Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

O co chodzi z tym sprawdzaniem kompresji przez zjeżdżanie z górki? Jak to się niby robi?

Zapewne chodzi o to że parkując na górce i zostawiając na biegu samochód zjeżdża.

 

A wracając do przegrzewania silnika to pewnie wina niesprawnego termostatu.

Przy przegrzaniu zwykle pierwsze dostają pierścienie tłokowe i efekt jest taki że bierze silnik sporo oleju i dymi na niebiesko.

 

Tak jak enikan napisał- mechanik chce jak najwięcej zarobić bo pewnie zauważył że się mało orientujesz.

Sam już się wyleczyłem z mechaników (jeżdżę tylko na wymianę oleju bo wychodzi mi taniej jak robić to samemu ) naprawy robię samodzielnie korzystając z informacji na forum. Dzięki temu sporo zostaje w kieszeni.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/55753-zamiana-silnika/page/2/#findComment-456148
Udostępnij na innych stronach

Silnik do wymiany czy nie to i tak zakładając drugi trzeba wymienić pasek rozrządu, napinacz, rolkę, pompę, termostat/uszczelkę.

Więc jeśli wymiana tych elementów nie uzdrowi silnika to po przejechaniu 5 czy 10 tyś można śmiało te elementy wsadzić do następnego silnika.

 

Pozostało chyba tylko poczekać na odpowiedź , jaką decyzje podejmie enikan

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/55753-zamiana-silnika/page/2/#findComment-456244
Udostępnij na innych stronach

ja bym jednak rozebrał silnik, w poprzednim aucie (x16sz) miałem totalną padlinę, dymił, brał olej (1L/1000km), płyn chłodzący... a po wymianie pierścieni, uszczelniaczy, uszczelek i kilku części które warto przy tym zmienić silnik stał się nie do poznania. dobrze jeździł, oleju nie dolewałem nic od wymiany do wymiany, niecały litr wypijał, ale poniżej min nie schodził. więc takich niezniszczalnych jednostek nie warto się pozbywać bo za niewielkie pieniądze można fajne uzdrowić.

tak swoją drogą, to ten mechanik jak powiedział 1000zł to jakoś nie wiele:) ja mając dostęp do całego zaplecza, tyle wydałem robiąc wszystko sam (no poza zabieleniem głowicy, bo nie mam sprzętu)

nowy silnik kupisz za 1000zł, do tego przekładka kilka stówek znów, może się okazać że będzie jakiś problem, np pęknie łapa trzymająca skrzynie, jest bardzo krucha, łatwo ją uszkodzić albo sprzęgło zobaczysz że jest na wykończeniu i dalej koszty... a znów tylko przypuszczasz jaki jest stan silnika

W Twoim przypadku to możliwe że masz wyciek spod uszczelki termostatu, a możesz skończyć płacąc 2000zł za wsadzenie drugiego silnika, może w gorszym stanie niż Twój:)

Jak nawet jest problem z głowicą czy uszczelką, to najtańszy i najlepszy wybór to ją rozebrać i pozbyć się problemu, jeśli nie bierze oleju i ma dobrą kompresję to po co robić dół, sama głowica to w tym silniku prosta i szybka robota.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/55753-zamiana-silnika/page/2/#findComment-456279
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności