Skocz do zawartości

Uszkodzona cewka?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Czy moze ktos sie wypowiedziec czy iskrzenie cewki swiadczy o jej uszkodzeniu? Bo ktos sugeruje ze iskrzy w tym miejscu bo przewód jest uszkodzony i prad nie ma gdzie uciekac i wali na obudowe. Moze to byc prawda? Kolega mowil ze wystarczy przewody WN i swiece wymienic i problem ustapi.W samochodzie brak bledów a po nagrzaniu problem z praca na 3 garach ustepuje. Ponizej link do filmu ktory nakrecilem po strzale w rure i praca na 3 garach na zimnym. Prosze o pomoc

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym dał nowe kable zapłonowe i sprawdził jak wygląda gniazdo w cewce, możliwe że jeszcze z nią nie jest tak źle, ale trzeba się liczyć z tym że cewka jest uszkodzona.

Widzę w profilu że masz LPG więc i kable muszą być trochę lepsze niż najtańsze chińczyki i świece dedykowane do silnika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kable i swiece przed chwila zalozone nowe, kable bosch i swiece denso. 

Ale od dlugiego czasu delikatnie faluja obroty. A kiedys czytalem ze to wlasnie moze byc wina cewki. Teraz kilka dni pojezdze na nowych przewodach i swiecach i zobaczymy czy problem powróci czy ustanie

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W intercarsie mi doradzil sprzedawca wiec wzialem. Fajnie ze informujesz o takiej sytuacji ale miejmy nadzieje ze moje beda dzialaly dluzej, a jak nie to niestety ale bede musial kupic inne 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem Denso TT zdaje się w Z12XE w CC na LPG i nic się złego nie działo, szedł jak dziki.Jeżeli parametry świecy są dobrane do silnika to jaka to różnica, czy będzie to Denso, NGK czy Bosch? Ale pod gaz ostatnio dałem Irydowe Boscha, musiałem im lekko zwiększyć przerwę na 0,75-0,8 i nieco lepiej silnik działa. "Doradców" i Intercarsie nie pytam, zazwyczaj doradzają to co im zbywa na półce.Masz gdzieś może pełną nazwę tych świec? Ciekaw jestem, czy dobrze doradził do tego silnika. Czy zauważyłeś różnicę w działaniu na LPG i bez? To iskrzenie jest na obydwu paliwach czy nasila się przy LPG? Profilaktycznie przeczyściłbym porządnie obudowę cewki, wtyki przewodów WN w cewce, przepłukał kontaktem. Pomierzył omomierzem przewody, to że są nowe nie znaczy że muszą być sprawne. Mojemu teściowi ostatnio w nowych przewodach urwała się końcówka do świecy. Założył stare oryginalne i chodzi lepiej niż na tych nowych. Szczególnie warto skupić się na tym przewodzie, przy którym iskrzy. Nawet jak długość pozwoli, to zamienić przewody miejscami i zobaczyć czy nadal będzie iskrzyło w tym miejscu czy przeniesie się razem z przewodem.

Odwinąłbym też izolację z tych przewodów, gdzie pobrano sygnał do sterownika LPG, i zobaczył czy czasem zimny lut się nie zrobił. Ewentualnie odpiąć ten łącznik i pomierzyć wtyczki z obu stron. Niestety z gazownią to często same kłopoty.

Edytowane przez topiq

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Objawy sa na pb i na lpg takie same. Poki co róznicy nie odczulem zeby bylo lepiej lub gorzej. Jesli chodzi o swiece to podam ich model ale pozniej. 

Zamowilem uzywana oryginalna cewke dedykowana wg katalogu. Wtedy zobaczymy co sie bedzie dzialo. Ale po wymianie przewodow wn narazie nic nie iskrzy, kontakt sprayem i wd 40 powyczyszczalem cewke.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jakie świece masz kupione - powinny być takie jak przewidział producent silnika  czyli - https://www.opel-sklep.com/pl/p/Swieca-zaplonowa-dwuelektrodowa-FLR8LDCU-1214117-1214000-OPEL-GM/314

Ja kupuję akurat NGK i nie ma to znaczenia czy autko zasilane tylko benią czy dodatkowo LPG jest na pokładzie, tylko częściej wymieniam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

świece denso niestety te świece reklamowałem nie raz nie dwa :) oporność tych świec przed założeniem i po 40 minutowej pracy ślinika życzy wiele sobie do życzenia nie wiem wada fabryczna ale one jednym słowem się nie nadają do niczego :) moje zdanie z doświadczenia jest takie należy odpowiednio dobrać świece i przewody takie jak zaleca producent  nie sugerować się niską ceną przewodów np że pasują do  LPG itd itd izolacja samych przewodów może być dobra należy pomierzyć rezystancje przewodów oraz świec iskrowych na dzień dobry i po kilku godzinach pracy silnika może się okazać że 30% wartości przewody tracą na dzień dobry :) nie każda nowa świeca dobrze współpracuje z nowymi przewodami a nie kiedy jakość wykonania nowych przewodów życzy wiele sobie.......

 

Edytowane przez maersk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności