Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 206
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

A czy ten transil ma zabezpieczyć panel nawiewów przed uszkodzenim,czy ma za zadanie zmniejszyć siłę silnikia klapy obiegu wewnętrznego aby nie wyłamywał klapki?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/56436-obieg-wewn%C4%99trzny-astra-h/page/5/#findComment-499747
Udostępnij na innych stronach

Panowie to nie dioda a transil dwukierunkowy

http://www.nowyelektronik.pl/searchsklep.php?mode=opis&nr=20791&Transil%201,5KE12CA%201500W,12V%20dwukierunkowa%20dioda%20zabezpieczaj%B1ca&nadkat=&kat=DIODY&nazwa=Transil

 

Fakt ze Opel zdziera bo kosztuje to do 5 zł.

 

Dioda nie moze byc, bo przeciez silnk dziala raz w jedna raz w druga strone poprzez zmiane biegunowosci napiecia. A dioda dziala w jedna strone.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/56436-obieg-wewn%C4%99trzny-astra-h/page/5/#findComment-499903
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

transil to dioda - tylko że dwukierunkowa, czyż nie?. Każda dioda działa w dwie strony (tylko że niektóre w jedną blokują a w drugą przewodzą) :)Zastanawiam się więc gdzie na schemacie jest ona wpinana? jeśli wg opisu działa jak warystor i ma tłumić przepięcia powstałe z siłownika klap, to ma zwierać przepięcia do masy. Czy tak ma być? Niech mnie elektronik poprawi bo nie jestem pewien. Jeśli silnik generuje przepięcia to chyba zaraz po właczeniu i po wyłączneniu, bo przecież w momencie zatrzymania klap, prąd rośnie a napięcie spada do 0.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/56436-obieg-wewn%C4%99trzny-astra-h/page/5/#findComment-499907
Udostępnij na innych stronach

Możesz uzasadnić swoją wypowiedź Jardo?

W TIS jest napisane że jest to w celu ochrony panelu sterowania wentylacja, klapka obiegu zew wew może powodować przepiecia w ukladzie były już przypadki spalenia panelu

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/56436-obieg-wewn%C4%99trzny-astra-h/page/5/#findComment-499915
Udostępnij na innych stronach

transil to dioda - tylko że dwukierunkowa, czyż nie?. Każda dioda działa w dwie strony (tylko że niektóre w jedną blokują a w drugą przewodzą) :)Zastanawiam się więc gdzie na schemacie jest ona wpinana? jeśli wg opisu działa jak warystor i ma tłumić przepięcia powstałe z siłownika klap, to ma zwierać przepięcia do masy. Czy tak ma być? Niech mnie elektronik poprawi bo nie jestem pewien. Jeśli silnik generuje przepięcia to chyba zaraz po właczeniu i po wyłączneniu, bo przecież w momencie zatrzymania klap, prąd rośnie a napięcie spada do 0.

 

Dlatego na ruskiej stronie gosc zrobil normalny dwustronny stabilizator napiecia, ale myslę po to zeby do silnika klapki nie dochodzilo wiecej niz 12V i zlagodzic jego moment/sile na klapke, aby nie pekala.

Stabilizator napiecia w aucie dziala w ten sposob ze po rozruchu napiecie wzrasta przez okolo 4-5 sekund z 12V do tych 15V. Mam analogowy woltomierz wiec widze codziennie. Takze nie ma jakis tam skokow od alternatora.

Zatrzymanie mechaniczne silnika przez klapke jak piszesz powoduje wzrost pradu. To moze to potocznie nazywa sie przez Opla przepieciami ktore powoduja uszkodzenie panelu sterowania wentylacji. Wlasnie te skoki duzego prad - zwlaszcza gdy klapka sie przyblokowuje etc.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/56436-obieg-wewn%C4%99trzny-astra-h/page/5/#findComment-499921
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

tak. Tylko że jeśli mamy na myśli wygładzanie soków napięcia to dioda powinna zwierać zasilanie do masy (obniżając napięcie). Jeśli ma niwelować skoki prądu to wpina się ją szeregowo w obwód. Nie widziałem tylko na schemacie gdzie ma być wpięta. To by miało jakiś sens z tym drugim rozwiązaniem. Obniżanie prądu przy zwarciu silnika ograniczałoby moment co bezpośrednio ochroni nam klapę i dodatkowo ochroni styki przekaźnika klimatryzacji który wyłącza obwód pod dużym obciążeniem gdzie taki stan powoduje wypalanie styków a w konsekwencji uszkodzenie samego panelu.

Edytowane przez popencjusz
Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/56436-obieg-wewn%C4%99trzny-astra-h/page/5/#findComment-499928
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności