Skocz do zawartości

Zafira 2.0 DTI, 2002r. - Problem z mocą, dławi się przy większych obrotach, przepływomierz, EGR?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Mam problem z moją „zośką”, a mianowicie przy odpaleniu auta zapala się żółta kontrolka ( samochód z kluczkiem ) i po ok. 15 sek. gaśnie ( tylko przy zimnym silniku taki objaw występuje, przy nagrzanym motorze kontrolka nie zaświeca się, dodam, że komputer nie wykrywa żadnych błędów ). Auto dobrze wkręca się na obroty do 2500 obr/min., natomiast w przedziale 2500 – 3500 obr/min. przy prędkości ponad 70 km/h auto dławi się tak jakby na chwilę przestało dochodzić paliwo ( trwa to bardzo krótko niecałe 1 sek. i powtarza się w tym przedziale obrotów około 3 razy ( zwłaszcza kiedy auto jest obciążone i jadę pod górkę, kiedy jadę sam występuje ten sam problem, natomiast jest mniej odczuwalny. Dodam, że auto na biegu jałowym idealnie wkręca się na obroty. Proszę o porady, wskazówki , co może być przyczyną. Z góry dziękuję.

Pozdrawiam

Marek

Edytowane przez MARKO80

 

przy odpaleniu auta zapala się żółta kontrolka

Zanim zaczniesz wymieniać cokolwiek to odczytaj błędy.

Sprawdź świece żarowe, układ podciśnienia, przeczyść lub jak masz możliwość podmień na próbę czujnik doładowania.

 

Zanim zaczniesz wymieniać cokolwiek to odczytaj błędy.

Sprawdź świece żarowe, układ podciśnienia, przeczyść lub jak masz możliwość podmień na próbę czujnik doładowania.

 

Dzięki za podpowiedź, błędów żadnych nie ma.

 

swiece zarowe kiedy byly wymieniane ??

moze juz na nie czas

i czym bledy byly sprawdzane

czasami sprzet nie laczy sie jak powinien i stad cuda

lampka sie zapala a bledow brak

a takiej opcji nie ma

 

swiece zarowe kiedy byly wymieniane ??

moze juz na nie czas

i czym bledy byly sprawdzane

czasami sprzet nie laczy sie jak powinien i stad cuda

lampka sie zapala a bledow brak

a takiej opcji nie ma

 

co do kontrolki to myślę, że może to być przyczyna świec ( niewiem kiedy były wymieniane, ja autem zrobiłem 20 000 km, choć grzeją bardzo szybko ), natomiast martwi mnie fakt, że auto dostaje "zmuła" przy większych obrotach

 

hadzii napisal co sprawdzic

wszelkie nieszczelnosci doladowania i podcisnienia moga tak robic

 

Mam problem z moją „zośką”, a mianowicie przy odpaleniu auta zapala się żółta kontrolka ( samochód z kluczkiem ) i po ok. 15 sek. gaśnie ( tylko przy zimnym silniku taki objaw występuje, przy nagrzanym motorze kontrolka nie zaświeca się, dodam, że komputer nie wykrywa żadnych błędów )

to jest wlasnie typowy objaw padnietej swiecy/swiec a blad zapewne 0380...

tak jak gawlak napisal - jest kontrolka jest blad, innej opcji nie ma chyba ze trefny komputer/mechanik

 

to jest wlasnie typowy objaw padnietej swiecy/swiec a blad zapewne 0380...

tak jak gawlak napisal - jest kontrolka jest blad, innej opcji nie ma chyba ze trefny komputer/mechanik

 

sprawdzę wszystko o czym piszecie, jak myślicie czy przepływomierz i EGR może mieć coś wspólnego z "dławieniem silnika"?

 

czasem może nie wyjść - jak tak miałem z EGRem (choć do końca nie jestem pewien ;) )

EGR zawsze można spróbować przeczyścić...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności