Skocz do zawartości

Problem z pracą silnika - nie zawsze łapie dobrze obroty - nierówna praca - brak mocy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Drodzy Koledzy mam oto taki problem, zakupiłem opla aste II 20. DTI silnik Y20DTH, z autem nie było problemu aż do dnia w którym postanowiłem założyć do niego alarm.

Udałem się do warsztatu do znajomego ojca i założył on alarm, wszystko było cacy ale po przejechaniu może ze 2 km obrotomierz opadł i wskazywał 0 i nawet nie drgnął a silnik zaczął głośno pracować, nie było mocy i rozpędzać musiałem się 0-20 na 1 potem 2 i do 40, 3 ci bieg do 60 itd, po czym po kolejnych kilku km. problem sam ustał, silnik zaczął pracować idealnie, obrotomierz wskazywał poprawnie jak gdyby nigdy nic.

 

Pomyślałem że może to wina paliwa (wlewałem uszlachetniacz do diesla) i jeździłem dalej ale problem zaczął narastać, silnik nie zawsze już odpala dobrze, czasem obrotomierz łapie czasem nie, dodatkowo wszystko idzie na pół gwizdka, tzn. wciskając pedał gazu w podłogę obroty stoją a silnik nie nabiera ich prawidłowych tylko jak by maks. do 2-3 tyś kręcił (na ucho bo obrotomierz nie działa) co zawsze było w połowie wciśniętego gazu.

 

Podczas tego spadku mocy zapaliły mi się kontrolki.jpg gdy problem ustaje gasną obydwie samoczynnie, zastanawiam się czy koledzy alarmowcy czegoś nie spieprzyli i nie zrobili jakiegoś zwarcia i są teraz problemy, bo nawet odłączenie alarmu nie naprawiło tego problemu, a może to zbieg okoliczności z jakąś inną awarią, nie wiem gdzie szukać przyczyny i co ewentualnie mogło się skopać.

 

Jeżeli ktoś będzie coś wiedział proszę o jakieś informacje gdzie szukać problemu, co zrobić żeby nie zniszczyć silnika, bo na remont całego mnie nie stać a muszę jakoś jeździć.

 

 

Dodam jeszcze że przed zakupem autko zostało sprawdzone dokładnie u opla w płocku i wszystko było ok jedyne błędy które pokazywał komputer to:

P0335 - Obwód czujnika wału korbowego poza wymaganym zakresem

P0070 - Temparatura powietrza otoczenia - duża wartość na wejściu

 

Gostek który podłączał kompa stwierdził że błędy te obecnie nie występują, ale nie wiem czy mówił prawdę może to był znajomy komisanta sam teraz nie wiem, komu i w co wierzyć.

Edytowane przez Łoś_NDM

 

Dodam jeszcze że przed zakupem autko zostało sprawdzone dokładnie u opla w płocku i wszystko było ok jedyne błędy które pokazywał komputer to:

P0335 - Obwód czujnika wału korbowego poza wymaganym zakresem

 

Dobre :aniolek:

Zwłaszcza że błędy sprawdzane były w ASO, to serwisant powinien ci powiedzieć że coś się dzieje z czujnikiem położenia wału. Założony alarm w tym przypadku to zbieg okoliczności. Tu masz kolejny objaw.

obrotomierz opadł i wskazywał 0 i nawet nie drgnął a silnik zaczął głośno pracować, nie było mocy

Zapoznaj się kolego z regulaminem. Używaj wyszukiwarki, zwłaszcza że masz numery błędów.

http://www.google.pl/cse?cx=partner-pub-9700144528837817%3A4pg0z23d124&ie=ISO-8859-2&q=czujnik+wa%B3u&sa=Szukaj+w+Opel24&siteurl=forum.opel24.com%2Ftopic%2F48343-Blad-P0335%2F&ref=www.google.pl%2Furl%3Fsa%3Dt%26rct%3Dj%26q%3Dp0335%2520opel%2520vectra%26source%3Dweb%26cd%3D1%26ved%3D0CCIQFjAA%26url%3Dhttp%253A%252F%252Fforum.opel24.com%252Ftopic%252F48343-Blad-P0335%252F%26ei%3DzluEUNTpM-ao4gTkxoGgBQ%26usg%3DAFQjCNHIVRh9Wl4HKt1-uprxxB6TEXyGEw&ss=3240j1030132j13#gsc.tab=0&gsc.q=czujnik%20wa%C5%82u%202%2C0%20dti

http://forum.opel24.com/topic/20111-Blad-P0070/

 

Co do wyszukiwarki znalazłem tematy podobne ale objawy tam opisywane były troszkę inne, i wszystko opierało się głównie o pompę, mam jeszcze jedno dziś spostrzeżenie przy całkowicie zimnym silniku autko odpala bez problemu i wszystko funkcjonuje, poprawnie gdy dostanie natomiast trochę temparatury znowu trafia go szlag, co sugerujecie w takim razie zrobić, dodam też że nie działa mi np włącznik ogrzewania tylnej szyby gdy palą się 2 wspomniane wyżej kontrolki gdy rano dziś było ok mogłem natomiast włączyć ogrzewanie tylnej szyby bez problemu. Dodatkowo gdy nie mam mocy i obrotomierz "leży" to zdarza się że lekko drgnie na ułamki sekund, autko równiez dymi na siwo gdy błędy są zapalone bo nie spala paliwa.

 

I zadam jeszcze jedno pytanie gdzie można się podłączyć pod komputer w Nowym Dworze Mazowieckim - Legionowie żeby ponownie sprawdzić te błędy co to może być może pojawiło się coś nowego lub innego niż panowie z ASO Płock znaleźli ?? bo teraz nie wiem czy wymieniać czujnik i liczyć na to że będzie ok ?? czy szukać problemu w sterowniku silnika bo te objawy również na to wskazują wg tego co dziś wyczytałem na forum.

Edytowane przez Łoś_NDM

 

Rób zgodnie z procedrura serwisowa- czyli sprawdzenie kabloteki, sprawdzenie czujnika. Jelsi kabloteka okej to wymienia sie czujnik jesli po wymianie czujnika nadal sa problemy to sterownik do wymiany.

 

Dziękuję za sugestie i pomoc bo problemem faktycznie okazał się czujnik położenia wału (a już się bałem że coś gorszego), wymieniłem go dziś w serwisie na Fortuny 14D (Warszawa)

właściwie od ręki czekałem ok godzinę na dojazd czujnika, w sumie całkiem szybko i pracę mechaników i szefa serwisu oceniam na dobrą.

 

Koszty ogólne:

60 zł podpięcie pod komputer

132 zł czujnik bosch

60 zł robocizna

 

Na modlińskiej w oplu ta sama robota

podpięcie pod kompa 150 zł liczą a jak powiedziałem że podejrzewam że to czujnik to za czujnik i wymianę bez podpięcia pod komputer 455 zł zaśpiewali więc niezłe zdzierstwo.

 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności