrzymałem się po ok 1 km.

Po podniesieniu maski zobaczyłem wycieki w każdej strony reduktora i sam reduktor był zamarznięty czyli brak płynu.

Poczekałem troszkę i dolałem płyn - weszło ok 3,5 lita.

Odkręciłem kurek ok oleju i zobaczyłem biały nalot na kurku i w środku silnika.

Po postoju kilku godzinnym odpalając samochód zobaczyłem że wylewa płyn chłodniczy spod kolektora w okolicach rury wydechowej.

Olej na bagnecie kolor na czarny, nie zauważyłem że jest go więcej.

 

Mechanik jednoznacznie bez obejrzenia samochodu, stwierdził po rozmowie telefonicznej że to uszczelka..

Zgodzicie się z tym?

 

Auto ma przejechane 160 000. Jeździ na instalacji gazowej od przebiegu 60 000.

 

 

Z góry dziękuję za pomoc.

Edytowane przez piterb

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/54501-uszczelka-pod-g%C5%82owic%C4%85-do-wymiany/
Udostępnij na innych stronach

witaj

sprawdz pierwsze czy którys wąz nie jest dziurawy albo popuszczona opaska bądz króciec od wody, bo moze scieka po bloku płyn i spada na ziemie dopiero pod kolektorem wydechodwm. czy robi cisnienie w zbiorniczku płymu chłodniczego ? przy temp rozdrzanego silnika ?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/54501-uszczelka-pod-g%C5%82owic%C4%85-do-wymiany/#findComment-449435
Udostępnij na innych stronach

Przy rozgrzanym silniku ciśnienie jest.

Przy próbie odkręcenia nakrętki poziom płynu w zbiorniku wzrasta.

 

Płyn w zbiorniku jest czysty.

Siedząc w samochodzie słychać czasami "przelewanie się wody"

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/54501-uszczelka-pod-g%C5%82owic%C4%85-do-wymiany/#findComment-449439
Udostępnij na innych stronach

Przy rozgrzanym silniku ciśnienie jest.

Przy próbie odkręcenia nakrętki poziom płynu w zbiorniku wzrasta.

to akurat normalne

uklad w oplu jest cisnieniowy

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/54501-uszczelka-pod-g%C5%82owic%C4%85-do-wymiany/#findComment-449440
Udostępnij na innych stronach

czyli kolego tak: jezeli sprawdziłes weze i krócce od wody to niestety głowica do góry i robimy UPG. Tak przy okazdi bym przepolerował zawory oraz wyczscił kanały dolotowe i wydechowe z nagaru i wymienił uszczelniacze trzonka zaworów. miłej pracy:)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/54501-uszczelka-pod-g%C5%82owic%C4%85-do-wymiany/#findComment-449458
Udostępnij na innych stronach

A jak jest z żywotnością silnika, uszczelki po takiej wymianie?

Rozmawiałem z kilkoma osobami i mówią że lepiej wymienić silnik ( wyjdzie taniej ) niż robić uszczelkę

mechanik powiedział mi 1 tyś za uszczelkę a 2 tyś za cały remont silnika ( panewki, pierścienie itd), auto naprawiane będzie w Warszawie.

Ceny trochę mnie przerażają, zastanawiam się czy robić samą uszczelkę czy od razu remont.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/54501-uszczelka-pod-g%C5%82owic%C4%85-do-wymiany/#findComment-449493
Udostępnij na innych stronach

Gość papagallo

Wymiana uszczelki to parę stówek a nie tysiąc (zmień mechanika)i nie dawaj wymieniać panewek ani pierścieni. Pierwsze słyszę żeby ktoś chciał wymienić silnik z powodu jednej uszczelki, przy wymianie UPG dotrzeć zawory i wymienić uszczelniacze zaworów.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/54501-uszczelka-pod-g%C5%82owic%C4%85-do-wymiany/#findComment-449495
Udostępnij na innych stronach

Po odkręceniu świec a potem głowicy okazało się że płyn jest w 4 cylindrze.

W poniedziałek planowanie głowicy.

Uszczelniacze wymieniają w cenie ale za docieranie zaworów biorą dopłatę gdyż uważają że wtedy wymienia się pierścienie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/54501-uszczelka-pod-g%C5%82owic%C4%85-do-wymiany/#findComment-449516
Udostępnij na innych stronach

kolego koszta są niewielkie zrobienie głowicy = 200 zł a wymiana UPG to max 300 zl wiec w 500 zł sie zmiescisz z robątą, nie ma bata przebic tej ceny w tak prostym silniku,remont kapitalny silnika wyniusł by cie moze około 1000 zł nie wiecej , to zwykła osmiozaworówka:) pozdrowienia :)

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/54501-uszczelka-pod-g%C5%82owic%C4%85-do-wymiany/#findComment-449617
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności