Skocz do zawartości

OPEL ASTRA G 2.0 DTL sterownik pompy wtryskowej


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Mam problem ze sterownikiem pompy wtryskowej.

 

Otóż pewnego dnia padł sterownik... został "naprawiony", po zamontowaniu go z powrotem...dalej nie odpalał... oddałem sterownik do poprawki + wymieniłem zawór + wiązkę kabli w sterowniku po niby coś z nimi było nie tak. Samochód odpalił normalnie... na wolnych chodził bez zarzutu, również jak dodałem gazu...wszystko było idealnie. Problem pojawił się ponownie gdy odjeżdzałem od mechanika. Gdy zredukowałem bieg na 3, samochód zgasł (przy obrotach około 3000). Nie szło już go odpalić, prawdopodobnie sterownik znowu padł. Już nie mam pojęcia co z tym zrobić :/ a wszyscy fachowcy są tacy...ze jeden mówi jedno a drugi co innego...i nic się nie sprawdza :/ nie chcę wyrzucać co chwilę pieniędzy w błoto. Co to może być? Jaka może być tego przyczyna? Dodam że z pompą jest wszystko ok (z tego co mówił mechanik). Proszę o pomoc, bo już nie wyrabiam z tym problemem. Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/55456-opel-astra-g-20-dtl-sterownik-pompy-wtryskowej/
Udostępnij na innych stronach

tranzystor został wymieniony (tylko nie wiem na jaki). Czy opisany przeze mnie powyżej problem, może być spowodowany tym że tranzystor jest jakiś słaby wstawiony?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/55456-opel-astra-g-20-dtl-sterownik-pompy-wtryskowej/#findComment-454273
Udostępnij na innych stronach

oddałem sterownik do poprawki + wymieniłem zawór + wiązkę kabli w sterowniku

Czyli cała pompa była demontowana i oddana do regeneracji? Opisz to dokładnie. Jeśli naprawiałeś sam sterownik i dalej ci go pali to najprawdopodobniej zatarty jest tłoczek w pompie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/55456-opel-astra-g-20-dtl-sterownik-pompy-wtryskowej/#findComment-454408
Udostępnij na innych stronach

Pompa nie była regenerowana. Niby zawór się nie otwierał i został wymieniony... po wymianie zaworu, tranzystora i wiązki (w sterowniku) wkońcu odpalił...Gasiłem go, odpalałem wszystko elegancko. Problem pojawił się znowu...gdy nim ruszyłem...wrzuciłem na dwójkę...potem na 3...dodałem gazu i nagle zdechł...przy około 3000 obrotów i zapalił się check. Teraz już nie chce odpalić...prawdopodobnie tranzystor w sterowniku znowu padł (nie sprawdzałem), ponieważ chcę znaleźć przyczynę tego że gdy już jechałem samochód zgasł, lecz na wolnych było OK. Jeżeli jest zatarty tłoczek...to co z tym zrobić? Czy jest on wymienny? Czy trzeba całą pompę wymienić?

Edytowane przez viper1989

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/55456-opel-astra-g-20-dtl-sterownik-pompy-wtryskowej/#findComment-454482
Udostępnij na innych stronach

zapalił się check

Odczytaj błędy to będziesz wiedział. Jeśli pali sterownik to znaczy że masz usterkę mechaniczną w pompie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/55456-opel-astra-g-20-dtl-sterownik-pompy-wtryskowej/#findComment-454563
Udostępnij na innych stronach

Błąd odczytywałem jakiś miesiąc temu... i był p1630 lub 1631... ale napewno opis był że chodzi o sterownik pompy... Moja interpretacja jest taka... skutkiem jest padający sterownik... przyczyna...z mojej strony nieznana... także szukam tej przyczyny. Jężeli... wymieniłem zawór, wiązkę, tranzystor...i problem nie został wyeliminowany to co może być? Tłoczek przestawiacza kąta wtrysku lub czujnik w pompie? No bo co innego by mogło powodować że sterownik ciągle pada? Jeżeli...to tłoczek? to pompa wymaga regeneracji? czy można np. wymienić ten tłoczek przez pompiarza?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/55456-opel-astra-g-20-dtl-sterownik-pompy-wtryskowej/#findComment-454676
Udostępnij na innych stronach

ja uwazam ze nie ma nic do tego zaden tajemniczy tloczek itp. Poprostu sterownik i tyle. Zapewne jakby dorwal gdzies nowiutki sterownik i zalozyl to by dlugo podzialało. Nalezy pamietac ze te naprawy w stylu wylutowywania i ponownego wlutowania nowego tranzystora to nie jest naprawa profiesjonalna. Raz sie cos uda a raz nie. Problem w tym ze tranzystory nie lubia mocnego grzania a z drugiej strony trzeba ten tranzystor pozadnie wmontowac tak by mial dobre chlodzenie.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/55456-opel-astra-g-20-dtl-sterownik-pompy-wtryskowej/#findComment-454715
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności