Skocz do zawartości

piszczy jak się nagrzeje


Gość bieniak

Rekomendowane odpowiedzi

Witam panowie jestem nowy tutaj ojciec ma opla sintrę 2,2 16v eco teca ostatnio była robiona głowica(przepalona uszczelka) po złożeniu wszystkiego wszystko ok odpalamy samochód chodzi jednak ku naszemu zdziwieniu gdy samochód się nagrzał coś zaczęło piszczeć (skwierczeć)dziwięk wydobywa się z okolic cewki i nie mogę zlokalizować skąd dokładnie.

Samochód pali jezdzi normalnie trzyma obroty nie faluje.

Alternator wykluczony

cewka wykluczona

krokowy wyczyszczony

po zdjęciu rury z kolektora skwierczenie nie ustępuje

 

gdy silnik jest zimny nie ma problemu problem pojawia się przy około 60*C

post-34258-0-15750900-1346531283_thumb.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Pod cewką zapłonową są kolektory czujników cieczy chłodzącej i EGR (recyrkulacja spalin), tu by trzeba poszukać czy nie ma jakiegoś przedmuchu. Pozdrawiam RG.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No będe musiał tylko nie wiem czemu pisk się pokazuje dopiero po nagrzaniu.

Uszczelka pod kolektorem bym wykluczył bo trzyma obroty równe nie faluje ani nic.

POsprawdzam pod tą cewką. dziwny jest ten pisk bo on tak jakby z za cewki bliżej grodzi ale posprawdzam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety gaz to to nie jest bo jak wyłączę to nic się nie zmienia.

Najbardziej irytujące jest to że pisk pojawia się dopiero po okolo 60*

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta temperatura to zapewne odczyt z wskaźnika temperatury. Niestety on trochę przekłamuje i 60 stopni na nim to w rzeczywistości może już być 80.

Przypuszczam że zaczyna otwierać się duży obieg chłodzenia i wtedy zaczyna coś się dziać.

Moja rada to jeździć i obserwować ilości płynu chłodzącego oraz oleju, oraz za 2-3 tygodnie daj znać czy coś się zmieniło.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie płyny wszystkie na fula samochód jeździ codziennie parenaście kilometrów nic złego się nie dzieje tylko tyle że piszczy.ciężko obadać z kąd to dokłądnie ale napewno okolice cewki

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

niestety piszczenie nie ustaje dalej pojawia się jak samochód zaczyna się nagrzewać.Ciężko zlokalizować to piszczenie.....grrrr już mnie irytuje

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajrzyj może jeszcze pod pokrywę zaworów i zobacz czy coś nie dzieje się pod górnymi panewkami wałków. Wałków nie wyciągaj.

Tylko dokręć z powrotem delikatnie bo jest tam zaledwie 6 lub 8 Nm i łatwo zerwać gwint.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności