Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

W mojej Astrze H 1.9 CDTI (120KM) borykam się z pewnym problemem. Mianowicie tak jak napisałem w temacie chodzi o nierówno zużywające się tarcze hamulcowe a co za tym idzie "bicie" na tarczach hamulcowych (przednia oś). Problem zaczął się po wymianie fabrycznych tarcz hamulcowych. Podejrzewałem dwa powody po pierwsze przegrzanie swierzo założonych tarcz hamulcowych a przez co ich wypaczenie po drugie warsztat w którym wymieniałem tarcze zamontował jakiś badziew. Postanowiłem przetoczyć tarcze oczywiście dobrze było przez pewien czas wiec kolejny krok to wymiana tarcz raz jeszcze. Osobiście kupiłem nowe tarcze, zawiozłem do warsztatu który z kolei je wymienił (wraz z kompletem klocków oczywiście). Po przejechaniu kilku tyś (2-3tyś km) problem znowu się pojawił. Na chwile obecną przy lekkim hamowaniu z wiekszej prędkości i rozgrzanych hamulcach wyczówalne są lekkie bicia. Pytanie co może być przyczyna takiego stanu rzeczy? Bezsensem byłoby wymienianie tarczy kolejny raz nie eliminując przyczyny a ewidentnie jakaś musi być skoro tak szybko "załatwiane" sa tarcze. Proszę o porady czego i gdzie szukać. Z góry dziękuje wszystkim.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.opel24.com/topic/56554-nier%C3%B3wno-zu%C5%BCywaj%C4%85ce-si%C4%99-tarcze-hamulcowe/
Udostępnij na innych stronach

sprawdz czy zaciski chodza dobrze, przeczysc je...

 

sprawdz czy zaciski chodza dobrze, przeczysc je...

 

 

Pytanie czy tarcze zdażyły się skopać, czy po sprawdzeniu zacisków (ewentualnie potraktowanie ich zestawem regeneracyjnym) dalej będzie biło...Czy "źle" chodzący zacisk daje się w jakiś sposób wyczuć czy jedyna droga sprawdzenia to wymontowanie do i diagnoza na stole?

 

do diagnozy zaciskow nie trzeba ich demontowac

wystarczy sprawdzic czy chodza jak powinny

lacznie z tloczkiem glownym

jesli jakis sie przycina to wtedy wymiana gumek i czyszczenie

 

do diagnozy zaciskow nie trzeba ich demontowac

wystarczy sprawdzic czy chodza jak powinny

lacznie z tloczkiem glownym

jesli jakis sie przycina to wtedy wymiana gumek i czyszczenie

 

od razu decyduje się na zakup zestawu naprawczego z gumkami. Ale co tarcze do luftu nie?

 

sa urzadzenia do sprawdzenia czy sa proste

jak sa przegrzane to i tak sie nie nadaja juz do niczego

a to widac ze sa fioletowe na powierzchni

 

sa urzadzenia do sprawdzenia czy sa proste

jak sa przegrzane to i tak sie nie nadaja juz do niczego

a to widac ze sa fioletowe na powierzchni

 

przegrzane napewno nie są. Sprawdze powyższe i zobaczymy co i jak sie sprawy potoczą. Dzięki.

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności