Skocz do zawartości

Gaśnie przy dohamowaniu, nie odpala, wysokie obroty.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

zacznę od tego, iż nie jestem na tyle leniwy by nie skorzystać z szukajki!? Jednak po przeanalizowaniu wszystkich tematów chciałbym rozpocząć nowy wątek, w którym dokładnie będę odpisywał na każde propozycje naprawy, oraz zamieszczał linki do zebranych rozwiązań problemów (coś jak faq).

 

Wstępem:

 

Kupiłem Astrę Classic z 1999 r i przebiegiem ~200 k km (wydaje się być prawdziwym, gdyż wnętrze w zaskakująco dobrym stanie), vin: W0L0MFF19XG014855, silnik: 1.4 8V (jeżeli się nie mylę) wersja BASE: 2 poduszki powietrzne i nic poza tym)

 

W 2004 r zamontowano instalację gazową Tomasetto z układem sterującym LCS V05 ER

Rozrząd wymieniano zgodnie z przebiegiem 70 k km oraz 140 k km.

Olej to 10w40 (niedawno zmieniony z 5w50)

Gaz regulowany ok 2 k km temu (informacja nie potwierdzona).

 

Objawy:

 

Podczas zimnego rozruchu po przejechaniu jakiś 800m(często 4-5 razy 15 km) oraz po porządnym rozgrzaniu (rzadko 2 razy 100km) auto gaśnie podczas wciśnięcia sprzęgła (i na gazie i na benzynie). Ponowne odpalenie to koszmar.... Trzeba kręcić ok 30-45 sek. rozrusznikiem i to najlepiej na benzynie, bo na gazie raczej ciężko odpalić.

 

Wiem, że możliwe przyczyny to:

 

krokowiec

nieszczelność układu ssącego

hall

oringi wtryskiwaczy

oraz wiele innych....

 

Chciałbym z Waszą pomocą zacząć diagnozować auto, więc zacznę od kilku wydruków z OPELSCANNER i filmu jak pracuje. Każde zdjęcie podpisane, więc w razie pytań proszę śmiało pisać, bo chciałbym zrobić takie małe kompendium wiedzy dla nowych Oplowiczów....

 

Dodam, że moje zdolności manualne są nie banalne (wymieniałem rozrząd, krokowca, przepustnice, czujnik położenia wałka rozrządu, tarcze, szczęki, czujnik temperatury powietrza zassanego w silniku x18xe), więc postaram się na bieżąco wykonywać porady Starszych kolegów. W zamian za porady każdą próbę naprawy "obzdjęciować" dla kolejnych amatorów F'ki. Posiadam standardowe narzędzia mechanika amatora + klucz dynamometryczny, multimetr, i lutownice (oporówka - więc na lutowanie elektroniki jest całkiem ok).

 

Kilka wyników z opel scanera:

Benzyna bieg jałowy.

Gaz bieg jałowy.

Benzyna 2000 obrotów.

Gaz 2000 obrotów.

Sekundę przed zgaśnięciem silnika po wciśnięciu sprzęgła.

Pięć sekund po zgaśnięciu.

 

Oraz dwa filmiki jak pracuje silnik na gazie i na benzynie (nagrywanie aktualnego odczytu opelscanner) w razie potrzeby wrzucę na YT.

 

Proszę o powstrzymanie się od offtop'u oraz o nie podłączanie się pod temat innych użytkowników diagnozujących swoją F'kę, a jedynie podpowiedzi osób, które usunęły podobne tematy lub mają jaką kol wiek merytoryczną wiedzę na w/w temat.

 

Postaram się regularnie odpowiadać, a gdy zdiagnozuję problemy opiszę dokładnie w pierwszym poście.

Z góry dzięki za odpowiedzi!

 

To od czego zacząć diagnozę?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/56378-ga%C5%9Bnie-przy-dohamowaniu-nie-odpala-wysokie-obroty/
Udostępnij na innych stronach

Z racji iż chętnych do pomocy nie ma, zacząłem grzebać tu i ówdzie i przy testach z komputerem kąt wyprzedzania zapłonu oscylował w granicach 13 st, ale pojawiało się i 15 i 17 st. co to może oznaczać i gdzie szukac przyczyny?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/56378-ga%C5%9Bnie-przy-dohamowaniu-nie-odpala-wysokie-obroty/#findComment-459244
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności