Skocz do zawartości

Signum- silnik gasnie gaśnie podczas jazdy


Gość vitstwosz

Rekomendowane odpowiedzi

Witam..

 

redmax jestem trochę niecierpliwy a widze że jesteś jedyną zainteresowaną osobą do pomocy( za co Ci dziękuję)... tak więc mam następne pytanie:

czy jest też możliwość że padają lub padł też któryś z czujników koło lub w dpfe??-nie wiem czy za tym zwiekszonym spalaniem,dławieniem auta i gaśnięciem, nie stoi jescze oprócz termostatu czujnk temp. spalin??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli padł ci czujnik dpfu i zapchany masz dpf to może

może i tak być gdy przepływka źle działa

 

spróbuj odkręcić/poluzowac rurę od dpfu przed dpfem i zobaczyc jak dziala auto "bez dpf'u"

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co mi wiadomo jak by czujnik od DPF-u poszedl to by wyświetlił się check na moje oko to jest na stówkę termostat. Ja miałem tak że kupiłem auto w maju tego roku bodajże i cóż było ciepło a gdy niedawno z miesiąc temu zrobiło sie chłodniej to wskazówka od tem. silnika również tak wariowała jak u Ciebie a i druga sprawa była taka że od zakupu ani razu nie wypalił mi się DPF (mało jeżdżę ale no prawie 4tysie było bez wypalenia) to mówię jest coś nie tak. No i kupiłem termostata wcześniej już wspomniany wahler jakies 150zł w InterCarsie ze zniżką max. wymieniłem i od razu silnik lepiej się nagrzewał a co lepsze po wymianie od razy włączyło się wypalanie filtra cząsteczek stałych sygnalizowane w starszych przedliftowych modelach(w nowych chyba jużnie) mrugającą kontrolką od świec żarowych. No i filtr został wypalony. Jak nie chcesz kupoować nowego termostatu to wyjmij go i polej wrzątkiem i zobacz czy się otworzy. albo po prostu jak będzie otwarty po demontażu to jasne że jest popsuty. Plus jakoś nie chce mi się wierzyć że można sprawdzić czy termostat jest dobry komputerem bo tam tylko odchodzi od niego czujnik tem.

 

 

pozdrawiam. :)

Edytowane przez rafalo517

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy jest też możliwość że padają lub padł też któryś z czujników koło lub w dpfe??-nie wiem czy za tym zwiekszonym spalaniem,dławieniem auta i gaśnięciem, nie stoi jescze oprócz termostatu czujnk temp. spalin??

 

Problemy trzeba rozwiązywać po kolei i od najtańszych. Masz ewidentny problem z temperaturą silnika i tym bym się zajął na początek. Jeśli tu będzie ok a dalej będą jakieś sensacje to będziemy szukali dalej ale nie ma sensu rzucać się na wszystko bo jeden niesprawny a łatwy do wyeliminowania element może Ci zaciemnić obraz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie za podpowiedzi..

 

Redmax masz rację że nie ma co łapać wszystkich srok za ogon..

 

Dziś po odpaleniu na zimnym silniku ostro zakołysał i wyskoczył check, po sprawdzeniu wyszło że jest nieprawidłowe cisnienie na listwie...chmm cyzby jeszcze zawór lub czujnik...?- termostat nie ma raczej nic z tym wspólnego bo silnik byl zimny od nocy i komputer raczej to uwzglednił..

Wracając do termostatu to przeprowadziłem dziś prosty test sprawdzajacy: po osiągnieciu temp. 90 stopni podkręciłem temp. na maxa i tak samo nawiew, nastepnie pojechałem na przejażdżkę i wtrakcie temp. zaczeła spadać aż w końcu wskazówka opadła całkowicie, a z nawiewu leciało juz tylko ciepłe/letnie powietrze( wszystko wskazuje że termostat mam zepsuty)..po przejechaniu kilku kilometrów z taką temp. auto zgasło!

Odpalił za drugim razem i pojechałem go przegnać na autostradę, po zjechaniu zaobserwowałem że zaczął wypalać się dpf(jakieś 5 minut)ale cykl chyba został przerwany bo szarpneło autem i spalanie wróciło do normy..Później w drodze do domu auto zgasło mi jeszcze raz przy temp. około 75-80 stopni(odpalił za pierwszym razem).

W poniedziałek od rana odstawiam auto do lekarza na wymianę termostatu i chyba jeszcze podmiankę zaworu..dam znać co z tego wyszło..

pozdrawiam..

Edytowane przez vitstwosz

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam..

 

Na początku chciałbym podziekować wszystkim zainteresowanym moim tematem, ponieważ problem po 3 miesącach w końcu został zażegnany:)po wymianie tylko termostatu na nowy wszystko wróciło do normy..Termostat bądź czujnik zawieszał się stąd problem z wykryciem usterki..Koszt to 220-termostat i 80zł robocizna..

Mam nadzieję że mój rozwiązany problem pomoże innym użytkownikom opli:)

 

jeszcze raz wielkie dzięki

pozdrawiam Artur..

Edytowane przez vitstwosz

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności