Skocz do zawartości

Kontrolka (układ elektroniczny silnika)


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Ja bym proponował odpiąć akumulator na jakies pół godziny żeby komp się zresetował, znaleźć gniazdo diagnostyczne (u mnie jest pod maską, pod szybą od strony pasażera, może byc tez przy bezpiecznikach, ew. pod zaslepką miedzy skrzynia biegów a ręcznym) zewrzeć styki OSTROżNIE - KONIECZNIE SPRAWDZIć NA NECIE KTóRE - w przypadku złącza 10 pin to A i :mrgreen:. Podpiąć akumulator , nie zapalając silnika włączyc zapłon i kontrolka check powinna zacząć błyskac "raportując błędy. Najpierw 3 razy wyswietli "12" (błysk, sekunda przerwy, potem dwa szybkie błyski) co oznacza wejscie w tryb diagnostyczny, później na tej samej zasadzie 3 razy kod błędu. Pozostaje odnaleźć co kod oznacza (np. błąd odczytu temperatury)i sprawdzic w tym rejonie czy styki, wsówki itp. nie są zaśniedziałe czy tp...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Odpowiedzi 37
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

jarecki30_de,

Kody są Tu

Na dole strony do ściągnięcia reszta kodów.

 

144 - immo - brak sygnału

145 - immo - zły sygnał

31 - Czujnik indukcyjny - brak sygnału o prędkości obrotowej (tylko przy włączonym zapłonie)

 

31 możesz odpuścić.

Sprawdź kostki połączeniowe od immo, kiedyś tak miałem, w serwisie męczyli sie cały dzien, a kostka od immo mi się wypięła.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za kody tylko jest jeden problem to auto nie ma immo tylko central.A sprawdzalem usterke bo podczas jazdy czasami zapala sie ta kontrolka od sterowania ale tylko na chwile i zaraz gasnie.Mam jeszcze jedno pytanko.W mojej Calibrze 2.0 16v 1993 na zimnym silniku chodzi na 1200 o/min a potem spada ale na 1000,wydaje mi sie ze powinna chodzic na 750-800 co moze byc przyczyna?Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1000 na ciepłym trochę za wysoko, ale do przeżycia.

 

Tak mnie dziwiły twoje kody: 2, i 3-cyfrowe...

Może to wygląda inaczej?

14 - Czujnik temperatury cieczy chłodzącej - zbyt niskie napięcie

41 - Przewód EST-B (2/3) - zbyt wysokie napięcie

45 - Sonda lambda - bogata mieszanka

31 - wiesz.

 

Przez 14 i 45 mogą ci szwankować obroty, może czas wymienić sondę i czujnik temperatury?

Nie bardzo kojarzę to EST-B, czyżby coś z jednym z przewodów zasilających DIS?

Czy może masz jeszcze aparat zapłonowy?

Bo w DIS-ie iskra jest podawana na świece parami, 1+4 i 2+3, niezależnie, czy na danym garze ma być zapłon.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki Ja37 ale to nie tak te kody trzy cyfrowe sa w oplu omedze mojego brata a wysokie obroty w calibrze.Sprawdzalismy 3x i to sa te kody pierwszy wyswietla sie 145 potem 144 i na koncu 31-to w omedze a w calibrze tylko 31 i zadnego wiecej bledu nie ma.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może w cali przycina ci się przepustnica i nie wraca do konca?Może wyczyść.

 

A czemy wyskakują błędy immo, jak go nie ma?

Może to od centralnego?Masz dead-lock przy centralnym?(chyba tak się to pisze)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W cali przepustnica zamyka sie tak jak powinna.Sciagnelem jeszcze jakies kody zaczynajace sie od 100 i tam jest tak

144-Napięcie w obwodzie sondy ? 3 za wysokie - zwarcie do plusa zasilania

145-Sygnał sondy ? 3 zmienia się za wolno - sonda zestarzona

Moze to jednak te kody.Mam jeszcze jedna sonde,wymienie i zobacze czy pomoze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności