Skocz do zawartości

Nierówne obroty


Gość irek711

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Od niedawna jestem posiadaczem merivy z silnikiem 1,7 DTI . Zauważyłem że na biegu jałowym ma nierówne obroty. Szukałem podobnych tematów ale one dotyczą silników DCI więc proszę o podpowiedzi co może być przyczyną . Pali dobrzę więc chyba nie pompa. Luzy na zaworach są ok.

 

 

 

 

Poszperałem tu i tam i dochodzę do wniosku że przyczyna może leżeć po stronie alternatora. I tu pytanie czy da się go wyjąć bez wyjmowania sprężarki klimatyzacji? Ktoś ma jakieś doświadczenia?

 

 

Edytowane przez irek711

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Niestety ale raczej będziesz musiał zdjąć sprężarkę aby dostać się do alternatora, tylko dlaczego alternator ? ja w swojej mery jeździłem ze strzelonym alternatorem dwa dni zanim miałem czas na wymianę i niebyło żadnych problemów no może nie zawsze zapaliła bez kabli: P Ja bym bardziej stawiał na zacierający się zawór SDV w pompie wtryskowej

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś chyba nie wie co sprzedaje . Ja mam oznaczenie DTI na klapie czyli silnik ze zwykłymi wtryskami i pompą rotacyjną . Przy common rail-u byłoby CDTI.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ktoś chyba nie wie co sprzedaje . Ja mam oznaczenie DTI na klapie czyli silnik ze zwykłymi wtryskami i pompą rotacyjną . Przy common rail-u byłoby CDTI.

kolego faktycznie w opisie jest chyba błąd ale toto na bank nie jest do cdti :rolleyes:/> sprawdziłem jeszcze parę aukcji i jest takie coś do dti 1.7 .

proponuję poszperać w necie, na allegro , pooglądać całe pompy itp.

http://www.kolmot.com.pl/pl/p/ZAWOR-SPV-DENSO-0983000160-OPEL-1.7-DI-DTI-NOWY/592

Edytowane przez zbisz41

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już tłumaczyłem u mnie nie ma pompy common rail. Więc pewnie i takowego zaworu też ale może się mylę. Najpierw jednak pójdę tropem alternatora. Na zimnym silniku pulsują światła i są nierówne obroty. Po włączeniu ogrzewania tylnej szyby wzrasta obciążenie i pulsowanie ustaje.

 

Altek wymieniony na regenerowany. Pulsowanie świateł wachania obrotów ustały. Na razie za wiele nie jeździłem ale wszystko wydaje się ok.

Obyło się bez rozbierania klimy . Z braku czasu oddałem do mechanika a ten opuścił belkę zawieszenia żeby wyjąć alternator.

Edytowane przez irek711

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności