Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam pytanie co do ciśnienia, jakie winienem stosować w oponach:

· letnich: 225x65x18 103H

· zimowych: 195x70x16 100H

Zaznaczam, że dotychczas stosowałem ciśnienie zgodnie z instrukcją tj. 2,1 przód i 2,3 tył, ale po 2 sezonach widzę, jak opony są zużyte na zewnętrznych krawędziach i niezużyte na środku. Nadto wizualnie widać, że przy ciśnieniu z instrukcji opony są mocno ugięte i do jezdni dotyka nie tylko bieżnik ale i boczna krawędź.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ktore sa zuzyte i do jakich opon tycza sie te dane z ksiazki obslugi ??

do opon na 18 felgach najczesciej laduje sie 2,5 do 2.7

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

ktore sa zuzyte i do jakich opon tycza sie te dane z ksiazki obslugi ??

do opon na 18 felgach najczesciej laduje sie 2,5 do 2.7

 

zużyte są wszystkie 4 a dotyczą opon w rozmiarze jak wyżej podałem. Dziś serwis Opla odpowiedział mi, że w trybie ECO (sądzę, że chodzi o jazdę ekonomiczną a nie ekologiczną ;) ) mogę do tych rozmiarów opon stosować 2,3 przód i 2,4 tył a w trybie KOMFORT zalecają po 2,1 na przód i tył. Nawet przy ciśnieniu 2,3 i 2,4 opony wyglądają jak kapcie

Edytowane przez skowronek777

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

czyli i w letnich i w zimowych starlo zewnetrzne krawedzie opon ??

ta rozpiska w ksiazce dotyczy cisnienia niewazne w jakim rozmiarze ??

to juz jest babol bo inny rozmiaralbo inna masa auta i juz sie zmienia cisnienie

skoro ja do vectry na 17 daje 2,5 bara

to Ty do 18 powinienes dawac albo tyle albo i wiecej

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Instrukcja dla praktycznie wszystkich rozmiarow i silnika 2.0 150KM pokazuje 2.1 na obie osie do normalnej jazdy i 2.3 przod i 2.4 tyl przy maksymalnym zapakowaniu.

 

Ja tak mam ale i tak straczny kapec jest jak sie stoi (mam opony 235/55 r18). Przy czym czujnik cisnienia opon pokazuje jak sie nagrzeja opony zmiane z 2.1 na 2.4

 

Chyba dopompuje.

 

I jeszcze pytanie z innej beczki: macie problemy z czujnikiem cisnienia opon? u mnie dzis z niewiadomej przyczyny pokazuje na jednym kole 0,1 a opona wyglada i jezdzi normalnie... co z tym zrobic, czy samo przejdzie?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Każdy praktyk powie, że najlepiej jest podpompować o 0,2 bara więcej niż podaje instrukcja. Ja w niektórych autach przepompowuję nawet bardziej. Wszystko zależy od auta, jego obciążenia, opon. Rekodrowe bylo pod tym względem Renault 19 - tam jak napompowałem zgodnie z instrukcją, to z przodu był wręcz flak a kierownicą nie dało się kręcić (nie było wspomagania). O zużyciu paliwa i opon nawet nie wspomnę. Ostatecznie optymalny efekt uzyskałem po przepompowaniu o jakieś 0,8 bara. I było to poparte długofalową obserwacją połączoną z monitorowaniem sposobu zużycia opon. Także zawsze trzeba dać ciut więcej - w różnych autach mogą to być różne wartości.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie chce zaczynac nowego tematu wiec zapytam tutaj. Mam czujniki cisnienia opon i ostatnio w przedniej lewej oponie pokazuje jakies glupoty. Raz pokazuje 0,1 pozniej 2.4. podjechalem na kompresor i wszystko bylo ok, dopompowalem od razu wszystkie kola na 2.4. Czujnik raz glupieje raz nie, przejmowac sie tym? Gdzie takie cos w ogole naprawic w Wawie (poza ASO)?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik ciśnienia w oponie najprawdopodobniej do wymiany, lub kończy się bateria w czujniku.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Czujnik ciśnienia w oponie najprawdopodobniej do wymiany, lub kończy się bateria w czujniku.

dzieki sprawdze to

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

Partnerem serwisu: fabryka kart plastikowych LiderKarty
×

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.