Gość popencjusz Opublikowano 27 Sierpnia 2013 Udostępnij Opublikowano 27 Sierpnia 2013 ja się zajmę naprawą swojej chyba już na wiosnę. Dobrze gdyby ktoś z Was dowiedział się jakie parametry ma mieć ta dioda.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/56436-obieg-wewn%C4%99trzny-astra-h/page/5/#findComment-498336 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
krisi3 Opublikowano 11 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2013 A czy ten transil ma zabezpieczyć panel nawiewów przed uszkodzenim,czy ma za zadanie zmniejszyć siłę silnikia klapy obiegu wewnętrznego aby nie wyłamywał klapki?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/56436-obieg-wewn%C4%99trzny-astra-h/page/5/#findComment-499747 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 11 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Września 2013 to drugie.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/56436-obieg-wewn%C4%99trzny-astra-h/page/5/#findComment-499763 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jardo Opublikowano 12 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2013 raczej to pierwsze   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/56436-obieg-wewn%C4%99trzny-astra-h/page/5/#findComment-499843 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 12 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Września 2013 Możesz uzasadnić swoją wypowiedź Jardo?   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/56436-obieg-wewn%C4%99trzny-astra-h/page/5/#findComment-499848 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość canoe Opublikowano 13 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2013 Panowie to nie dioda a transil dwukierunkowy http://www.nowyelektronik.pl/searchsklep.php?mode=opis&nr=20791&Transil%201,5KE12CA%201500W,12V%20dwukierunkowa%20dioda%20zabezpieczaj%B1ca&nadkat=&kat=DIODY&nazwa=Transil Fakt ze Opel zdziera bo kosztuje to do 5 zł. Dioda nie moze byc, bo przeciez silnk dziala raz w jedna raz w druga strone poprzez zmiane biegunowosci napiecia. A dioda dziala w jedna strone.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/56436-obieg-wewn%C4%99trzny-astra-h/page/5/#findComment-499903 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 13 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2013 transil to dioda - tylko że dwukierunkowa, czyż nie?. Każda dioda działa w dwie strony (tylko że niektóre w jedną blokują a w drugą przewodzą) :)Zastanawiam się więc gdzie na schemacie jest ona wpinana? jeśli wg opisu działa jak warystor i ma tłumić przepięcia powstałe z siłownika klap, to ma zwierać przepięcia do masy. Czy tak ma być? Niech mnie elektronik poprawi bo nie jestem pewien. Jeśli silnik generuje przepięcia to chyba zaraz po właczeniu i po wyłączneniu, bo przecież w momencie zatrzymania klap, prąd rośnie a napięcie spada do 0.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/56436-obieg-wewn%C4%99trzny-astra-h/page/5/#findComment-499907 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jardo Opublikowano 13 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2013 Możesz uzasadnić swoją wypowiedź Jardo? W TIS jest napisane że jest to w celu ochrony panelu sterowania wentylacja, klapka obiegu zew wew może powodować przepiecia w ukladzie były już przypadki spalenia panelu   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/56436-obieg-wewn%C4%99trzny-astra-h/page/5/#findComment-499915 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość canoe Opublikowano 13 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2013 transil to dioda - tylko że dwukierunkowa, czyż nie?. Każda dioda działa w dwie strony (tylko że niektóre w jedną blokują a w drugą przewodzą) :)Zastanawiam się więc gdzie na schemacie jest ona wpinana? jeśli wg opisu działa jak warystor i ma tłumić przepięcia powstałe z siłownika klap, to ma zwierać przepięcia do masy. Czy tak ma być? Niech mnie elektronik poprawi bo nie jestem pewien. Jeśli silnik generuje przepięcia to chyba zaraz po właczeniu i po wyłączneniu, bo przecież w momencie zatrzymania klap, prąd rośnie a napięcie spada do 0. Dlatego na ruskiej stronie gosc zrobil normalny dwustronny stabilizator napiecia, ale myslę po to zeby do silnika klapki nie dochodzilo wiecej niz 12V i zlagodzic jego moment/sile na klapke, aby nie pekala. Stabilizator napiecia w aucie dziala w ten sposob ze po rozruchu napiecie wzrasta przez okolo 4-5 sekund z 12V do tych 15V. Mam analogowy woltomierz wiec widze codziennie. Takze nie ma jakis tam skokow od alternatora. Zatrzymanie mechaniczne silnika przez klapke jak piszesz powoduje wzrost pradu. To moze to potocznie nazywa sie przez Opla przepieciami ktore powoduja uszkodzenie panelu sterowania wentylacji. Wlasnie te skoki duzego prad - zwlaszcza gdy klapka sie przyblokowuje etc.   Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/56436-obieg-wewn%C4%99trzny-astra-h/page/5/#findComment-499921 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 13 Września 2013 Udostępnij Opublikowano 13 Września 2013 (edytowane) tak. Tylko że jeśli mamy na myśli wygładzanie soków napięcia to dioda powinna zwierać zasilanie do masy (obniżając napięcie). Jeśli ma niwelować skoki prądu to wpina się ją szeregowo w obwód. Nie widziałem tylko na schemacie gdzie ma być wpięta. To by miało jakiś sens z tym drugim rozwiązaniem. Obniżanie prądu przy zwarciu silnika ograniczałoby moment co bezpośrednio ochroni nam klapę i dodatkowo ochroni styki przekaźnika klimatryzacji który wyłącza obwód pod dużym obciążeniem gdzie taki stan powoduje wypalanie styków a w konsekwencji uszkodzenie samego panelu. Edytowane 13 Września 2013 przez popencjusz Cytuj Odnośnik do komentarza https://forum.opel24.com/topic/56436-obieg-wewn%C4%99trzny-astra-h/page/5/#findComment-499928 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.