Gość marmi Opublikowano 28 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Sierpnia 2012 (edytowane) prawda jest taka że po takiej awarii silnika cykac i stukac może sporo rzeczy, moja rada jeździj póki będzie jeździł a jak znowu coś padnie wymień silnik... A to coś gęste to dokładnie moto doctor miał zapewne za zadanie przedłużyć żywot silnika do momentu sprzedaży... Edytowane 28 Sierpnia 2012 przez marmi   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/55380-stuki-po-wymianie-rozrz%C4%85du/page/2/#findComment-453969 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość d_omin Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2012 moja rada jeździj póki będzie jeździł a jak znowu coś padnie wymień silnik... Przy moim użytkowaniu (głównie poza miasto ok 80 km) to jazda 'niepewnym' autem jest dość mało komfortowa. Wizja że silnik rozkraczy się znowu i przy mniejszym niż ostatnio szczęściu gdzieś w środku lasu jest dość ponura.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/55380-stuki-po-wymianie-rozrz%C4%85du/page/2/#findComment-453991 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marco84 Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Panowie , Całkiem niedawno tez stałem przed dylematem czy wymieniac silnik , czy remontować . konsultowałem to z kilkoma dobrymi mechanikami i raczej odradzali remont , bo mieli niezbyt dobre wspomnienia związane własnie z naprawą tych silników .Wybrałem wymiane silnika i decyzji tej nie żałuje , a to dlatego , ze silnik miałem z pewnego źródła - był sprawdzany na hamowni wraz z pomiarami ciśnień na cylindrach .Silniczek śmiga jak nowy , póki co zerowe ubytki oleju i zadnych stuków . pzdr   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/55380-stuki-po-wymianie-rozrz%C4%85du/page/2/#findComment-454000 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość d_omin Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Silniczek śmiga jak nowy , póki co zerowe ubytki oleju i zadnych stuków . pzdr Jaki miałeś i na jaki wymieniłeś?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/55380-stuki-po-wymianie-rozrz%C4%85du/page/2/#findComment-454044 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rogervin Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Z tego co pamiętam marco84 zmieniał z 1.0 (X10XE) na 1.0 (X10XE) W przypadku litrówki wymiana na inną jednostke mija się z celem, zbyt dużo osprzętu trzeba wymieniać. Ja dwukrotnie przechodziłem remont litrówki (X10XE) i zawsze silnik padał po przejechaniu jakiegoś niewielkiego dystansu. Remont sobie daruj, od razu wymiana na taki jak masz, tylko w pełni sprawny. Mnie nowy silnik kosztował 700zł. Musiałem w nim zmienić rozrząd, ale to czeka każdego posiadacza tej jednostki i pochodnych również (Z10XE, X12XE, Z12XE itd). Od momentu wymiany (minął chyba rok) jest wszystko ok. Jeszcze tylko przypomne, że w tych silnikach nie stosuje się oleju mineralnego.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/55380-stuki-po-wymianie-rozrz%C4%85du/page/2/#findComment-454052 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość d_omin Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Z tego co pamiętam marco84 zmieniał z 1.0 (X10XE) na 1.0 (X10XE) W przypadku litrówki wymiana na inną jednostke mija się z celem, zbyt dużo osprzętu trzeba wymieniać. Ja dwukrotnie przechodziłem remont litrówki (X10XE) i zawsze silnik padał po przejechaniu jakiegoś niewielkiego dystansu. Remont sobie daruj, od razu wymiana na taki jak masz, tylko w pełni sprawny. Mnie nowy silnik kosztował 700zł. Musiałem w nim zmienić rozrząd, ale to czeka każdego posiadacza tej jednostki i pochodnych również (Z10XE, X12XE, Z12XE itd). Od momentu wymiany (minął chyba rok) jest wszystko ok. Jeszcze tylko przypomne, że w tych silnikach nie stosuje się oleju mineralnego. Ja mam X12XE jak w temacie. Czyli jeśli wymiana to tylko na to samo tylko w lepszym stanie? O silnik w dobrym stanie trudno, przeglądałem allegro i większość to niemczaki z niepewnego pochodzenia rozebrane tak że szkoda gadać. W piątek będę u mechanika wymieniać taśmę kierownicy (skoro i tak już kupiłem to wymienie) a w poniedziałek samochó obejrzy znajomy mechanik i podejmiemy decyzję co dalej. Pozdrawiam D.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/55380-stuki-po-wymianie-rozrz%C4%85du/page/2/#findComment-454055 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marco84 Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Dokładnie Rogervin Stary silnik zaczął pozerać tak niesamowite ilosci oleju , ze musiałem cos z tym zrobic . Kupiłem wiec inny , za który zapłaciłem 1200 wraz z przesyłką , przy czym rozrząd w nim był bardzo niedawno wymieniany , świadczą o tym nowe uszczelki pod pokrywa zaworów , rozrządu i miską olejową .Sam mechanik po osłuchaniu silnika stwierdził , ze z rozrządem mam narazie spokój na kilkadziesiat tys km .Silnik kupiony na polskim szrocie ale z corsy z Włoch i tak jak wspomniałem z pomiarami z hamowni i gwarancją .Jeżdzę juz parę miesiecy i zero ubytków oleju , w co az trudno uwierzyć w przypadku tego silnika   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/55380-stuki-po-wymianie-rozrz%C4%85du/page/2/#findComment-454057 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marco84 Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Ja mam X12XE jak w temacie. Czyli jeśli wymiana to tylko na to samo tylko w lepszym stanie? O silnik w dobrym stanie trudno, przeglądałem allegro i większość to niemczaki z niepewnego pochodzenia rozebrane tak że szkoda gadać. W piątek będę u mechanika wymieniać taśmę kierownicy (skoro i tak już kupiłem to wymienie) a w poniedziałek samochó obejrzy znajomy mechanik i podejmiemy decyzję co dalej. Co takiego złego oprócz stuków dzieje sie z tym silnikiem , że chcesz wymienic ?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/55380-stuki-po-wymianie-rozrz%C4%85du/page/2/#findComment-454059 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość d_omin Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Co takiego złego oprócz stuków dzieje sie z tym silnikiem , że chcesz wymienic ? Nic, ale te stuki brzmią dość nieciekawie i nie wróżą przyszłości. A ponieważ lepiej zapobiegać niż leczyć lepiej zainteresować się tematem. Poza stukaniem/cykaniem przy obciążeniu silnik wydaje również czasami inne nieregularne dźwięki. Ci mechanicy którzy go rozebrali na wybrzeżu nie byli w stanie odpowiedzieć czy dojadę do domu, mało tego sami zadzwonili następnego dnia czy dojechałem więc coś chyba jest na rzeczy.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/55380-stuki-po-wymianie-rozrz%C4%85du/page/2/#findComment-454060 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość rogervin Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Sierpnia 2012 Najlepiej szukać silników znajdujących się jeszcze w samochodzie, odpalić, posłuchać, sprawdzić kompresje. Rozejrzyj się za osobami, które sprzedają silniki w Twoim mieście, lub okolicy i dają gwarancje. Ja kupiłem na allegro, wyciągnięty z auta, ale z gwarancją sprawności. Pojechałem, pogadałem (dostałem jeszcze rabat ), wszystko było ok z silnikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/55380-stuki-po-wymianie-rozrz%C4%85du/page/2/#findComment-454061 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.